Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-29@09:01:51 GMT

وزن و رشد نوزاد دو ماهه چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۶۵۸۹۸

وزن و رشد نوزاد دو ماهه چقدر است؟

مراحل رشد نوزاد 2 ماهه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از میهن نوین ،2 ماه اول زندگی دوره رشد سریع کودک است . کودک در دو ماه اول زندگی اش 2.5 تا 3.8 سانتی متر از نظر قدی و حدود 907 گرم از نظر وزنی رشد خواهد کرد و البته باید خاطرنشان کرد که این اعداد تقریبی هستند و کودک شما ممکن است از رشد سریع تر و یا کند تری برخوردار باشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کودک در این دو ماه دوره های گرسنگی را پشت سر خواهد گذاشت ؛ این گرسنگی به این معنی است که کودکتان از رشد سریع تری برخوردار است و ممکن است متوجه این موضوع شده باشید که کودک در طول این دو ماه در دفعات بیشتر و حجم کمتری تغذیه می ‎کند که این نوع تغذیه را تغذیه ی خوشه ای می ‎نامند .

به تدریج شما قادر به شناسایی علائم کودک در زمان گرسنگی و سیری او خواهید بود که هر کودکی برای نشان دادن این موارد از علائم خاص خود استفاده می ‎کند ، برای مثال وقتی گرسنه است شروع به گریه کردن می‎ کند و زمانی که از خوردن غذا سیر می ‎شود به خواب می ‎رود .

به یاد داشته باشد که حجم شکم نوزاد ناچیز است و بعد از تغذیه شروع به دفع غذا می ‎کند و بنابراین باید پوشک او زود به زود عوض شود .

وزن نوزاد دوماهه

پزشک کودکتان، مرتبا به اندازه گیری وزن ، طول و دور سر کودک می ‎پردازد و رشد او را طبق نمودار رشد بررسی می ‎کند ( نمودار رشد برای دختران و پسران متفاوت است )، ممکن است در این ارزیابی ها کودک شما بزرگ ، کوچک و یا متوسط باشد و تا زمانی که الگو رشد پایدار باشد، کودک شما از رشد خوبی برخوردار خواهد بود .

وزن نوزاد در حالت طبیعی باید هرهفته افزایش داشته باشد؛ وزن 5 تا 6 کیلوگرم برای نوزاد 2 ماهه وزن خوبی است ولی باید توجه داشته باشید که نمودار وزن گیری نوزاد در طول زمان است که مورد اهمیت است.

در توضیحی مختصر مفید در مورد وزن نوزاد 2 ماهه دختر و پسر باید در نمناک بگوییم که :

برای نوزاد دختر  در دو ماهگی:

حداکثر وزن در دو ماهگی 6/150 - حد متوسط 4/600 - و حداقل 3/300 است .

برای نوزاد پسر در سن دو ماهگی :

حداکثر وزن 6/600 - حد متوسط 4/850 و حداقل 3/250 است.

اگر کودک تان زودتر از موعد به دنیا آمده باشد ، رشد و نمو او را نباید با کودکی که سر وقت به دنیا آمده است مقایسه کنید . در این گونه موارد نیاز به ارزیابی های بییشتری برای رشد و نمو کودک در ماه های اول زندگی است تا از رشد صحیح او اطمینان حاصل شود .

آیا باید نگران باشم ؟

اگر کودک شما با سرعت مورد انتظار رشد نمی ‎کند یا از رشد کند تری به نسبت سایر کودکان برخوردار است ، پزشک شما در مورد نوع غذا های مصرفی کودکتان اطمینان حاصل خواهد کرد . پزشک ممکن است از شما بپرسد :

- روزانه کودکتان چه مقدار تغذیه می ‎کند :در سن 2 ماهگی، نوزاد باید در طول 24 ساعت شبانه روز 8 مرتبه تغذیه شود و نوزادان معمولا هر 4 ساعت یک بار نیاز به تغذیه شدن دارند.

- کودک در هر بار تغذیه شیر مادر، چه میزان شیر میل می‎ نوشد :کودک معمولا در هر بار تغذیه باید به مدت حداقل 10 دقیقه شیر بنوشد و همچنین اگر کودک از شیر خشک تغذیه می ‎کند، باید در هر وعده حدود 148 تا 175 میلی لیتر شیر بخورد .

- کودک شما چند بار در طول روز مدفوع می‎ کند :به طور کلی 1 تا 2 دفعه مدفوع کردن در طول روز طبیعی است . مدفوع نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‎ کنند معمولا نرم و آبکی است و نباید مدفوع سفت و محکم باشد .

در بیشتر مواقع، در معاینه های روتین کودک توسط پزشک رشد او بررسی می ‎شود اما اگر پزشک تان نسبت به رشد کودک نگران باشد، تعداد دفعات بیشتری از کودکتان معاینه به عمل خواهد آورد .

وزن کودک در مراحل بعدی

به طور متوسط نوزادان بین 3 تا 6 ماه از نظر طول و وزن با سرعت ثابت اما کمی کندتر از دو ماه اول زندگی رشد می ‎کنند و به طور کلی ، کودکان در 6 ماه اول زندگی از رشد سریع تری به نسبت 6 ماه دوم زندگیشان برخوردار هستند وروند رشد به تدریج کند تر می ‎شود .

واکسن نوزاد در دو ماهگی

واکسن هایی که نوزاد دوماهه شما باید در این سن دریافت کند واکسن های سه گانه1، فلج اطفال1 و هپاتیت ب2 هستند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: نوزاد وزن کودک زندگی رشد ماه اول زندگی دو ماه دو ماهگی رشد سریع کودک شما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۵۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بندناف نوزاد در هرمزگان

ایسنا/هرمزگان مسئول بانک خون رویان هرمزگان گفت: در این مدت ۳۲ نمونه موفق در بانک خون بند ناف نوزاد استان ذخیره شده است.

ابراهیم کوهکن در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در هرمزگان افزود: پارسال۵۰۰ نمونه موفق بند ناف نوزاد در بانک خون استان ذخیره سازی شد که نسبت به سال پیش از آن ۵۶ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه بانک خون بند ناف رویان هرمزگان از سال ۸۸ در استان راه‌اندازی شد، گفت: هزینه نگهداری خون بند ناف نوزادان در هنگام قرارداد ۱۰ میلیون تومان در دو قسط با فاصله زمانی سه ماه و هزینه سالانه ذخیره آن۵۶۰ هزار تومان است.

مسئول بانک خون رویان هرمزگان با اشاره به اینکه زمان نگهداری خون بند ناف نوزاد ۲۰ سال است، افزود: از خون بند ناف نوزاد برای درمان بیماری‌هایی مانند تالاسمی، سرطان‌های خونی، اُتیسم، بهبود فلج مغزی، دیابت و آلزایمر استفاده می‌شود.

کوهکن گفت: مراکز بانک خون بند ناف نوزاد در همه‌ی بیمارستان‌های هرمزگان مستقر هستند.

وی افزود: مادران باردار می‌توانند از ابتدای ماه نهم بارداری در این مراکز نام‌نویسی کنند.

مسئول بانک خون رویان هرمزگان گفت: خون باقیمانده در بند ناف و جفت نوزاد سرشار از سلول‌های بنیادی بسیار پرتوان و زنده است که بر اثر تکثیرهای پی‌درپی دچار پیری نمی‌شوند و با تزریق یا جایگزینی این سلول‌ها می‌توان به بهبودی سلول‌های آسیب‌دیده کمک کرد.

کوهکن افزود: نمونه‌گیری از دندان‌های شیری و مایع‌های آمنیوتیک جفت از برنامه‌های امسال بانک خون رویان هرمزگان است.
وی گفت: از پرده آمنیوتیک برای درمان زخم‌های سوختگی و زخم‌های عمیق استفاده می‌شود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چگونه کودکانی قد بلند داشته باشیم؟
  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • ویدئویی شگفت‌انگیز از صدای جوجه تیغی که شبیه گریه نوزاد است
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بندناف نوزاد در هرمزگان
  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • افزایش30 درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در چگنی