Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@22:12:49 GMT

عوارض مصرف خوراکی روغن بادام تلخ

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۶۵۰۶۹

بادام تلخ و روغن آن حاوی درصد بالایی از مواد سمی هستند و مصرف خوراکی آن‌ها مشکلاتی را برای افراد به وجود می‌آورد. ناطقان: به نقل از "وب طب"، روغن بادام تلخ یک روغن معطر است که معمولاً از نوع خاصی از بادام تلخ که میوه‌های آن به طور معمول کوتاهتر و پهن‌تر از میوه بادام شیرین است، استخراج می‌شود.

روغن بادام تلخ شامل گروهی از ترکیبات شیمیایی است که برخی از آن‌ها سمی هستند، بنابراین باید با احتیاط و فقط برای مصارف خارجی استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روغن بادام تلخ به صورت خوراکی نیز می‌تواند مصرف شود، اما در دوز‌های بسیار کم و اندازه گیری شده و فقط تحت نظارت پزشکی، زیرا مصرف مقدار زیادی از آن ممکن است کشنده باشد.
فواید روغن بادام تلخ

مبارزه با ترک‌های پوستی
بدن یک زن باردار دچار تغییرات بسیاری به ویژه تغییرات پوستی می‌شود، زیرا برخی از مشکلات پوستی ممکن است در دوران بارداری ظاهر شوند که برخی از آن‌ها مانند ترک در پوست مشکلات جزئی هستند، مشکلی که اکثر خانم‌ها ترجیح می‌دهند از بروز آن پیشگیری کنند تا اینکه بعد از بروز آن اقدام به درمان آن کنند.

چندین دستورالعمل طبیعی وجود دارد که می‌تواند برای جلوگیری یا درمان ترک‌های پوستی در دوران بارداری استفاده شود، از جمله روغن بادام تلخ. برخی مطالعات نشان داده اند که ماساژ پوست با روغن بادام تلخ می‌تواند به شما کمک کند تا احتمال ایجاد ترک را کاهش دهید. این روغن خارش‌هایی که ممکن است با ترک‌ها همراه باشد را تسکین می بخشد.

نکته: در ابتدا بیان شد که روغن بادام تلخ فقط در مواردی مفید خواهد بود که برای ماساژ پوست ترک خورده استفاده شود، یعنی ماساژ می‌تواند عاملی برای کمک به از بین رفتن ترک‌ها باشد، نه خود روغن. از آنجا که روغن بادام تلخ حاوی برخی مواد سمی است، استفاده از آن در دوران بارداری برای جلوگیری از ترک ممکن است خطر داشته باشد، بنابراین استفاده از آن پس از زایمان توصیه می‌شود.

روغن بادام

مزایای دیگر روغن بادام تلخ
روغن بادام تلخ ممکن است مزایای بالقوه دیگری مانند: تسکین درد، درمان اسپاسم عضلات، کاهش سرفه، مبارزه با برخی از انواع قارچ‌ها و باکتری ها داشته باشد که هنوز مورد تحقیق و بررسی هستند.
روغن بادام تلخ برای پوست بی خطر است؟

روغن بادامی که معمولاً برای سلامت پوست استفاده می‌شود روغن بادام شیرین است از روغن بادام تلخ فقط می‌توان به عنوان یک ترکیب ثانویه در برخی از محصولات آرایشی استفاده کرد که دلیل آن بیشتر جذاب بودن بوی این روغن برای برخی‌ها است.

هشدار‌ها و مضرات مربوط به بادام تلخ و روغن آن

به طور کلی، بادام تلخ و روغن آن ممکن است مضراتی برای سلامتی داشته باشند از جمله:

بادام تلخ و روغن آن حاوی درصد بالایی از مواد سمی هستند، بنابراین باید در دوز‌های بسیار کم و به صورت استعمال خارجی استفاده شوند. همچنین بهتر است از دادن بادام تلخ یا استفاده کامل از روغن آن برای کودکان، افراد مسن و بیمار خودداری شود.

با توجه به قدرت ترکیبات شیمیایی موجود در بادام تلخ بر روی اعصاب و بیهوشی آن‌ها، ترجیحاً از خوردن بادام تلخ یا استفاده کامل از روغن بادام تلخ قبل از جراحی خودداری شود، زیرا ترکیبات ذکر شده ممکن است با دارو‌های مورد استفاده در بیهوشی بیمار برهم کنش منفی داشته باشند.

