Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@12:43:26 GMT

سد بالارود اندیمشک نیمه دوم اسفند  آبگیری می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۶۵۸۲۹

سد بالارود اندیمشک نیمه دوم اسفند  آبگیری می شود

به گزارش ایرنا فرهاد ایزدجو عصر پنج شنبه در نشست با مسئولین اندیمشک در فرمانداری افزود:آبگیری سد بالارود در برنامه های اصلی ما است و اگرچه زمان‌کمی داریم اما  کارهای آن به صورت فشرده درحال انجام است.
وی اظهار داشت:هفته سوم اسفندماه مراسم ابگیری این سد انجام‌می شود.
ایزدجو اظهار داشت:در رابطه با سرمایه گذاری در طرح بالارود به رغم اینکه مشکل حقوق داشتیم اما تامین مالی آن را انجام دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت ها سقف شورای اقتصاد آن کم آمده بود که اصلاحاتش در حال انجام  است .
وی گفت: پیگیری برای سرمایه گذاری از محل منابع داخلی از شورای اقتصاد برای این موضوع انجام شده است .
 مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در ادامه با اشاره به عزم این مجموعه برای برخورد قاطع با ساخت و سازهای غیر مجاز در بستر رودخانه ها گفت: با ساخت و ساز در بستر رودخانه با قاطعیت برخورد می شود و اندیمشک از جمله شهرهایی است که همکاری خوبی برای مقابله با این موضوع  دارد.
وی تاکید کرد: با متصرفین برخورد و از طریق حکم تخریب؛ ساخت و سازهای غیرمجاز تخریب می شوند.
فرماندار شهرستان اندیمشک هم گفت: این شهرستان از ظرفیت سه سد مهم برخوردار است و از این ظرفیت ها باید برای تقویت اقتصاد و اشتغال منطقه استفاده شود.
وی تسریع در روند افتتاح سد بالارود را ضروری دانست و افزود: روستاهای دچار مشکل در اطراف این سد جابجا شده اند و تمهیدات لازم در این راستا برای روستاهای حریم اجرا شد.
وی این سد را از طرح های شاخص منطقه عنوان کرد و افرود:کنترل جریانهای سیلابی رودخانه بالارود و کاهش خسارت های ناشی از سیلاب، ایجاد منطقه گردشگری،تامین آب شرب شهر حسینیه و روستاهای اطراف به میزان هشت دهم میلیون مترمکعب در سال،تامین آب کارخانه نمک زدایی قلعه نار شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به میزان ۱۶ متر مکعب در ساعت، نیاز آب کشاورزی پایین دست و تامین انرژی برق آبی سالیانه به میزان ۱۱ گیگا وات ساعت از اهداف احداث سد بالارود است.
نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی هم گفت:اندیمشک‌دارای چندین سد است و زیبنده  نیست که مردم برخی مناطق این شهرستان در زمینه آب مشکل داشته باشند.
فریدون حسنوند افزود: برای رفع مطالبات مردم در این زمینه نیاز به همراهی و همدلی بیشتر داریم.
وی با اشاره به سد بالارود به عنوان یک طرح بزرگ در استان خوزستان خواستار تسریع در تکمیل و افتتاح آن شد.
حسنوند در ادامه با تشریح برخی معضلات در زمینه تصرف و ساخت و سازهای غیرمحاز در بستر رودخانه ها گفت: دهها هکتار بستر رودخانه در اندیمشک تصرف شده که عزم‌جدی مسئولین برای خلع ید این اراضی ادامه دارد و انتطار می رود سازمان اب و برق نیز با قاطعیت وارد عمل شود.
مدیرعامل سازمان اب و برق خوزستان‌ عصر پنج شنبه از سد بالارود و چندین طرح دیگر اندیمشک بازدید کرد.

برچسب‌ها افتتاح طرح اندیمشک سازمان آب و برق خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افتتاح طرح اندیمشک سازمان آب و برق خوزستان افتتاح طرح اندیمشک سازمان آب و برق خوزستان اخبار کنکور بستر رودخانه سد بالارود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۵۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متلاشی شدن باند ۵ نفره سارقان موتورسیکلت و داخل خودرو در اندیمشک

 سرهنگ علیرضا میررضایی فرمانده انتظامی اندیمشک گفت : در پی وقوع چند فقره سرقت داخل خودرو در سطح شهرستان ، بلافاصله مراتب به صورت ویژه در دستور کار ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۱قرار گرفت.

او  ادامه داد: با مراقبت ، اشراف و تلاش شبانه روزی پس از انجام اقدامات فنی مخفیگاه سارقان شناسایی ، پس از هماهنگی قضایی در ساعت ۴ بامداد مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ در دو اقدام عملیاتی منسجم و حساب شده هر پنج متهم در مخفیگاه دستگیر و یک دستگاه موتورسیکلت که در شهرستان همجوار به سرقت رفته بود کشف شد.

 فرمانده انتظامی اندیمشک سرهنگ افزود: متهمان در تحقیقات تخصصی و مواجهه با مستندات و ادله مربوطه به ۱۵ فقره انواع سرقت از قبیل : ۳ دستگاه موتورسیکلت ، ۱۰ فقره سرقت داخل خودرو ، ۲ مورد سرقت از مدارس اعتراف کردند.

سرهنگ میررضایی گفت : سارقان دستگیر شده جهت تحقیقات تکمیلی و بازسازی صحنه سرقتها در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان
  • تالاب هامون جازموریان جان دوباره گرفت
  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور
  • هشدار نارنجی برای یک نیمه کشور | بارش‌های سیل‌آسا و احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان‌ها
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود
  • کشف سکه‌های عتیقه مربوط به دوران اشکانیان از مسافر یک قطار
  • جزئیات کشف سکه‌های دوره اشکانی از یک مسافر قطار
  • ۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند
  • متلاشی شدن باند ۵ نفره سارقان موتورسیکلت و داخل خودرو در اندیمشک