Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بر لزوم رسیدگی به محرومیت‌های منطقه ۲ و ۶ شهری قم تاکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم ، احمد امیرآبادی فراهانی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به اینکه منطقه غرب قم (منطقه2) درخصوص مباحث گردشگری و زیرساخت‌های آن فقیر است اظهار داشت: در منطقه 2 و 6 زمین دولتی وجود ندارد و امکان ایجاد مراکز تفریحی نیست، تنها جایی که امکان آن را دارد حدفاصل ریل راه آهن و اتوبان کمربندی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه بوستان جوان مورد توجه مدیریت شهری قرار نگرفته است افزود: انتظار می‌رود شهرداری روی این موضوع اهتمام بیشتری داشته باشد، صرفا با تخصیص مطالعات و بودجه مشکلی حل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه نگاه به منطقه 2 هرچقدر به آن برسیم کم است تصریح کرد: عدم توجه به یک منطقه محروم درست نیست، رسیدگی به این منطقه باید سرعت بگیرد، در اطراف بوستان جوان اقداماتی شکل گرفته که در شان قم نیست.

امیرآبادی با اشاره به اینکه یک بار برای همیشه باید در استان و مجموعه مدیریت شهری به محرومیت‌های این منطقه که پیشانی شهر است، رسیدگی کنند خاطرنشان کرد: بخشی از امکانات شهرداری به این منطقه بیاید تا عمران و آبادانی را به همراه داشته باشد.

مسکن ملی قمی‌ها در محدوده پردیسان ایجاد می‌شود 30 نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی قم شناسایی شد استاندار قم: در سطح کشور قطب صنعت چاپ و نشر معارف دینی هستیم تاکید بر تشدید محدودیت ترددهای شبانه همزمان با شب یلدا در قم/دورهمی یلدایی نداریم

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نوع ثبت نام مسکن ملی قم گفت: با توجه به اینکه مسکن ملی قم برای شهر امیرکبیر بود، راه و شهرسازی استان نباید اجازه می‌داد که خانه مردم قم در اراک تامین شود، این اقدام زیبنده استان نبود.

وی با تاکید بر اینکه استان باید در جریان نوع واگذاری‌ها باشد بهر حال در این منطقه نقطه مرغوب و نامرغوب داریم  ادامه داد: با توجه به حساسیت‌های موجود باید نوع واگذاری‌ها شفاف شود، شهرک قدس باید به ایثارگران و محرومان واگذار شود مابقی باید به پردیسان بروند.

امیرآبادی با بیان اینکه این الحاق نباید موجب غفلت از بافت های فرسوده شود گفت: بیش از 360 هکتار بافت فرسوده زیر تیغ مجموعه گردشگری است و هیچ‌کاری نمی‌توانیم بکنیم. شوارع نباید مثل پردیسان باشد، خساست به خرج ندهید، مردم باید بتوانند راحت تردد کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلام قم ادامه داد: در طراحی شهری باید معابر و خیابان‌ها برای تردد افراد و خودروها تسهیل شود علاوه براینکه زیرساخت‌های هوشمندسازی شهر نیز توجه شود.

انتهای پیام/458/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس شورای مردم قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۲۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی برای کمک به مردم

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: یکی از موضوعات محرومیت‌زدایی، آب است که تحت قرارگاه امام حسن مجتبی در کشور مشغول به فعالیت است و سه شهرستان سمیرم، نایین و فریدونشهر درگیر مسئله آب هستند که بسیج سازندگی به هر سه شهرستان وارد شد که آب را تصفیه کرده و به دست مردم رسانده است.

سرهنگ حسن عجمی افزود: در نایین تا کنون ۴۰ روستا از آب شرب سالم با کمک بسیج سازندگی برخوردار شدند.

او با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی در مسکن محرومان گفت: گروه‌های جهادی در سطح استان خانه‌های محرومین را شناسایی کرده و آن چه در توان دارند برای اتمام مسکن محرومین به کار می‌گیرند.

سرهنگ عجمی با اشاره به بهسازی کانال آب، ساخت استخر و ذخیره آب، آبیاری کشاورزی برای کمک به کشاورزان، عنوان کرد: یک طرحی بسیج سازندگی با حمایت‌های حوزه‌های دانش‌آموزی و دارای کل دانش‌آموزی در استان با عنوان طرح شهید عجمیان را آغاز کردند که به ۵۵۰ مدرسه کمک‌هایی برای آماده‌سازی انجام شد.


رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان عنوان کرد: ۴ هزار و ۴۰۰ تن قیر وارد استان برای اسفالت جاده بین مزارع و بین روستا‌ها شد؛ یکی از این راه‌های بین مزارع؛ منطقه پرزان بود که خودرو وارد این مزارع برای جمع‌آوری محصول نمی‌شد، اما هم اکنون با اسفالت شدن این مسیر، این مزارع مشغول به فعالیت است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • حکم 10 ساله محرومیت هوادار سپاهان؛ رسیدگی قضایی به تخلف در دادسرا
  • خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • تشکر معاون استاندار خوزستان از شرکت توسعه نیشکر برای کمک به کشاورزان منطقه
  • ضرورت یکپارچه‌سازی مدیریت سد و کانال در اردبیل
  • ضرورت نظارت بیشتر بر پرداخت وام نهضت ملی مسکن
  • محرومیت زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی برای کمک به مردم
  • تهیه نقشه مناطق مستعد و دارای سابقه آتش‌سوزی در مراتع ضرورت است
  • بیکاری معضلی جدی/ ضرورت رفع مشکلات حوزه کشاورزی
  • بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی در دهدلی شهرستان اردل