روغن بادام تلخ

بهتر است زنان باردار از مصرف بادام تلخ و روغن آن کاملاً خودداری کنند، تا از هرگونه تأثیر منفی احتمالی بر جنین و سلامت بارداری پیشگیری شود.

ترکیبات سمی موجود در بادام تلخ ممکن است با برخی دارو‌های بیهوشی و مسکن برهم کنش منفی داشته باشند، بنابراین بهتر است از مصرف بادام تلخ و روغن آن همزمان با مسکن خودداری شود.

از مصرف کامل روغن بادام تلخ خودداری کنید، زیرا مواردی از مسمومیت و مرگ ناشی از مصرف روغن بادام تلخ ثبت شده است.

فواید روغن بادام شیرین

برخلاف روغن بادام تلخ، روغن بادام شیرین فواید زیادی برای سلامتی و زیبایی دارد، از جمله:

بهبود سلامت پوست، زیرا می‌تواند به رطوبت رسانی به پوست، کاهش سیاهی حلقه دور چشم، بهبود ظاهر زخم‌ها و از بین بردن ترک‌ها کمک کند.

بادام

سلامت مو و پوست سر را بهبود می‌بخشد.

درمان و کنترل برخی از مشکلات پوستی، مانند: آکنه، پسوریازیس، اگزما

با گنجاندن روغن بادام شیرین در یک رژیم غذایی متعادل می‌توان ازمزایای آن مانند: کاهش وزن، تنظیم سطح قند خون، بهبود سلامت قلب و عروق، سلامت دستگاه گوارش و رفع عفونت گوش بهره برد. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: عوارض ، مصرف خوراکی ، روغن بادام تلخ

منبع: ناطقان

کلیدواژه: عوارض مصرف خوراکی روغن بادام تلخ روغن بادام شیرین شود روغن بادام روغن بادام تلخ ترک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۵۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فواید و مضرات روغن حیوانی

تحقیقات اولیه روی موش‌ها نشان می‌دهد که روغن حیوانی با کاهش کلسترول و تری‌گلیسیرید و افزایش سطح کلسترول خوب (اچ‌دی‌ال) خطر ابتلا به بیمارهای قلبی‌عروقی را کاهش می‌دهد.

به گزارش مشرق، روغن حیوانی یا گی (Ghee) در واقع شکلی از کره است که برای پخت‌وپز، طعم‌ دادن به غذا و همچنین به‌عنوان منبع چربی استفاده می‌شود.

این روغن قرن‌ها است که وجود دارد و در کشورهای مختلف از جمله ایران استفاده می‌شود. در طب سنتی هند هم به نام آیورودا ریشه دارد. در این سیستم پزشکی سنتی، روغن حیوانی ماده‌ای ارزشمند برای تقویت و ایجاد تعادل میان اجزای مختلف بدن به شمار می‌رود. با این حال برای اثبات فواید این ماده غذایی برای قلب، روده یا کنترل وزن، چنانچه امروز ادعا می‌شود، تحقیقات بالینی محدودی انجام شده است.

روغن حیوانی چیست؟

روغن حیوانی یا گی، نوعی کره تصفیه‌شده است که برای تهیه آن، کره را مدت زمان طولانی‌ حرارت می‌دهند تا مواد جامد شیر (پروتئین‌ و لاکتوز) از آن جدا و ته‌نشین شود و عطروطعمی شبیه آجیل بوداده پیدا کند.

گرما پروتئین‌های شیر مانند کازئین و نیز لاکتوز آن را تجزیه می‌کند و بر این اساس روغن مشخصه تغذیه‌ای منحصربه‌فرد به دست می‌آورد: کسانی که با تحمل لاکتوز مشکل دارند و نمی‌توانند کره بخورند، می‌توانند روغن حیوانی را بدون مشکل مصرف کنند.

این روغن در هند نیز یک عنصر کلیدی در آشپزی به شمار می‌رود. هندی‌ها روغن حیوانی را خالص و ناب می‌دانند و هرچیزی که با این روغن پخته شود هم خالص و ناب محسوب می‌شود.

در طب آیورودا، بر فواید درمانی روغن حیوانی یا گی، چه به صورت مجزا و چه همراه با سایر ترکیب‌های دارویی تاکید و حتی گفته می‌شود که مصرف روزانه و همیشگی این روغن ضرری ندارد.

ارزش غذایی روغن حیوان یا گی

مشخصات تغذیه‌ای این روغن شبیه کره است و هر یک قاشق چای‌خوری از آن ۱۲۳ کالری، ۱۴ گرم چربی، ۱۱۸ میکروگرم ویتامین آ و ۰.۴ میلی‌گرم ویتامین ئی دارد. روغن حیوانی تقریبا تماما چربی است (۹۵ درصد) و رطوبت آن به کمتر از ۰.۵ درصد می‌رسد.

این روغن منبع مهم اسید لینولئیک مزدوج یا سی‌ال‌ای (conjugated linoleic acid)، نوعی اسید چرب غیراشباع امگا ۶، است. سی‌ال‌ای به طور طبیعی در محصولات لبنی یافت می‌شود و برای سلامتی مزیت‌هایی دارد، از جمله در زمینه‌هایی مانند چاقی، سرطان، فشار خون (کاهنده فشار خون)، دیابت (تعدیل‌کننده قند خون) و تقویت‌کننده سیستم ایمنی.

در روغن حیوانی یا گی ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین آ وهمچنین بسته به نشان تجاری این روغن، ویتامین‌های دی، ئی و کا وجود دارند. مصرف ویتامین‌های محلول در چربی همراه با منبع چربی مانند روغن حیوانی در جذب مواد مغذی موثر است.

تاثیر روغن گی بر سلامتی؛ مزایا و مضرات

تحقیقات اولیه روی موش‌ها نشان می‌دهد که روغن حیوانی یا گی با کاهش کلسترول و تری‌گلیسیرید و افزایش سطح کلسترول خوب (اچ‌دی‌ال) خطر ابتلا به بیمارهای قلبی‌عروقی را کاهش می‌دهد. با این حال به منظور اثبات فواید این روغن‌ برای سلامتی انسان‌ها به تحقیقات بیشتری نیاز است.

یک مطالعه در پاکستان‌ نشان داد که این نوع روغن برخلاف تصور عمومی، بیماری عروق کرونر را در مصرف‌کنندگان کاهش داد نه افزایش. با این حال توصیه انجمن قلب آمریکا این است که پنج تا شش درصد کالری‌ مصرفی روزانه از چربی‌های اشباع‌شده باشد. زیرا ارتباط میان مصرف چربی اشباع‌شده با کلسترول بد (ال‌دی‌ال) و افزایش خطر بیماری قلبی پیش‌تر اثبات شده است.

از آنجا که روغن حیوانی یا گی، کره تصفیه‌ شده و فاقد کازئین یا لاکتوز است، افرادی که به بیماری عدم تحمل لاکتوز دچارند، می‌توانند این روغن را بدون مشکل مصرف کنند.

این روغن حاوی نوعی تری گلیسیرید با زنجیره متوسط ام‌سی‌تی (MCT) است؛ نوعی چربی که با سرعت بیشتری در بدن تجزیه و جذب می‌شود. طبق برخی پژوهش‌ها، ام‌تی‌سی‌ها مصرف انرژی را افزایش می‌دهند و بر احساس سیری تاثیر می‌گذارند و می‌تواند در کاهش وزن موثر باشد.

به رغم فواید فراوان روغن حیوانی یا گی، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی به دلیل اینکه روغن یک چربی‌اشباع‌شده‌ محسوب می‌شود، باید در مصرف آن احتیاط کنند اما می‌توان از این روغن حیوانی به عنوان یکی از عناصر رژیم غذایی سالم بهره‌مند شد.

منبع:سلامت نیوز

دیگر خبرها

  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • همه چیز درباره روغن جادویی سی بی دی
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • فصل رویش گیاه کوهی با مصرف خوراکی و دارویی
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی
  • تعمیرگاه گیربکس cvt اتوماتیک تخصصی همراه تعمیر فولی و تسمه و فیلتر گیربکس