Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار کریمی گفت: کنگره ملی امام و شهدای الگویی برای سایر برنامه های فرهنگی در استان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سردار «محسن کریمی» امروز (27 آذر) در نشست تخصصی ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس که با موضوع تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان برگزار شد، گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و کار در راستای زنده نگه داشتن دوران دفاع مقدس امری ضروری است چرا که استقلال، آزادی و امنیت امروز مرهون تلاش ها و از خودگذشتگی های ملت ایران در آن زمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به سالگرد شهادت شهید سلیمانی افزود: امروز به برکت تفکر انقلاب اسلامی، روحیه جهاد و مجاهدت فی سبیل الله در نیروهای مسلح وجود دارد و به برکت همین رشادت ها و مجاهدت ها ایران اسلامی در اوج اقتدار، عزت و سربلندی قرار دارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به گذشت بیش از 40 سال از انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و ادامه داد: این انقلاب الهی به برکت خون شهدا و ایثارگری رزمندگان همواره پویا و مورد اقبال همگان است.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات و بحران های مختلف که در طول این سال ها پیش روی انقلاب بوده است اشاره کرد و ادامه داد: در طول این چهل سال کشور با بحران ها و شرایط مختلفی مواجه بوده که همواره با رشادت ها و دلاوری های مردم و نیروهای مسلح نجات پیدا کرده است.

 

سردار کریمی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را وظیفه همگانی دانست و بیان کرد: در سال های اخیر استان مرکزی اقدامات بزرگی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام داده که برگزاری کنگره ملی امام و شهدا نمونه برجسته این اقدامات است.

 

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با تاکید بر کارهای بزرگی که در راستای کنگره امام و شهدا در استان مرکزی انجام شده ادامه داد: این کنگره برای سایر برنامه های فرهنگی یک الگوی مناسب و یک نقشه راه است که به خوبی می توان مسیر را پیدا کرد و برنامه های فاخر و کارهای بزرگ انجام داد.

 

وی با بیان اینکه کنگره ملی یک برنامه و فعالیت مردمی بوده است، گفت: مهمترین دلیل برتری و ماندگاری کنگره شهدای استان همین مردمی بودن آن است، چرا که در راستای برگزاری کنگره و اجلاسیه های مختلف بیش از یکصد هزار نفر در سطح استان نقش و مشارکت داشتند.

 

این مقام مسئول تهیه دانش نامه دفاع مقدس را یکی از مطالبات مقام معظم رهبری دانست و بیان کرد: به برکت کنگره شهدای استان تهیه دانشنامه جامع دفاع مقدس که یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری در حوزه دفاع مقدس است در دستور کار قرار گرفته و خوشبختانه بیش از ۶۰ درصد این کار بزرگ امروز در اختیار ما است.

 

وی دانشنامه دفاع مقدس را نمونه جامع و برجسته ای از شناسایی مسئله ها و عناصر مرتبط با دفاع مقدس در استان دانست و گفت: اگر دفاع مقدس را یک گنج بزرگ در نظر بگیریم، تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان نیز در راستای بهره برداری از این گنج عظیم بسیار تاثیرگذار است.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مرکزی استان مرکزی امام و شهدا دفاع مقدس کنگره ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۶۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دزفول، دارای خاستگاه فرهنگی و تمدنی عمیق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر محمد مهدی اسماعیلی در پیام ویدئویی خود به مراسم بزرگداشت ادیب دزفول گفت: خیلی مشتاق بودم در مراسم نکوداشت و تقدیر از شاعر عزیز و گرانقدرمان آقای دکتر محمدرضا سنگری در شهر مقاومت در دزفول عزیز حاضر شوم.

وی افزود: دزفول یکی از مهم‌ترین حوزه‌های دفاعی و افتخار آفرینیِ ما در دفاع مقدس بوده است؛ در دفاع مقدس شاید کنار خرمشهر عزیز بیشترین بازخورد، خاطره، قصه و بعضی وقت‌ها غصه در شهر عزیز دزفول به وجود آمده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: به هر حال اتفاق مهم دیگر این است که این خطه در کنار دفاع‌مقدس و حضور نورانی در ایام دفاع مقدس اساساً خاستگاه فرهنگی و تمدنی عمیقی را در پیشینه خود دارد.

دکتر اسماعیلی بیان کرد:دزفول در شمال خوزستان از هزاره‌های قبل از ورود اسلام عزیز تا امروز مهد تربیت فضلا، حکما، ادبا، فقها و سیاستمداران بزرگ و نجیب و شعرا و اهل قلم بسیاری بوده است.

وی گفت: کتاب افتخارات دزفول کتاب بسیار قطوری است و برای همچون منی و آن هم در چنین زمان کوتاهی شاید فرصت نباشد حتی قطره‌ای از این یم را بازگو کنم.

ولی به هر حال نمی‌شود به دزفول و سابقه پرافتخارش توجه کرد و یادی از اولین دانشگاه رسمی در تمام نقاط دنیا و قدیمی‌ترین دانشگاه، دانشگاه جندی شاپور نکرد.

وزیر فزهنگ و ارشاد اسلامی افزود: از دزفول عزیز یاد کرد و از بزرگانی، چون شیخ مرتضی انصاری خاتم الفق‌ها و المجتهدین نام نبرد، از دزفول عزیز نام ببریم و از بزرگان تاریخ‌سازش در ایام پیش از پیروزی انقلاب در ایام مبارزه و دفاع مقدس نام نبرد؛ تا به امروز دزفول و دزفولیان در پیشانی افتخارات این مرز و بوم درخشیده اند.

 

دکتر اسماعیلی افزود: از آقای دکتر محمدرضا سنگری به عنوان یکی از مهم‌ترین ادبای معاصر قدردانی و از نقش آفرینیشان در مبارزات قبل از انقلاب و در ایام دفاع‌مقدس نیز تقدیر می‌کنم.

 

وی ادامه داد: بسیاری از سرایندگان اشعار حماسی از اندیشه‌های ایشان وام گرفته‌اند و بسیاری از خوانندگان و هنرمندان نام نیک ایشان را در کنار آثارشان با افتخار ثبت کرده‌اند، امروز هم این شخصیت بزرگ برای کشور و مملکت ما نعمت است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان این پیام خود اظهار کرد: خوشحال هستم که مردم عزیز دزفول و مسئولان شهرستانی و استانی این همت را گمارده اند که از این شخصیت تابناک و این چهره ادبی که در عین حال معلمی دلسوز و محققی پژوهشگر و پرتلاش است تجلیل کنند.از راهی دور، از طریق فضای مجازی خدمت تک تک شما بزرگواران، آقای دکتر سنگری و همه شرکت کنندگان عزیز عرض سلام و ادب و احترام دارم، انشاالله به زودی توفیق داشته باشم و در دزفول عزیز حاضر شوم و خدمت عزیزانمان در آنجا از نزدیک عرض سلام و ارادت داشته باشم، در پناه خداوند متعال باشید.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده فردا در اصفهان
  • دزفول، دارای خاستگاه فرهنگی و تمدنی عمیق
  • وداع با پیکر ۲ شهید گمنام در حرم حضرت معصومه(س)
  • استقبال از پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس
  • دزفول خاستگاه فرهنگی و تمدنی عمیقی در پیشینه خود دارد
  • استقبال از ۲ شهید گمنام در فرودگاه کرمان
  • توطئه برهنگی برنامه نفوذ دشمن برای استحاله و براندازی است
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس
  • اجرای سایت الگویی عدس دیم در منطقه مرگور و سیلوانا شهرستان ارومیه