Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین جلسه شورای قرآنی شهرستان بندر انزلی که امروز(۲۷ آذر ) در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد با تقدیر از قاریان ممتاز و اساتید قرآنی شهرستان همراه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین» در اولین جلسه شورای قرآنی شهرستان بندر انزلی که امروز(پنج‌شنبه،۲۷ آذر ) در دفتر امام جمعه با حضور نماینده انزلی، روسای ادارات تبلیغات اسلامی و اوقاف و جمعی از قاریان و مدیران موسسات قرآنی برگزار شد، گفت: قرآن کتاب زندگی در همه امور و حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه انزلی تصریح کرد: پیامبر اسلام قرآن و عترت را بعد از خود مرکز ثقل و یادگار قرار داد و راه نجات بشر را تمسک به این دو گوهر گرانبها دانست. اما انحرافات پدید آمده پس از ایشان به دلیل فاصله گرفتن مردم از قرآن و عترت بوده است.


وی افزود: در کشور ما پس از شکل گیری انقلاب اسلامی این نظام الهی، توسل به قرآن و ترویج آن روندی بسیار گسترده و روبه رشد یافت، امری که شاید در هیچ کجای دنیا اینگونه مورد توجه قرار نگرفته بود‌.


شمس‌‌الدین تاکید کرد: در کنار قرآن توجه به عترت باید وجود داشته باشد تا به‌عنوان راهنما و هادی انسان‌ها در جوانی عمل کند. هر چه زمان پیش‌تر می‌رود انسان بیشتر می‌فهمد که تنها راه نجات جوامع بشری تمسک به قرآن کریم و معارف اهل بیت(ع) است.


وی خاطرنشان کرد: راه برون رفت از این فتنه‌های تیره و تاریک کننده که در جامعه و امور مردم روز به روز در حال افزایش می‌باشد، تمسک به قرآن است.


امام جمعه انزلی با بیان اینکه استخراج معانی و معرفت‌های قرآنی از اصول دستیابی به سعادت و گشایش سختی‌هاست، اظهارداشت: برای آنکه از سختی های روزگار با آسیب کمتری عبور کنیم باید قرآن و عترت و معارف اهل بیت(ع) را به‌صورت حقیقی مورد توجه قرار دهیم.


وی بندرانزلی را از جمله شهرستان‌هایی اعلام کرد که فعالیت‌های چشمگیری در زمینه قرآنی دارد و افزود: خانه قرآن تلاشهای خوبی داشته و شورای قرآنی باید بتواند با همفکری، پشتیبانی و برنامه ریزی صحیح تکالیف قرانی خود را انجام دهد.


شمس الدین خاطر نشان کرد: هرچه فعالیت های قرآنی را گسترده‌تر کنیم آسیب ها در همه حوزه ها کمتر خواهد شد. آنچه که مردم، جوانان و خانواده را از انواع آسیب ها حفظ می کند قرآن و توجه به اهل بیت (ع) است.

*جامعه ای که با قرآن عجین شده باشد به لحاظ فرهنگی مشکلی ندارد

«احمد دنیامالی» نیز در این نشست گفت: باید پیش از آنکه مردم را به عمل به دستورات قرآنی توصیه کنیم در مناسبات خود از دستورات قرآنی بهره گیریم.


نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جامعه ای که با قرآن عجین شده باشد از لحاظ فرهنگی مشکلی نخواهد داشت، افزود: جامعه ای این چنینی از لحاظ اقتصادی بدون ربا و بر مبنای توجه به حقوق افراد خواهد بود.


وی تاکید کرد: اگر بعد از انقلاب تا به امروز توانسته ایم در مقابل ستیزه جویی های نظام سرمایه داری و ابرقدرت‌های جهان مقاومت کرده و بایستیم به برکت قرآن بوده است.


دنیامالی خاطرنشان کرد: هرچقدر فضای این شهر به رایحه خوش قرآن عطرآگین باشد در حوزه فرهنگ عمومی می توانیم بسیار موفق تر عمل کنیم.


وی تصریح کرد: باید شرایطی ایجاد کنیم که جامعه به سمت خوبی‌ها، نیکی‌ها، خیرات و برکات گرایش بیشتری داشته باشد.

*از ظرفیت موجود در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی بهره گیریم
حجت الاسلام «عباس صباحی»
در این جلسه با اشاره به اینکه باید از ظرفیت موجود منطقه در راه ترویج و توسعه فرهنگ و امور قرآنی بهره گیریم، اظهار داشت : سازمان های مختلف در سال های اخیر در حوزه قرآنی اقدامات خوبی انجام داده‌اند که نیازمند سیاست گذاری و طرح و برنامه است.


رییس اداره تبلیغات اسلامی انزلی با بیان اینکه متاسفانه از پتانسیل فعالان قرآنی بهره کافی گرفته نمی شود اذعان کرد: باید توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در کشور با ساز و کار مناسبی انجام شود.


وی با اعلام اینکه امسال ۱۶ مرکز قرآنی تحت عنوان خانه قرآن روستایی و شهری و موسسات قرآنی کمک و حمایت های مالی دریافت کردند اذعان کرد: باید از ظرفیت نهادها و سازمان ها برای ترویج و توسعه فرهنگ قرآن استفاده کرد.


حجت الاسلام «عباس خوبرو» رییس اداره اوقاف انزلی هم با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی به صورت مجازی از کسب مقام دوم توسط خانم خورشیدی در این دوره از مسابقات خبر داد و بیان کرد: تبلیغ و اطلاع رسانی در زمینه های قرآنی باید بیش از پیش انجام شود تا بتوانیم در نشر امور قرآنی بکوشیم.


در پایان این جلسه از «هاجر خورشیدی» نفر دوم مسابقات کشوری اوقاف در بخش دعا خوانی، «نیک مانده» نفر سوم مسابقات تفسیر کشور، «نوروزی» قاری قرآن، «عیسی صدفی»، «جمشید بذربخش»، «مهدی نگهدار»، «محمد صفری» و «مهدی ساکت» استادان قرآنی و مدیران موسسات قرآنی و خانه قرآن روستایی تقدیر شد. 

پایان پیام/707

منبع: شبستان

کلیدواژه: قران و عترت قاریان برتر شورای قرآنی قرآنی شهرستان شورای قرآنی قرآنی بهره امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۴۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، هادی قاسمی رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در نشست خبری جشنواره قرآن و عترت حیات با شعار حس یک انتخاب تازه که امروز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت ماه در لانه جاسوسی برگزار شد، گفت: نیاز و عطش مردم با گذشت زمان به مفاهیم قرآن بیشتر می‌شود و این موضوع بتوان شاهد مثالش را در حوزه فعالیت‌های قرآنی ماه رمضان پیدا کرد.

وی ادامه داد: قرآن ریشه در زندگی مردم و ملت دارد و هر چند روز هم حس نیاز به آن بیشتر شده‌است.بسیج دانشجویی اجرای برنامه جشنواره حیات با شعار حس یک انتخاب تازه که با زاویه جدید ورود به مفاهیم قرآنی پیدا می‌کند، قرآن را در متن زندگی تغییر می‌دهد.

وی با اعلام اینکه مدت زیادی از اطلاع‌رسانی این جشنواره نگذشته است، افزود: بیش از دوازده هزار نفر در نه رشته ورود داشته و ارزیابی شدند. مرحله نهایی این جشنواره نیز در مشهد مقدس ۲۲ تا ۲۵ اردیبهشت ماه با ۴۰۰ نفر از برگزیدگان برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی ادامه داد: محوریت جشنواره موضوع سبک زندگی است.توجه به اینکه قرآن در متن زندگی جاری و ساری باشد و آنچه در این شرایط و فضای متلاطم به انسان آرامش می‌دهد، مفاهیم قرآنی است.

وی اظهار داشت: اتفاقات اخیری که در دانشگاه‌های اروپا و آمریکا رخ داده نوید دهنده جنس صداهایی است که در متن قرآن آمده که یاریگر مظلوم باشیم و صدای حقیقت جویی در تمام عالم در حال شنیده شده است. این جشنواره سال نخستی است که برگزار می‌شود امیدواریم سالهای بعد حوزه بین الملل را به آن اضافه کنیم.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی بیان کرد: اقبال دانشجویی در دانشگاه‌های مختلف جای خودش را باز کرده است. استحکام مفاهیم اسلامی با مضامین قرآنی قابل انتقال به نسل جوان است.

قاسمی در پایان گفت: شبکه کردن کسانی که کنش گری در خصوص مسائل قرآنی دارند، بسیار اهمیت دارد و صرفاً برگزاری رویداد و جلسه نمی‌تواند کمک کننده باشد. با شبکه کردن کسانی که به دنبال مفاهیم قرآنی تلاش می‌کنند با فهم دقیقی از مسائل، به دنبال تلاش برای حل کردن آن برمیاییم.

در ادامه محمد بابایی دبیر جشنواره قرآن و عترت حیات گفت: جشنواره حیات از آبان سال گذشته آغاز شد ۸ هزار نفر در نه رشته ثبت نام کردند. در این جشنواره، دانشجو را به سبک زندگی سوق می‌دهیم تا روز به روز با مفاهیم قرآنی جلو ببریم. مرحله استانی از اول ماه رمضان تا آخر این ماه برگزار شد.

وی با اعلام رشته‌های این جشنواره گفت: این جشنواره در بخش‌های مختلف هنری برپا می‌شود.پنج رشته آوایی، یک رشته کتبی و سه رشته هنری از جمله رشته‌های این جشنواره است.

بابایی با تاکید بر اینکه ما به دنبال تخصص نیستیم، اظهارداشت: ما به رشته‌هایی پرداختیم که خودش به تنهایی چندین بخش را در برمی‌گیرد. همچنین رویداد طرح ملی راویان قرآن از جمله برنامه‌های دیگر این جشنواره است.

کد خبر 6097477 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • بزرگترین نمایشگاه قرآن کریم در کابل به ایستگاه آخر رسید
  • محفل انس با قرآن در آبدان برگزار شد
  • طرح قرآنی «بشری» برای دومین‌بار در ملایر کلید می‌خورد
  • کریم منصوری: «معلمی» بزرگترین آرزویم است
  • «معلمی» بزرگترین آرزویم است
  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • اولین واکنش رسمی به خرید پرسپولیس توسط بانک شهر
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد