Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@15:07:42 GMT

سفر گروهی صهیونیستی-آمریکایی به مغرب

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۶۳۳۶۶

سفر گروهی صهیونیستی-آمریکایی به مغرب

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، جرد کوشنر، داماد رئیس جمهور آمریکا و مشاور کاخ سفید بار دیگر سفر تیمی اسرائیلی-آمریکایی را به یک کشور عربی سازشکار رهبری خواهد کرد. محافل نزدیک به دولت کنونی آمریکا گفتند تدارکات انتقال هیئت اسرائیلی-آمریکایی از تل آویو به رباط با هواپیمای تجاری به عنوان نشانه موفقیت روند عادی سازی روابط میان مغرب و رژیم صهیونیستی در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالب الحسنی گزارشگر این شبکه در ادامه با اشاره به اینکه مغرب چهارمین کشور عربی است که در سال جاری به قطار عادی سازی روابط ملحق می‌شود، افزود: هیئت اسرائیلی-آمریکایی پس از یک دیدار در قدس اشغالی، به کوشنر و مئیر بن شبات، مشاور امنیت ملی اسرائیل ملحق خواهد شد. مقدمات این دیدار را آوی برکوویچ‏، فرستاده (صلح آمریکا به) خاورمیانه و آدم بولر‏، رئیس موسسه توسعه مالی آمریکا فراهم خواهند کرد.

گزارشگر المسیره افزود: تحرکات آمریکا و اسرائیل به اقداماتی شباهت دارد که دو طرف برای برقراری روابط کامل میان رژیم صهیونیستی‏، امارات، بحرین و سودان انجام دادند.

اقدام مغرب به عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل در داخل این کشور جنجال به راه انداخته است؛ به ویژه اینکه به طور همزمان ترامپ حاکمیت مغرب را بر صحرای غربی به رسمیت شناخته، منطقه‌ای که از چندین دهه قبل درگیر نزاع شدید بوده است. با توجه به این که این موضع گیری ترامپ از فیلتر نهاد‌های مهم آمریکایی رد شد‏ و ترامپ آن را در قالب پستی در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد‏، برخی آن را نوعی خیال پردازی می‌دانند.

طالب الحسنی در بخش دیگری به موضع الجزایر درخصوص اقدام مغرب به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: الجزایر، بزرگترین حامی و دوست قدیمی جبهه پولیساریو است، جبهه‌ای که عملیات سیاسی و نظامی صحرای غربی را در دست دارد. در چارچوب برنامه‌های آمریکا و اسرائیل‏، کوشنر و تیم او همچنان در حال گفت‌وگو با دیگر کشور‌های عربی و اسلامی هستند و تلاش می‌کنند دست کم پیش از آنکه ترامپ کاخ سفید را ترک کند، توافقی دیگر امضا کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط عادی سازی روابط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۳۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدافع رم سکته را رد کرد و به تمرینات برگشت

به گزارش "ورزش سه"، ایوان اندیکا، مدافع تیم رم از امروز در تمرینات رم شرکت کرد. این خبر خوبی برای دانیله ده‌روسی است که می‌تواند برای آخرین هفته‌های فصل روی اندیکا حساب کند.

مدافع ساحل عاجی امروز در حالی به تمرینات گروهی بازگشت که جالوروسی‌ها تمرینات آماده سازی خود برای بازی آینده مقابل ناپولی را آغاز کرده‌اند.

یک روز پس از شکست اودینزه، اندیکا در تمرینات گروهی برنامه آماده‌سازی خود را از سر گرفت. این اولین جلسه تمرینی او پس از اتفاق ترسناک 14 آوریل بود.

او در دقیقه 70 بازی مقابل اودینزه در ورزشگاه داچیا آرنا دچار حمله قلبی شد و به سرعت راهی بیمارستان شد. اندیکا یک روز در بیمارستان بستری بود و با بررسی آزمایشات دقیق، مشخص شد مشکل خاصی وجود ندارد و مرخص شد.

با این حال که اندیکا بدون مشکل در تمریناتش را آغاز کرده، انتظار نمی‌رود این بازیکن در ترکیب رم برای بازی یکشنبه حضور داشته باشد.

دیگر خبرها

  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • بازداشت ۶۰۰ دانشجو آمریکایی معترض به نسل‌کشی در غزه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • بازداشت بیش از ۶۰۰ دانشجو آمریکایی معترض به نسل‌کشی در غزه
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • مدافع رم سکته را رد کرد و به تمرینات برگشت
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد