Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@21:18:25 GMT

پارلمان شهری در همدان میدان مبارزه دو جناح شده است

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۶۵۶۸۱

پارلمان شهری در همدان میدان مبارزه دو جناح شده است

عرفان احسانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پارلمان شهری میدان مبارزه دو جناح شده است و معضلات مردم چندان در آن دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در این نوع مدیریت مشکلات علی رغم همه تلاش‌های مدیران و شورا دیده نخواهد شد، ادامه داد: طرح بنیادینی که اقتصاد پایدار برای شهر ایجاد کند در شورای وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر قرارگاه دانشجویی شهید احمدی روشن با اشاره به هماهنگی‌ها و قول رئیس شورای شهر مبنی بر حضور در جلسه تشکلهای دانشجویی، گفت: با وجود همه هماهنگی‌های صورت گرفته اما آقای عسگریان در جلسه حاضر نشدند و گفتند که به علت مشغله در دیوان محاسبات هستند.

احسانی شفافیت را یکی از مطالبات اصلی مردم و تشکلهای دانشجویی دانست و افزود: شفاف سازی مسئله اصلی است که شورا باید به آن بپردازد اما شورای شهر همچنان شفاف نیست زیرا متأسفانه تصیم گیری ها در بر اساس لابی است.

وی با طرح این سوال که چرا شفافیت هنوز در شورای شهر رأی نیاورده است، ادامه داد: کسانی که به شفافیت رأی می‌دهند یا رأی نمی‌دهند باید رأی خود را اعلام کنند.

دبیر قرارگاه دانشجویی احمدی روشن با انتقاد از رأی نیاوردن بحث شفافیت در شورا، افزود: چرا بحث شفافیت همچنان رأی نیاورده است.

احسانی تغییرات یک شبه در فرمانداری همدان را مورد سوال قرار داد و گفت: اعضای مؤثر در انتخابات همدان یک شبه تغییر کرده است و فرماندار نمونه کشوری همدان به یک باره جابه جا می‌شود.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد برخی برای شورای بعدی در حال برنامه ریزی هستند، افزود: از اعضای شورا می‌خواهیم اگر در مسئله شفافیت صادق هستند اموال خود را در قبل و بعد از حضور در شورا اعلام کنند.

دبیر قرارگاه دانشجویی شهید احمدی روشن عدم تدوین برنامه‌های مدون در مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در شورای شهر را مورد نقد قرار داد و گفت: برخی دخالتها در در مسائل عمرانی حساسیت زا است بطوری که برخی برای به نتیجه رسیدن پروژه‌های عمرانی بدون داشتن زیرساختها و پیوستهای لازم تلاش می‌کنند.

کد خبر 5098354

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر همدان شهرداری همدان فرمانداری همدان ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر شب یلدا کرمانشاه شهرکرد شیوع کرونا گرگان قاسم سلیمانی شهرستان کرج آلودگی هوا قزوین هفته پژوهش شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۵۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رضایی در جلسه هم‌اندیشی اعضای شورا با رئیس و معاونان دانشگاه آزاد همدان، اظهار کرد: مرکز مطالعات و پژوهش‌ها از دوره چهارم شورا پایه‌گذاری شد.

وی به نقش مهم دانشگاه‌ها و به ویژه دانشگاه آزاد در روند پژوهشی و مطالعاتی اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد همدان نقش مؤثری در شکل‌گیری و تداوم مرکز پژوهش‌ها ایفا کرده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: اساتید دانشگاه آزاد همدان همواره در کارگروه‌های تخصصی زیرمجموعه مرکز پژوهش‌ها نقش برجسته و اثرگذاری داشته و دارند.

رضایی خواستار تعامل و همکاری بیشتر دانشگاه آزاد همدان با شهرداری و مدیریت شهری شد و افزود: امید است به واسطه افزایش همکاری در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی، شاهد نقش برجسته‌تر و مؤثرتر این دانشگاه در طرح‌های توسعه شهری و مطالعات و پژوهش‌های مربوط به این حوزه باشیم.

وی با بیان اینکه در بودجه سال جاری شهرداری حدود ۵۰ میلیارد تومان در حوزه مطالعات و پژوهش، پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: امید است دانشگاه آزاد نیز با ارائه مطالعات و طرح‌های اثرگذار در این بخش ورود کند.

شهابی‌نیا: انتظار داریم دانشگاه‌ها در حوزه پژوهش‌های شهری، نقش فعال‌تری ایفا کنند

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان با بیان حرکت دانشگاه‌ها به سمت نسل چهارم که منجر به ایفای نقش فعالانه دانشگاه‌ها در ارائه خدمات اجتماعی، توسعه منطقه‌ای، مشارکت منطقه‌ای، نوآوری منطقه‌ای و کارآفرینی دانشگاهی و مشارکت اجتماعی است، اظهار کرد: دانشگاه نسل چهارم به دنبال تحقق اهداف آموزشی، پژوهشی و کارآفرینی در سایه عمل به مسئولیت اجتماعی است.

سعید شهابی‌نیا با تأکید بر اینکه در حوزه آموزش در کشور مشکل داریم، ادامه داد: آموزش‌های لازم به دانشجویان و اساتید در خصوص نحوه و تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه نمی‌شود، در مقابل انتظار قدم نهادن استاد و دانشجو در حوزه دانش‌بنیانی را داریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان یادآور شد: شهرداری‌ها گستره مأموریتی و خدماتی بالایی دارند، به تناسب نیز نیازهای بیشتری به پژوهش در حوزه‌های مختلف دارند، که این امر سبب شده است شهرداری همدان نسبت به سایر دستگاه‌ها بودجه بیشتری را به امر پژوهش اختصاص دهد.

رویکرد دانشگاه ارتباط اجتماعی با جامعه و شهر است

غلامرضا خاکساری نیز با بیان اینکه رویکرد دانشگاه ارتباط اجتماعی با جامعه، سایر دانشگاه‌ها و شهر است، اظهار کرد: برگزاری این جلسه به منظور ارتباط بیشتر با مجموعه شهری است.

وی با اشاره به نامگذاری شعار سال، گفت: با توجه به شعار سال و تأکید بر مشارکت مردم، دانشگاه آزاد اسلامی نیز یکی از نمادهای مشارکت مردمی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان بیان کرد: در همه زمینه‌ها در بسیاری از نقاط دنیا تمام امورات شهری به دست شهرداری‌ها بوده و امید است برگزاری اینگونه جلسات آغازی بر ارتباط و تعامل بیشتر دانشگاه با مدیریت شهری باشد.

خاکساری با بیان اینکه با توجه به ظرفیت دانشگاه و طبق سند تحول به دنبال مسئله محوری و حل مسئله هستیم، افزود: مرکز مطالعات شورای اسلامی شهر همدان نیز این مهم را به خوبی درک کرده و با انجام کارهای پژوهشی اقدام به شناسایی ضعف‌ها کرده است.

وی تصریح کرد: مرکز پژوهش‌هی شورای شهر با استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی و بهره‌گیری از پژوهش‌های انجام شده، امکان کمک به مدیریت شهری و حل ضعف‌های شناسایی شده را دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی یک نهاد اجتماعی تأثیرگذار در شهر بوده و نگاه ویژه به این دانشگاه لازم است.

کد خبر 6089861

دیگر خبرها

  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • تعیین تکلیف رینگ شهری یزد بعد از ۲۵ سال
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد
  • باز شدن گره‌های چند دهه شهر یزد در شورای ششم
  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد