Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-04@23:48:57 GMT

نقش ایران در مقابله با افراطی‌گری بی بدیل است

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۶۵۸۸۴

نقش ایران در مقابله با افراطی‌گری بی بدیل است

ماموستا محمدیان،امام جمعه اهل سنت بیجار در گفتگو با خبرنگار تقریب، با بیان اینکه تصویب «روز جهانی عاری از خشونت و افراطی‌گری» نشان از اقتدار و جایگاه سیاسی نظام اسلامی ایران در جهان و اعتماد جمعی سیاستمداران دنیا به نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: کمتر برنامه ای در سازمان ملل متحد بدون مخالفت تصویب شده است و تصویب این پیشنهاد از طرف جامعه جهانی نشان از اهمیت این مهم و توان عملی پیشنهاد دهنده در این باب و مشکل جهانی پدیده تروریسم و افراطی گری و خشونت از اساسی‌ترین مشکلات دنیای امروز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام جمعه اهل سنت بیجار عنوان کرد: تروریسم، ازچالش های جدی امنیتی در دوران جهانی شدن شمرده می شود که بر ناامنی های جهانی افزوده است.

ماموستا محمدیان گفت: این پدیده به سبب پیوند آن با تکنولوژی‌های تازه، به یک گرفتاری راهبردی تبدیل شده و توانسته است گروه‌های کوچک، اما با ساختارهای پیچیده را به بازیگران برجسته در پهنه بین‌المللی تبدیل کند. 

وی تصریح کرد: البته به منظور ریشه یابی تروریسم، در کنار مسائلی عینی مانند خشونت سیاسی، به مسائلی همچون بی عدالتی و نابرابری در عرصه های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی نیز باید توجه کرد. 

امام جمعه اهل سنت بیجار با بیان اینکه مبارزه با تروریسم مستلزم شناخت زمینه‌ها و عواملی است که تروریسم در آن ها ریشه دارد، عنوان کرد: برای شناخت همه جانبه این عوامل و یافتن راه حل اصولی، به نظر اتخاذ یک روش معقول و جهانشمول ضروری است.

وی اظهار کرد: مبارزه با تروریسم از دید حقوق بین الملل اقدامی است که باید از سوی جامعه جهانی پیگیری شود و توسل یک دولت به اقدامات خشونت آمیز و جنگ طلبانه نه تنها خود نمونه ای از تروریسم به حساب می آید از منظر حقوق بین الملل نیز مورد قبول نیست.

ماموستا محمدیان در باره نقش ایران ايران در مبارزه با تروريسم و اين كه جمهوری اسلامی چه نقشي مي تواند در ائتلاف ضد تروريستي داشته باشد عنوان کرد: ايران خود بزرگترين قرباني تروريسم بوده و به همين خاطر همواره با برخورد دوگانه و وجود استانداردهای دوگانه در قبال تروريسم مخالف بوده است و تقدیم بیش از هفده هزار شهید ترور و هزاران جانباز شاهد دفاع تمام و کمال نظام از وحدت و انسجام است.

امام جمعه اهل سنت بیجار تصریح کرد: مکتب امام خمینی «ره»و امام خامنه‌ای حفظه الله شاگردان بسیار مخلصی در راستای این اهداف بلند چون سپهبد پاسدار شهید سلیمانی و امثاله را تربیت نمود که در ایجاد گفتمان وحدت مذاهب اسلامی از هیچ کوششی دریغ نورزید.

ماموستا محمدیان اضافه کرد: شهدای ایران اسلامی همچون شهید سلیمانی در دفاع همه جانبه از شرافت مردمان همسایه ایران از کرد و عرب و ترک و سنی و حتی ادیان دیگر در کشور ایران و عراق و سوریه و افغانستان و یمن و ... هستی خود را در کف دست گرفت و ناموس مردم این سرزمین ها را از دست وحشی های افراط گر داعش و تروریست های تکفیری تربیت شده صهیونیستی آمریکایی نجات داد، که تقدیر همه جهان را در پی داشت.

وی عنوان کرد: حرکت  پلید آمریکا در به شهادت رساندن این سردار جهان اسلام و این ابرمرد دفاع از شرافت انسانی، نیات شوم و کثیف آمریکا و اسرائیل را آشکار و بانی جنگ و خونریزی و ترور و ظلم در جهان را به نمایش گذاشت.

ماموستا محمدیان افزود: در این میان سرسپردگی امارات و بحرین به اسرائیل خونخوار که مسلمانان فلسطین را زیر یوغ ظلم خود سالهاست در عذاب قرار داده و سرزمینشان را غصب نموده نشان از تلاش آمریکا و صهیونیسم برای ایجاد جهانی در خشونت و افراطی‌گری است.

وی افزود: کنترل و دفع خشونت و افراطی‌گری در جهان در صورتی امکان پذیر است که همه جدای از هر نوع دین و مذهب و قومیت در این باب بر یک محور مشخص و واضح تلاش کنند و دست استکبار را در کشورهای ضعیف قطع نموده و به منشور حقوق بشر در عمل پایبند باشند، هر نوع حرکت تروریستی را با همکاری هم در نطفه خفه نمایند ، سیاستمداران فتنه انگیز را در رأس امور قرار ندهند و ظلم به ملت ها را برنتابند.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: امام جمعه اهل سنت بیجار ماموستا محمدیان افراطی گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۵۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسماعیلی با سفیر ایران در باکو دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اسماعیلی صبح امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در دومین روز از سفر خود به آذربایجان با حضور در سفارت ایران در باکو با سیدعباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بحث و بررسی تحولات اخیر رابطه ایران و آذربایجان و اقدامات فرهنگی صورت گرفته و همچنین فضای فرهنگی پیش روی دو کشور از مهم‌ترین محورهای این دیدار بود.

وزیر فرهنگ بامداد روز گذشته (دوازدهم اردیبهشت) به منظور حضور و سخنرانی در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین‌فرهنگی عازم باکو شد.

اسماعیلی در این مجمع با اشاره به اهداف جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماسی فرهنگی، بر نقش سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی برای ایجاد صلح پایدار جهانی و رفع منازعات کشورها تاکید کرد.

وی همچنین در حاشیه برگزاری این مجمع با همتای آذربایجانی خود نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار بر تعاملات فرهنگی طرفین به‌ویژه در حوزه سینمایی تاکید کرد.

کد خبر 6095193 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • اقدامات بی بدیل امام صادق علیه السلام در حفظ و صیانت از روایات
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • پشتیبانی از صهیونیست ها از معیارهای دوگانه سیاست غرب است
  • راهبردهای علمی و علمی امام صادق(ع) در مقابله با سطحی نگری فکری و عمل گرایی افراطی
  • گفتمان انقلاب اسلامی روز به روز در حال گسترش است
  • تشدید تحریم‌های انگلیس علیه شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است
  • تظاهرات دانشجویان، استکبار جهانی را به مرز بحران کشانده است
  • اعتراضات دانشجویان در آمریکا تحول بسیار عظیم جهانی است
  • اسماعیلی با سفیر ایران در باکو دیدار کرد