Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ در آستانه روز وحدت حوزه و دانشگاه اولین نشست تخصصی پودمان تربیت مدرس بیانیه گام دوم انقلاب ویژه اساتید دانشگاه ها به صورت ویبنار در دانشگاه امام حسین (ع) برگزار شد.

حجت الاسلام علی ذوعلم رئیس اندیشگاه بیانیه گام دوم مؤسسه تنظیم و نشر آثار رهبر معظم انقلاب و محمدرضا حسنی آهنگر رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) در این نشست به ایراد سخن پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذوعلم در سخنان خود، بیانیه گام دوم را فراتر از یک سند راهبردی دانسته و به نقش برجسته دانشگاه در تحول و پیشرفت جامعه، در اندیشه رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: دانشگاه قوه عاقله نظام است.

 

رئیس اندیشگاه بیانیه گام دوم مؤسسه تنظیم و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: حسب بررسی و مطالعه درباره چگونگی ایفای نقش نهاد علم در تحقق بیانیه گام دوم، انتظار می رود دانشگاه های کشور از طریق ایجاد اندیشکده های فعال و البته کم هزینه و پر بازده، به تبیین و تحقق بیانیه گام دوم بپردازند.

* برای تحقق بیانیه گام دوم، تحول علمی و تعالی معنوی در نهاد علم ضروری است

محمدرضا حسنی آهنگر نیز در این نشست که با حضور استادان دانشگاه های تهران برگزار شد، بیانیه گام دوم را نقشه جهانی شدن انقلاب و الگوی حکمرانی ویژه آن دانست.

وی نهاد علم، متشکل از دانشگاه و حوزه را، به مثابه لوکوموتیو قطار پیشرفت انقلاب اسلامی توصیف کرد و افزود: از این رو تشکیل کارویژه‌های سه گانه‌ای برای بیانیه از سوی دانشگاه ضروری است.

 


آهنگر تاکید کرد: این کارویژه شامل نخست، طراحی و تدوین الگوی گفتمان سازی برای نخبگان و مردم، دوم، طراحی و تدوین نقشه راه عملیاتی شدن بیانیه با افق چهل ساله و سوم، نگاشت نهادی و تقسیم کار ملی برای تحقق بیانیه است.

رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اشاره به این که نظام مسائل دانشگاه ناظر به عرصه اجرا و حوزه ناظر به مسائل نظری است، تلفیق این دو فرهنگ در یکدیگر را موجب ایجاد ظرفیت منحصر به فردی برای تحقق اهداف نظام اسلامی و بیانیه گام دوم برشمرد که عالمان دنیای معاصر تشنه دریافت آن هستند.

وی ضمن تأکید بر این اصل که برای کادرسازی باید مدل و الگو داشته باشیم، گفت: تمدن غربی و اسلامی دو الگوی متمایز ارائه می دهند که تبعیت از روش های تعلیم و تربیت و کادرسازی غربی خواه نا خواه نظام ارزشی غرب را نیز به همراه می آورد که بخش قابل توجهی از مشکلات امروز جوامع اسلامی به دلیل بی‌توجهی به ارتباط معنادار دانش و ارزش است.

وی اظهار داشت: بدین منظور برای تحقق بیانیه گام دوم، تحول علمی و تعالی معنوی در نهاد علم یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

رئیس دانشگاه جامع امام حسین(ع) و از طراحان الگوی ارتقاء اعضای هیئت علمی دانشگاهها تأکید کرد: نظام ارتقاء اساتید دانشگاه ها نسبت خاصی با فعالیت تحولی و انقلابی ندارد و چنانچه خواستار تحقق بیانیه گام دوم هستیم تحول در سنجه های ارتقاء ضروری است.

وی افزود: این مهم مورد تأکید رهبر معظم انقلاب هم هست. نظام ارتقاء اساتید باید استاد را به فعالیت در عرصه پیشرفت از جمله ارتباط با صنعت و فناوری و در نتیجه عنصر امید آفرین در کلاس و فرآیند کادرسازی تبدیل کند.

آهنگر خاطر نشان کرد: مسائل یادشده در دانشگاه جامع امام حسین (ع) مورد اهتمام قرار گرفته است. دبیرخانه دائمی بیانیه گام دوم دانشگاه دو همایش بین المللی را با هدف نخست، استخراج نظام مسائل بیانیه و دوم، استخراج نظام مسائل کارگزار مطلوب بیانیه با تأکید بر شخصیت شهید سلیمانی در دستور کار قرار داده که همایش اول در بهمن 98 و همایش دوم در بهمن 99 برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: همچنین الگوی گفتمانی و نیز پودمان علمی-آموزشی تربیت مدرس و مربی تبیین و تحقق بیانیه در دانشکده علوم اجتماعی و فرهنگی دانشگاه طراحی و در سطح کشور در حال اجرا است. که نشست حاضر نیز در همین راستا و با هدف اساتید گرامی دانشگاه ها برگزار شده است.

آهنگر تاکید کرد: مرکز علم و فناوری حقوق دانشکده علوم اجتماعی نیز نسبت به طراحی اقدامات تخصصی در رابطه با پیگیری حقوقی شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی اقدامات خوبی را انجام داده است.

رئیس همایش بین المللی گام دوم انقلاب از اساتید دانشگاه دعوت کرد مقالات علمی خود را برای ارائه در بخش های شش گانه همایش به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه علم بیانیه امام حسین دانشگاه جامع امام حسین تحقق بیانیه گام دوم برای تحقق بیانیه نهاد علم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۳۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استادان برتر دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، در این مراسم جناب آقای دکتر قدیانی رئیس دانشگاه جامع انقلاب اسلامی ضمن خیر مقدم به بررسی ابعاد شخصیتی علامه بزرگ شهید مطهری پرداختند و در ادامه گزارش مختصری از فعالیت دانشگاه در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری در یک سال اخیر ارائه کردند.
سپس میهمان ویژه مراسم جناب آقای دکتر سعدالله زارعی از کارشناسان خبره حوزه بین الملل و به ویژه غرب آسیا بیاناتی را پیرامون تحولات اخیر منطقه مطرح کردند.
در این همایش ، بسیج دانشجویی بیانیه‌ای در راستای محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و همینطور دفاع جانانه دانشجویان دانشگاه‌های هاروارد و کلمبیا از مردم مظلوم و بی دفاع غزه آماده کردند که متن بیانیه توسط یکی از دانشجویان فعال بسیج دانشجویی قرائت شد.
در پایان ، رئیس دانشگاه از استادان برتر گروه‌های مختلف آموزشی تجلیل کرد.
همچنین دانشجویان طوماری در محکومیت جنایات و برخورد وحشیانه پلیس آمریکا با دانشجویان بصیر و بیدار آمریکا و همینطور همبستگی با مردم مظلوم و بی دفاع غزه امضاء کردند.

دیگر خبرها

  • استادان برتر دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تجلیل شدند
  • بالندگی، تکاپو و رشد علمی و معنوی یک جامعه مدیون معلم است
  • بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت روز کارگر و روز معلم
  • کارگران بازوان توانمند جامعه‌
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد
  • تعالی آموزش و پرورش بالندگی ایران اسلامی را به همراه دارد
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت