Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقبال عباسی روز پنج‌شنبه در نشست شورای هماهنگی توسعه شهرستان لردگان با اشاره به اجرای طرح محرومیت‌زدایی و توسعه پایدار اقتصادی ۳۱ شهرستان کمتر توسعه‌یافته کشور افزود: وزارت کشور به دنبال ایجاد الگوی توسعه در تمامی استان‌های کشور است و برای این منظور شهرستان لردگان در چهارمحال و بختیاری هدف‌گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت برای دستیابی به اهداف طرح توسعه پایدار لردگان را ضروری دانست و افزود: در توزیع و اختصاص اعتبارات نیز،نگاه ویژه‌ای به برنامه‌های تدوین‌شده در این راستا وجود خواهد داشت.
وی تصریح کرد: جذب اعتبارات توسعه‌ای در شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در سال‌های اخیر رشد مطلوبی داشته است و باید زمینه لازم برای تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این ۲ شهرستان بیش‌ازپیش فراهم شود.
عباسی به نبود ردیف اعتباری برای اجرای طرح آزادراه لردگان به ایذه اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده ردیف اعتباری مشخصی برای این طرح در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.
وی از سد ونک به ‌عنوان یکی دیگر از طرح‌های مؤثر در توسعه شهرستان لردگان نام برد و یادآور شد: با رفع موانع و مشکلات این طرح در بخش خریداری و تملک زمین، اجرای این سد با سرعت بیشتری دنبال می‌شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه بر تسریع گازرسانی به مجتمع‌های کشاورزی و گلخانه‌ای لردگان نیز تأکید کرد و افزود: در صورتی که مجوز برای ایجاد این مجتمع‌ها صادر شده است و سرمایه‌گذار نیز برای اجرای طرح اعلام آمادگی کرده است باید با اختصاص اعتبار مورد نیاز از بخش اعتبارات فنی و اعتباری، از تولیدکنندگان این حوزه حمایت شود.
فرماندار لردگان نیز در این نشست گفت:سند توسعه شهرستان با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در سال ۹۶ تنظیم شد و مراحل بازنگری و بروز رسانی آن نیز در حال انجام است.
ملک محمد قربان‌پور با اشاره به تدوین نظام‌نامه ۲۱ ماده‌ای در طرح محرومیت‌زدایی و توسعه پایدار اقتصادی ۳۱ شهرستان کمتر توسعه‌یافته کشور افزود: اقدامات مناسبی در راستای اجرای مواد این نظام‌نامه در شهرستان در حال اجراست و تشکیل پنجره اقتصادی، ایجاد سامانه ارزیابی عملکرد و افزایش اعتبارات عمرانی ازجمله انتظارات و پیشنهادهای موردنظر برای اجرای هرچه مطلوب‌تر این طرح به شمار می‌رود.
به گزارش ایرنا، شهرستان‌ لردگان در جنوب استان چهارمحال و بختیاری و در فاصله ۱۶۰ کیلومتر از مرکز این استان واقع‌شده است. 

برچسب‌ها لردگان توسعه ایران چهارمحال وبختیاری کارآمدی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لردگان توسعه ایران چهارمحال وبختیاری کارآمدی دولت لردگان توسعه ایران چهارمحال وبختیاری کارآمدی دولت اخبار کنکور توسعه پایدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۴۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل گفت: ۳۴ هزار و ۲۰۰ نفر در مسابقه روزانه قرآنی ماه رمضان شرکت کردند که این یک آمار کم نظیر را در یک مسابقه قرانی شهرستانی در کشور رقم زد.

حجت‌الاسلام ابوالفضل مجیدی‌تبار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: پویش ملی «زندگی با آیه‌ها» هم‌زمان با سراسر کشور با در طول ماه مبارک رمضان در شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

وی افزود: وجه تمایز شهرستان آران و بیدگل در اجرای این پویش، علاوه بر اجرای پویش کشوری، بومی‌سازی این پویش با تولید محتوا و کلیپ‌های روزانه تفسیری و اجرای مسابقه قرآنی با بهره‌گیری از ظرفیت قرآنی این شهرستان بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل ادامه داد: در اجرای این طرح بومی‌سازی شده، کلیپ‌های تفسیری سه دقیقه‌ای نکات تدبّری و مفاهیم آیات منتخب توسط معاون پژوهش مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم بیان و تلاوت آیات منتخب آن را استاد محمدجواد نصیری آرانی قاری ممتاز ملی شهرستان آران و بیدگل بر عهده داشت.

حجت‌الاسلام مجیدی‌تبار با بیان اینکه هر روز ماه رمضان، یک مسابقه پیامکی روزانه از کلیپ همان روز برگزار می‌شد، افزود: در مجموع ۳۰ روز مسابقه از محتوای این کلیپ‌ها، ۳۴ هزار و ۲۰۰ نفر در این مسابقه شرکت کردند که یک آمار کم نظیر را از یک مسابقه قرآنی شهرستانی در کشور رقم زدند.

وی خاطرنشان کرد: قرعه‌کشی و اعلام اسامی برندگان این مسابقه در دهه کرامت برگزار خواهد شد و در مجموع ۶۰ نفر به‌عنوان برندگان مسابقه معرفی خواهند شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل ادامه داد: شهرداری آران و بیدگل و فرهنگسرای شهروند، دبیرخانه آئین‌ها و همایش‌های مذهبی و مرکز تخصصی مهدویت، اداره تبلیغات اسلامی را در برگزاری این طرح یاری کردند.

وی افزود: همچنین در راستای پویش زندگی با آیه‌ها ۲۰۰ کتاب «مسطورا» با محتوای تفسیری ۳۰ آیه منتخب طرح زندگی با آیه‌ها بین مبلغان و مبلغات دینی توزیع شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل به سایر برنامه‌های ماه مبارک رمضان در این شهرستان اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های ملی شهرستان آران و بیدگل برگزاری آئین ملی جز خوانی سحرگاهی در حرم حضرت محمد هلال بن علی (ع) بود.

حجت‌الاسلام مجیدی‌تبار ادامه داد: این برنامه هر روز به‌صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما و شبکه اصفهان برای علاقه‌مندان در سراسر کشور و دنیا پخش شد و به گفته رئیس شبکه قرآن و معارف سیما، هر روز بازتاب‌های بسیار خوبی در حوزه بین‌المللی به‌ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس برای پخش زنده این برنامه دریافت می‌شد.

وی تصریح کرد: همچنین بیش از ۱۸۰ جلسه سنتی قرائت قرآن کریم در منازل، مساجد، تکایا و مراکز فرهنگی شهرستان آران و بیدگل در بانک اطلاعات اداره تبلیغات اسلامی ثبت شده است که این جلسات، هر روز جز خوانی روزانه قرآن کریم را بر عهده داشتند.

به گفته وی، اعزام بیش از ۸۰ مبلغ و مبلغه دینی به مناطق محروم شهری و روستایی، اجرای بیش از ۲۰ محفل قرآنی، اجرای جز خوانی به روش حفظ خوانی، اجرای آئین‌های جز خوانی دانش آموزی و آئین‌های ویژه بانوان از دیگر برنامه‌های مهم ماه رمضان در شهرستان آران و بیدگل بود.

کد خبر 749851

دیگر خبرها

  • توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی رقم می‌خورد
  • شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل
  • اجرای ۱۱۰ برنامه شاخص طی هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • دیدار اعضای هیئت کشتی استان همدان با علیرضا دبیر
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند