Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@05:39:25 GMT

تهدیدات فضای مجازی علیه کودکان را جدی بگیریم

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۶۵۷۲۷

تهدیدات فضای مجازی علیه کودکان را جدی بگیریم

ایسنا/قم رئیس پلیس فتا استان قم گفت: عدم توجه والدین و نظارت کافی آنان در فضای مجازی، می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری بر روح و روان کودکان و نوجوانان وارد کند .

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس سرهنگ علی موالی اظهار کرد: ورود افراد کم سن به دنیای مجازی و به دنبال آن دسترسی به محتواهای نامناسب برخی سایت‌ها از طریق نصب فیلترشکن‌ها، پیامدهای جبران ناپذیری بر روح و روان کودکان می‌گذارد که متاسفانه برخی از والدین نه تنها نظارتی بر فعالیت سایبری فرزندان خود ندارند بلکه آن ها را در فضای مجازی رها کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تهدیدات فضای مجازی بسیار بیشتر و متنوع‌تر از تهدیدات و آسیب‌های فضای واقعی بر علیه کودکان است و برای پیشگیری از آسیب‌ها باید در استفاده از این تکنولوژی نهایت دقت و هوشمندی را به کار ببریم.

سرهنگ موالی با اشاره به اینکه امکان استفاده از سایت‌ها توسط کودکان به دلیل کنجکاوی زیاد و بی‌تجربگی آنان بیشتر است، بیان کرد: قرار گرفتن متعدد کودکان در برابر محتواهای غیراخلاقی شبکه‌های اجتماعی می‌تواند خشونت کلامی ‌و عملی را در آنان افزایش دهد زیرا آن ها با توجه به اقتضای سنیشان در برابر استفاده از انواع فیلترشکن‌ها آسیب پذیرتر هستند.

وی با تاکید بر نظارت مستمر والدین بر نحوه استفاده فرزندانشان از شبکه‌های اجتماعی تصریح کرد: به دلیل پایین بودن سواد رسانه‌ای کودکان و نوجوانان در شرایط کنونی جامعه، والدین و خانواده‌ها باید بیش از پیش نسبت به دسترسی فرزندانشان به دنیای مجازی نظارت کافی و حساسیت لازم را داشته باشند.

رئیس پلیس فتا استان قم از هموطنان خواست، در صورت مواجهه با هرگونه موارد مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا از طریق سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی، با ما درارتباط باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی فضای مجازی منطقه قم پليس فضای مجازی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۵۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سردار وحید مجید اظهار داشت: با تمرکز بر سه هزار صفحه، یکهزار و ۴۰۰ نفر که عمدتاً کلاهبردار بودند شناسایی و دستگیر شدند.

وی، واریز وجه را نخستین اقدام برای کلاهبرداری از متقاضیان و مراجعان صفحات فروش سلاح عنوان کرد و افزود: فروشندگان پس از گرفتن مبلغی به عنوان بیعانه، مشتریان را از کانال مورد نظر خارج می‌کردند و دیگر پاسخگو نبودند.

رئیس پلیس فتای فراجا به برخورد با قدرت نمایی و ایجاد ترس در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: عده‌ای از اراذل و اوباش برای ایجاد رعب و وحشت در شهروندان، محتواهایی در شبکه‌های اجتماعی تولید و منتشر می‌کردند که توسط پلیس شناسایی شدند.

سردار مجید از شناسایی و مسدود شدن ۹ هزار و ۵۰۰ صفحه، کانال و گروه که توسط اراذل اوباش مدیریت می‌شد خبر داد و گفت: یکهزار و ۶۰۰ نفر از گردانندگان این صفحات دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، رئیس پلیس فتا فراجا هشتم اردیبهشت نیز از آغاز طرح عملیات پلیس فتا، علیه «تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات و ترویج‌کنندگان خشونت در فضای مجازی» در سال جاری خبر داد و افزود: در این راستا، ۳۴ کارگروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در زمینه رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کرده‌اند.

سردار مجید با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی؛ از کاربران خواست ضمن مشارکت و همکاری با پلیس در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • مسدودسازی بیست و هشت صفحه هنجارشکن در فضای مجازی
  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • طرح پنج شنبه های طلایی سبب دوری دانش آموزان از فضای مجازی می شود
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!
  • شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد