Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@13:02:52 GMT

زنگ خطر افزایش قیمت قطعات خودرو به صدا درآمد

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۶۵۹۵۷

زنگ خطر افزایش قیمت قطعات خودرو به صدا درآمد

مهدی کاظمی سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران در خصوص وضعیت بازار لوازم یدکی خودرو، گفت: قیمت لوازم یدکی بر خلاف کاهش قیمت خودرو، روند افزایشی دارد. این گرانی برای تمام لوازم یدکی خودروهاست و شامل لوازم یدکی خودرو‌های سواری، کامیون و اتوبوس می‌شود.

او بیان کرد: اکنون رانندگان کامیون به شدت با کمبود و گرانی برخی از لوازم دست و پنجه نرم می‌کنند، از آنجایی که هزینه نگهداری اتوبوس بسیار زیاد است، رانندگان زیادی به دنبال شغل دیگری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو با بیان اینکه گرانی در بازار لوازم یدکی حباب نیست، گفت: اکنون شاهد این هستیم که ۷۰ درصد به قیمت لوازم یدکی افزوده شده است و از طرفی با کمبود شدید برخی از کالا‌ها مواجه هستیم که اگر کالا‌های موجود در گمرکات ترخیص نشوند با مشکلات جدی در آینده نزدیک رو به رو خواهیم شد.


کاظمی با بیان اینکه فروش لوازم یدکی دست ۲ مجاز نیست چرا که صدمات جدی به خودرو وارد می‌کند، گفت: برخی اقدام به خرید لوازم یدکی دست دوم می‌کنند، اما اصلا این کار مجاز نیست و اعضای اتحادیه حق فروش لوازم یدکی دست دوم را ندارند و در صورت انجام تخلف ضمن مجازات، مغازه آن‌ها نیز به مدت ۱۵ روز پلمب می‌شود.

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران با بیان اینکه قیمت برخی از کالا‌ها به علت کمبود و افزایش نرخ ارز نسبت به سه ماه اول سال ۵۰ درصد و نسبت به قبل از شیوع ویروس کرونا ۷۰ درصد افزایش داشته است، گفت: این افزایش بیشتر مربوط به کالا‌های وارداتی است و لوازم یدکی تولید داخل بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند.

کاظمی با تاکید بر اینکه علت اصلی گرانی قطعات خودرو افزایش نرخ ارز بوده و در صورت ثبات نرخ ارز می‌توان با اطمینان گفت که قیمت لوازم یدکی با کاهش قیمت همراه خواهد شد، گفت: حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد مواد اولیه تولیدکنندگان وارداتی است که نرخ ارز تاثیر مهمی در نوسان قیمت تمام شده می‌گذارد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: خودرو قیمت خودرو قیمت قطعات خودرو لوازم یدکی خودرو نرخ ارز پارسی خبر لوازم یدکی خودرو نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۵۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، سرهنگ علی حسن حیدری افزود: ماموران ایستگاه بازرسی شهید زارعی زمان کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه خودرو وانت پراید حامل بار مشکوک و طی عملیاتی آن رامتوقف کردند.

 او تصریح کرد: دربازرسی ازاین خودرو تعداد ۶۴ دستگاه سرخ کن خارجی فاقد مجوز کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بهار با اشاره به انتقال خودرو به پارکینگ گفت:در این راستا پرونده مقدماتی تشکیل و راننده به همراه کالای مکشوفه به مرجع قضائی تحویل شد.

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • رانت ۴ میلیارددلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی
  • آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • جزئیات تکمیلی حادثه آتش‌سوزی در انبارهای شهرری اعلام شد
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما