Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@04:10:31 GMT

شکایت حزب‌الله از وزیر پیشین لبنانی

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۶۳۹۸۷

شکایت حزب‌الله از وزیر پیشین لبنانی

جنبش حزب الله از «اشرف ریفی»، وزیر پیشین دادگستری لبنان به اتهام تحریک، تهمت و دامن زدن به اختلاف های مذهبی و فرقه ای شکایت کرد.

به گزارش ایرنا از «المیادین»، انجمن وکلای حزب‌ الله لبنان از اشرف ریفی، وزیر پیشین دادگستری این کشور به علت اینکه حزب الله را مسوول انفجار ۱۴ مرداد گذشته بندر بیروت اعلام کرده بود، شکایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وبگاه «العهد» نیز در این باره نوشت: از دیگر مواردی که در شکایت حزب الله علیه ریفی طرح شده، تحریک، تهمت و افترا، دامن زدن به اختلاف های طایفه ای و مذهبی، تهدید صلح، تضعیف احساسات ملی و تحریک گروه‌ها علیه یکدیگر است.

«جهاد عثمان»، عضو انجمن وکلای حزب الله در این باره گفت که با توجه به شکایت مستقیم حزب الله، اشرف ریفی ملزم به مراجعه به بخش تحقیقات و حضور در دادگاه است و بر این اساس وی به حداکثر مجازات محکوم می شود که این درس عبرتی برای دیگران خواهد بود.

وی افزود: مستندها و مدارک لازم از جمله سخنان و توییت‌های قبلی ریفی علیه حزب‌الله درباره انفجار بندر بیروت، تحریک خانواده‌های شهدا و مردم به فعالیت های جنایتکارانه علیه حزب‌الله و حامیان این جنبش ضمیمه شکایت از وی شده است.

در هنگامه نارضایتی و خشم علیه دولت وقت، مخالفان حزب الله در داخل لبنان، منطقه و در مناطق دورتر فرصت یافتند تا علیه حزب الله وارد عمل شوند. دشمنان حزب الله تلاش کردند انفجار فاجعه بار بندر بیروت را به نوعی به حزب الله نسبت دهند.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در سخنرانی تلویزیونی پس از حادثه انفجار مهیب بندر بیروت در برابر این حملات موضع گرفت. او هرگونه رابطه حزب الله را با انفجار، انبار نیترات آمونیوم و اداره بندر و انبارهای آن قاطعانه تکذیب کرد.

اما، مخالفان حزب الله به فشارهای سیاسی، تبلیغاتی و... خود علیه حزب الله ادامه می دهند. علت اصلی این کار، امید آنها به فشار بر حزب الله، تضعیف آن و نهایتا خارج کردن این جنبش از صحنه سیاسی لبنان است.

در این فشارهای خرد کننده گروه های سیاسی رقیب حزب الله از جمله باقیمانده فالانژیستها و هم پیمانان عربستان و رژیم صهیونیستی در لبنان نقش آفرینی می کنند.

همچنین این فشارها مورد حمایت اسرائیل، عربستان و برخی متحدان آن (در منطقه) و همچنین قدرت های جهانی مانند آمریکا و فرانسه است.

انفجار مهیب و فاجعه بار بندر بیروت که ۱۴ مرداد ماه سال جاری روی داد موجب کشته شدن بیش از ۲۰۰ نفر و زخمی شدن افزون بر شش هزار نفر شد.

بسیاری از منابع و تحلیلگران منطقه و جهان، انگشت اتهام را به سوی رژیم صهیونیستی و عوامل داخلی آن در لبنان نشانه رفتند و این رژیم را مقصر اصلی انفجار بندر بیروت اعلام کردند، انفجاری که در یک انبار حاوی دو هزار و ۷۵۰ تن «نیترات آمونیوم» در بندرگاه پایتخت لبنان روی داد و موجب شد، بسیاری از ساختمان‌های اطراف به طور کامل ویران شود.

به گفته استاندار بیروت میزان خسارت‌های وارده در اثر این انفجار بیش از ۱۰ میلیارد دلار برآورد شده است./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: علیه حزب الله حزب الله بندر بیروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۳۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید علنی حزب‌الله توسط اسرائیل: لبنان را اشغال می‌کنیم!

«یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در این باره گفت که اگر حزب‌الله از نوار مرزی دور نشود، رژیم اشغالگر مناطقی از جنوب لبنان را اشغال خواهد کرد.

طبق گزارش اسپوتنیک، کاتس در دیدار با «استفان سژورنه» همتای فرانسوی خود در تل‌آویو افزود: اگر حزب‌الله عقب‌نشینی نکند، اسرائیل به یک جنگ همه‌جانبه با آن نزدیک خواهد شد.

به نقل از ایسنا وی ادامه داد: اسرائیل در سراسر لبنان با حزب‌الله خواهد جنگید و مناطق وسیعی را در جنوب لبنان اشغال خواهد کرد و این مناطق به‌عنوان یک منطقه امنیتی در کنترل ارتش باقی می‌ماند و به ساکنان شمال این امکان را می‌دهد که به سلامت به خانه‌های خود بازگردند.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ما به وضعیت ۶ اکتبر برنمی‌گردیم.

نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی روزهای اخیر شاهد تشدید تنش بوده است و هم‌زمان مقامات رژیم صهیونیستی به انجام حملات گسترده به لبنان تهدید کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • واکنش حزب‌الله به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای لبنانی
  • ۷۱۹ حمله حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی در یک ماه
  • شهروندان تونسی و لبنانی در حمایت از غزه به خیابان‌ها آمدند
  • تهدید علنی حزب‌الله توسط اسرائیل: لبنان را اشغال می‌کنیم!
  • فعالیت‌های گسترده دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه+تصاویر
  • رژیم صهیونیستی: حزب‌الله از مرزها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه