Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@00:24:49 GMT

کی‌روش: آماده مذاکره و کار در تیم جدید هستم

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۶۴۹۳۱

کارلوس کی‌روش سرمربی سابق تیم‌های ملی فوتبال ایران و کلمبیا مصاحبه‌ای با نشریه آ اس اسپانیا انجام داده و در آن درباره تجربه کاری اخیرش به‌عنوان سرمربی تیم ملی کلمبیا که چند هفته پیش به پایان رسید، صحبت کرده است.

به گزارش تابناک ورزشی، مصاحبه آ اس با سرمربی پرتغالی سابق تیم ملی ایران را می‌خوانید:

آ اس: آقای کی‌روش چند هفته از برکناری‌تان از سرمربیگری تیم ملی کلمبیا گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوضاع چطور است؟

کی‌روش: خوبم. این روزها در تلاشم تا پرونده دوران کاری‌ام در کلمبیا را ببندم و دنبال فرصت‌های شغلی جدید هستم. این فصل از کتاب زندگی من هم تمام شد، اما این کتاب برای من هنوز باز است. حالا می‌خواهم از گذراندن اوقات در کنار خانواده‌ام در ایام کریسمس لذت ببرم و برای فصل جدیدی از زندگی حرفه‌ای‌ام آماده شوم.

آ اس: شما سرمربی رئال مادرید بودید و در آن زمان زین‌الدین زیدان هم بازیکن شما بود. او حالا سرمربی این تیم است، سرمربی تیمی که خوب آن را می‌شناسد. مربیگری در رئال مادرید اما مانند یک ترن هوایی پرفرازونشیب است. آنجا یک روز قهرمانی و روز دیگر برایت جهنم می‌شود. شما عملکرد زیدان را روی نیمکت رئال مادرید چطور می‌بینید؟

کی‌روش: زیزو از حمایت کامل من برخوردار است. او هم مانند همه مربیان تحت فشار است و دلیلش هم بی‌ثباتی است که کسی نمی‌تواند آن را توضیح دهد. بازی کردن در بازی‌های خانگی در برنابئو زمانی که همه هواداران بودند با الان که باید در والده‌بباس و بدون هیچ تماشاگری بازی کنند، خیلی فرق دارد. این روزها دیگر بازی‌های خانگی و خارج از خانه معنی ندارند و قضاوت‌هایی که در طول بحران کرونا درباره عملکرد مربیان صورت گرفته هم بی‌رحمانه بوده است. آنهایی که از دور نظاره‌گر هستند از اینکه در تمرینات و مسابقات چه اتفاقی رخ می‌دهد، درکی ندارند. مثلاً برد 6 بر صفر اسپانیا مقابل آلمان، اتفاقی نادر بود. من به اسپانیا تبریک می‌گویم، اما به نظر من این فقط یک اتفاق بود. اتفاقاتی که در فوتبال در طول مدت بحران کرونا رخ داده است، عادی نیست.

آ اس: منچستریونایتد یکی از باشگاه‌هایی است که همیشه تحسین‌اش کرده‌اید. شما در آنجا دستیار سرالکس فرگوسن بودید. این تیم دارد روزهای سختی را سپری می‌کند. علاوه بر صبر، چه نسخه دیگری را برای این تیم جهت بازگشت به روزهای اوجش تجویز می‌کنید؟

کی‌روش: جبران فاصله با سایر تیم‌ها در لیگ برتر خیلی سخت شده، چون کیفیت سایر تیم‌ها بسیار بالا رفته است. با این حال به نظر من منچستریونایتد دو راه علاج دارد که در مورد تیم ملی کلمبیا هم صدق می‌کرد. بابی چارلتون (اسطوره منچستریونایتد) یک بار به من گفت که راز موفقیت منچستریونایتد وفاداری بی‌حد اعضا و بازیکنانی است که در این تیم حضور دارند، فرقی نمی‌کند که تیم در اوج باشد یا در بحران. علاج خروج از بحران تیم‌ در دست کسانی بود که با این تیم کار می‌کردند. در مورد کلمبیا هم همین بود. در دنیا هیچکسی نیست که در مقطع فعلی بتواند بهتر از من راه حل‌ مشکلات کلمبیا را به این تیم ارائه کند. مورد دیگر توصیه‌ای بود که سرالکس فرگوسن درباره موفقیت‌های منچستریونایتد به من انجام داد و آن این بود که هیچ بازیکنی بالاتر از تیم نیست. این دو نکته خیلی مهم هستند. در کلمبیا خیلی از مردم همه چیز را درباره فوتبال می‌دانند اما شما باید بدانید که در فوتبال امروز مسئله، تیم‌ها، شخصیت‌ها، جلب اعتماد بازیکنان و البته درک این موضوع که هیچکس جایگاهی بالاتر از تیم ندارد، مهم است.

آ اس: بعد از موفقیت در رساندن ایران به جام جهانی، شما هدایت تیم ملی کلمبیا را برعهده گرفتید، اما در این تیم همه چیز علیه شما پیش رفت. چه اتفاقی افتاد؟

کی‌روش: خب، توضیحش خیلی سخت است و نمی‌توانم همه آنچه رخ داد را در چند جمله بگویم. اما می‌توانم بگویم اتفاقاتی که در آنجا برای من رخ داد داستانی است که در فوتبال زیاد تکرار می‌شود. فوتبال گاهی اوقات بیرحم می‌شود. فوتبال گاهی اوقات چیزهای خوبی برای ما (مربیان) به ارمغان می‌آورد، اما گاهی اوقات هم غافلگیرمان می‌کند. نتایج بدی که برای تیم ملی کلمبیا ثبت شد اوضاعش را تغییر داد. زندگی یک مربی، ارزش یک مربی و نگاهی که مردم در خیابان‌ها به او دارند، همه و همه به نتایجی که می‌گیرد، بستگی دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: لایحه بودجه 1400 لوایح FATF هفته پژوهش اولسان هیوندای قانون انتخابات ریاست جمهوری کی روش کلمبیا رئال مادرید تابناک ورزشی لایحه بودجه 1400 لوایح FATF هفته پژوهش اولسان هیوندای قانون انتخابات ریاست جمهوری تیم ملی کلمبیا تیم ها کی روش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۴۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سر دادن شعار «شرمت باد» روبروی خانه رئیس دانشگاه کلمبیا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی ان بی سی نیوز، تظاهرکنندگان هوادار فلسطین و دانشجویان ضد جنگ، در اقدامی خودجوش روبروی منزل مینوشه شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا گردهم آمدند و شعار «شرمت باد» سر دادند.

این گردهمایی اعتراض آمیز به جای اقدام سنتی «فریاد پیش از امتحانات» برگزار شد که هر ساله همزمان با آغاز امتحانات نهایی در پایان سال تحصیلی اتفاق می افتد و دانشجویان برای تخلیه ی خشم خود تا سرحد مرگ فریاد می زنند! 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • کابینه جنگ اسرائیل امروز تشکیل جلسه می‌دهد
  • مذاکره با بازیگران «عشق» ادامه دارد / نگارش فیلمنامه بر اساس واقعیت‌های اجتماعی
  • دعوت بانوی خوزستانی به اردوی تیم‌ملی فوتبال
  • سر دادن شعار «شرمت باد» روبروی خانه رئیس دانشگاه کلمبیا
  • استراتژی جدید: نقشه بایرن برای مربیان معروف!
  • زبان آلمانی و انگلیسی مانع حضور زیدان در بایرن شد!
  • بایرن مونیخ به این دو دلیل سراغ زین الدین زیدان نمی‌رود
  • قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل نسل‌کشی در غزه
  • مذاکره هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف با فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • کلمبیا قطع کامل روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد