Web Analytics Made Easy - Statcounter

مخدوم از برگزاری دوازدهمین همایش ملی تخصصی آمار در اهواز خبر داد و گفت: این همایش به میزبانی دانشگاه پیام نور خوزستان و به صورت مجازی برگزار می‌شود.

«ایمان مخدوم» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با اشاره به اینکه دوازدهمین همایش ملی تخصصی آمار به میزبان دانشگاه پیام نور خوزستان برگزار می‌شود اظهار کرد: این همایش ملی منظم است و معمولا به صورت سالانه و یا حداکثر دوسالانه برگزار می‌شود و هدف از برگزاری آن مثل دیگر همایش‌های علمی جمع‌آوری سخنرانی در حوزه تخصصی آمار و رشته‌های مرتبط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر دوازدهمین همایش ملی تخصصی آمار دانشگاه پیام نور با اشاره به اینکه آمار یک رشته بین رشته‌ای محسوب می‌شود و بیشتر رشته‌ها به آن نیاز دارند افزود: آمار می‌تواند در حوزه‌های مختلف دیگر علوم هم کاربرد داشته باشد؛ مثلا آمار در مهندسی، آمار در علوم اجتماعی، آمار در پزشکی و آمار در زمین‌شناسی و به نوعی همه رشته‌ها با آمار و اطلاعات در ارتباط هستند.

 

وی با بیان اینکه این همایش با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار و سخنرانی ها نیز از قبل ضبط شده است عنوان کرد: ۶ سخنرانی کلیدی داریم که در حوزه آمار و احتمالات، آمار بیز، داده کاوی در علم پزشکی، داده کاوی، آمار ناپارامتری و آمار پزشکی ارائه می‌شود و سه سخنران به صورت مجازی در افتتاحیه و سه سخنران به صورت مجازی در اختتامیه ارائه مطلب دارند.

 

مخدوم با اشاره به اینکه بالغ بر 150 مقاله به دبیرخانه همایش ارائه و در نهایت حدود 60 مقاله انتخاب شده است تصریح کرد: مقالات پذیرفته شده در مجموع مقالات این دوره از کنفرانس به چاپ می‌رسد.

 

وی با بیان اینکه اهمیت آمار در کشور بر کسی پوشیده نیست اضافه کرد: آمار تمام رشته‌های فنی ـ مهندسی، علوم انسانی، پزشکی و دیگر علوم را احاطه کرده و ابزاری است برای اینکه دیگر رشته‌ها را در تحقیقات کمک کند؛ هر تحقیقی بدون علم آمار و پیاده شدن روش دقیق آمار عملا بی ارزش است و پایه علمی ندارد.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور اهواز با اشاره به اینکه جایگاه آمار و پیدا کردن یافته‌های جدید یکی از مهم‌ترین مسائل برای برگزاری چنین همایشی است ابراز کرد: رئیس انجمن آمار ایران، معاون کل پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور کشور، اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز و پیام نور خوزستان در این همایش حضور دارند.

 

وی در پایان یاد آور شد: آمار نظری، آمار کاربردی، آمار زیستی، آمار و احتمالی فازی، احتمال و فرآیندهای تصادفی، داده کاوی و علم داده ها، کاربرد آمار در سایر علوم از جمله محورهای اصلی همایش هستند که تمام مقالات بر اساس این محورها ارزیابی شده است.

 

پایان پیام/679

منبع: شبستان

کلیدواژه: دانشگاه پیام نور دانشگاه پیام نور برگزار می شود صورت مجازی رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۴۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، مهلت ثبت نام بدون آزمون (ویژه استعدادهای درخشان) دکتری تخصصی سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت تمدید شد.

داوطلبان با مراجعه به سامانه ثبت نام الکترونیکی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی به آدرس www.azmoon.org پس از مطالعه دفترچه راهنما و در صورت داشتن شرایط ویژه استعدادهای درخشان مقطع دکتری تخصصی ابتدا نسبت به خرید کارت اعتباری اقدام و سپس با ورود به سامانه نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته / محل های درخواستی اقدام کنند.

داوطلبان لازم است پس از انتخاب رشته/محل، کد رهگیری و نسخه چاپی ثبت نام خود را تهیه و تا زمان اعلام نتایج نزد خود حفظ کنند.

کد خبر 6092913 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری پزشکی/افزایش ۱۲درصدی ظرفیت برای امسال
  • دانشگاه شیراز آماده جذب دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • کیفیت رشته‌های پیراپزشکی ضامن سلامتی جامعه است
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • چهارمین پیش‌نشست دوازدهمین همایش فلسفۀ دین معاصر در دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
  • همایش روانشناسی در دانشگاه آزاد قم برگزار شد
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد