Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه رضوان‌مدنی، پنجشنبه در حاشیه بازدید از مرکز جامع درمانی و بازتوانی معتادان در استان فارس با بیان اینکه طرح‌های مختلف درمان اعتیاد و بازتوانی معتادان در ۲۰ سال گذشته شکست خورده است، اظهار داشت: سازمان بهزیستی با بررسی راهکارهای ۲ دهه اخیر و روش‌های مختلف درمانی، در نهایت به این نتیجه رسید که چون دلیل اعتیاد افراد با هم متفاوت است، درمان‌ها نیز با یکدیگر تفاوت دارد و باید تحت پوشش مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، توجه به شخصیت فرد را عنصری مهم در درمان از طریق مراکز جامع درمان و بازتوانی برشمرد و افزود: این نوع درمان، پرهیزمدار است و در قالب انجام آن، فرد معتاد نخست، ۱۵ روز سم‌زدایی می‌شود و پس از آن، سه‌ماه و نیم در مجموعه اقامت خواهد داشت تا جنبه‌های مختلف درمان او از ابعاد روانشناسی، جامعه‌شناسی، مددکاری، آموزش و اشتغال تکمیل شود.

رضوان مدنی، با بیان اینکه فرد درمانگر با عنوان "مدیرِ مورد" در این سیستم شناخته می‌شود، گفت: مدیر مورد، فرد معتاد را تا آخرین مرحله درمان یعنی در مدت چهار ماه همراهی می‌کند و در کنار درمان، اشتغال و حرفه‌آموزی وی نیز مدنظر قرار می‌گیرد.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: افراد پس از جلسه‌های آموزشی اشتغال و حرفه‌آموزی، تا یک سال با "مدیر مورد" در تماس هستند و به وضعیت آنها همراه با مداخله خانواده رسیدگی می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه حمایت‌های مالی برای اشتغال‌ این افراد در نظر گرفته شده است، افزود: وام‌ ۵۰ میلیون تومانی با بهره چهار درصد به افرادی تعلق می‌گیرد که خود اشتغال فردی ایجاد کنند، همچنین برای پرداخت حق بیمه خویش‌فرمایی به آنها کمک‌هایی خواهد شد، افزون براین کارفرمایانی که از افراد بهبودیافته از اعتیاد در کارگاه خود بهره گیرند واجد شرایط دریافت وام می‌شوند و به آنها در زمینه پرداخت حق بیمه نیز کمک خواهد شد.

رضوان مدنی، همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی برای بیمه شدن خدمات مشاوره‌ای به‌ویژه برای معتادان در بودجه ۱۴۰۰ اشاره و بیان کرد: از آنجا که خدمات مشاوره‌ای ضروری و در عین حال، پر هزینه و لازم است، درحال رایزنی هستیم که افراد زیر پوشش بیمه‌های مختلف بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

در حاشیه این نشست از فصل‌نامه تخصصی داخلی اداره کل بهزیستی استان فارس رونمایی شد.

مرکز جامع درمانی و بازتوانی معتادان برای نخستین بار در سال ۹۸ در استان اصفهان و کرمانشاه به صورت آزمایشی دایر شد. پس از بررسی و مطالعه مقرر شد این طرح در سال ۹۹ در همه استان‌ها اجرایی شود. براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در دی ماه امسال ۲۰ مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در کشور راه‌اندازی می‌شود تا درمان اعتیاد به شکلی جدی و کامل صورت گیرد.

برچسب‌ها شیراز اداره کل بهزیستی استان فارس فارس سازمان بهزیستی کشور پیشگیری از اعتیاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیراز فارس سازمان بهزیستی کشور پیشگیری از اعتیاد شیراز فارس سازمان بهزیستی کشور پیشگیری از اعتیاد اخبار کنکور بازتوانی معتادان سازمان بهزیستی درمان اعتیاد جامع درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۳۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟

به گزارش همشهری آنلاین، احمد احمدی صدر در این باره گفت: در طرح مشارکتی بین سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی و سازمان پسماند شهرداری تهران مقرر شده معتادان متجاهر بهبود یافته و افراد آسیب دیده با هدف خروج از چرخه آسیب و بازگشت به خانواده و جامعه در حوزه پاکبانی فعالیت کنند که در این راستا بخشی از این افراد جامعه پذیر مشغول به کار شدند و بخش دیگر در حال ثبت نام و ارزیابی قرار دارند.

او افزود: عوامل این سازمان و سازمان پسماند به شکل دوره‌ای در تمامی ۲۰ مددسرا حضور پیدا می‌کنند و پس از تمایل این افراد و نام نویسی مورد پایش قرار می گیرند و در یک بازه زمانی کوتاه مشغول به کار می شوند.

احمدی صدر ادامه داد: حقوق و مزایای این افراد مطابق با قانون وزارت کار است که از سوی پیمانکاران سازمان پسماند با نظارت مدیریت شهری پرداخت می‌شود.

کد خبر 847490 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها خدمات شهری شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • ویپ؛ وسیله‌ای برای ترک اعتیاد! و یا وسیله‌ای اعتیاد آور + فیلم
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد