Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس از چالوس، مهدی جمالی‌نژاد رئیس سازمان شهرداری و دهیاری‌ها در حاشیه این افتتاح با اشاره به کاهش جایگاه پسماند در کشور اظهار کرد: با استفاده از فناوری و تکنولوژی هوشمند و همچنین مشارکت شرکت‌های دانش بنیان، جایگاه‌های پسماند کشور از ۳ هزار به ۷۰۰ مکان کاهش یافته است.

وی با اشاره به سرانه تولید در کشور افزود: سرانه تولید زباله در کشور ۵۸ هزار تن است و نیز طرح‌های مختلفی در زمینه پسماند در کشور به‌خصوص استان‌های شمالی در حال تکمیل است‌ و همچنین افتتاح کارخانه کمپوست تنکابن در سال جاری و نیروگاه زباله‌سوز ساری با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال جاری از جمله طرح‌های پسماند در مازندران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کشور با اشاره به اولویت ساماندهی پسماند در استان‌های شمالی افزود: مدیریت پسماند به علت شرایط اقلیمی و بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی و دریا و جنگل از اولویت‌های دولت بوده است.

جمالی‌نژاد خاطر نشان کرد: این نیروگاه با اعتباری بالغ بر ۱۱۲ میلیارد تومان و با مشارکت بخش خصوصی در قالب قرارداد BOT اجرایی شده و با ظرفیت تولید برق ۱۴ هزار مگاوات در سال به بهره‌برداری رسیده است.

در ادامه احمد حسین‌زادگان به پروژه ۱۰ ساله نیروگاه اشاره کرد و  بیان کرد: پروژه نیروگاه زباله‌سوز نوشهر در سال ۹۰ شروع شده و قریب به ۱۰ سال طول کشید که چند سال اخیر پیشرفت خوب داشته و با برکت سفر مقام معظم رهبری، دولت و مسؤولان به بهره‌برداری رسید و پروژه دوم، زباله‌سوز ساری با توجه پیشرفت ۷۰ درصدی در چند ماه آینده افتتاح خواهد شد.

استاندار مازندران با اشاره به پیشرفت جذب اعتبار پسماند در استان، گفت: موافقت کارخانه کمپوست شهرستان نور از وزارت کشور گرفته شده و به‌زودی شروع خواهد شد و همچنین در اکثر شهرستان‌ها پروژه‌ها در خط پردازش هستند و نیز تعدادی پروژه‌ها شروع و به اتمام رسیدند و نیز بخشی احتیاج به تزریق اعتبار است که در حال پیگیری هستیم و همچنین تقریبا در چند سال اخیر ۳۰ درصد پیشرفت جذب اعتبار در حوزه پسماند داشتیم.

به گزارش فارس: ساخت نیروگاه زباله‌سوز نوشهر به عنوان نخستین نیروگاه شمال کشور با هدف فرآوری ۲۰۰ تن زباله تولیدی شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت و تولید حدود ۳ مگاوات برق در ساعت در سال ۱۳۹۰ در زمینی به مساحت حدود ۲ هکتار در منطقه "پلنگ چال" نوشهر آغاز شد و بعد یک دهه به بهره‌برداری رسید.

 

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: مهدی جمالی نژاد رئیس سازمان شهرداری و دهیاری ها افتتاح نیروگاه زباله سوز نوشهر احمد حسین زادگان استاندار مازندران نیروگاه زباله سوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۳۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت به سمت قله و پیشرفت/ کشور وقت آزمون خطا ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری عصر دوشنبه در آیین کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت، افزود: کشور وقت آزمون و خطا ندارد و هرجایی کار پیش نرود، اجحاف در حق مردم است.

وی با بیان اینکه کارهای بزرگی در کهگیلویه و بویراحمد در حال انجام است، ابراز داشت: در سفر رئیس جمهوری پروژه های مهمی در این استان افتتاح شد.

منصوری با بیان اینکه تکمیل پروژه های نیمه تمام نیز به شکل جدی در حال انجام است، اظهار کرد: استان ظرفیت های خوبی در بحث آب، کشاورزی، گردشگری و پتروشیمی دارد.

وی افزود: تلاش و عزم دولت بر این است که سود و منافع پتانسیل ها بر سر سفره مردم قرار بگیرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه ۱۷ هزار میلیارد تومان منابع به پتروشیمی گچساران تزریق شد، اظهار کرد: چنین اقدامی در بحث پتروشیمی دهدشت نیز اجرایی می شود.

منصوری گفت: دولت تمام قد در خدمت به مردم کهگیلویه و یویراحمد پیگیری پروژه ها را تا روند تکمیل خواهد داشت.

کد خبر 6092398

دیگر خبرها

  • حرکت به سمت قله و پیشرفت/ کشور وقت آزمون و خطا ندارد
  • حرکت به سمت قله و پیشرفت/ کشور وقت آزمون خطا ندارد
  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال/ حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران