Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم شهر الحسکه در شمال شرقی سوریه روز پنج شنبه در اعتراض به اقدامات ترکیه تظاهرات کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از سانا، مردم شهر الحسکه در شمال شرقی سوریه روز پنج شنبه در اعتراض به اقدامات ترکیه تظاهرات کردند.

بر اساس این گزارش، تظاهرات کنندگان در این تجمع به تداوم جرایم ترکیه در خاک سوریه و سکوت جامعه بین المللی در قبال آن اعتراض کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معترضان ضمن مخالفت قاطع با اشغالگری نظامیان ترکیه، اعلام کردند که ترکیه با قطع آب شهر الحسکه به دنبال اجرای نقشه‌های خود در منطقه با به سختی انداختن یک میلیون نفر از ساکنان الحسکه و حومه آن است.

این در حالی است که وزارت خارجه سوریه هم پیش از این خطاب به شورای امنیت و سازمان ملل، قطع آب استان الحسکه توسط ترکیه را یک جنایت جنگی خواند.

وزارت خارجه سوریه با ارسال نامه‌هایی خطاب به شورای امنیت و سازمان ملل قطع آب شهر الحسکه در شمال شرق این کشور توسط ترکیه را محکوم کرد.

در این نامه‌ها آمده است که این اقدام سوریه یک جنایت جنگی به شمار می‌رود.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که ترکیه اقدام به قطع آب بیش از یک میلیون شهروند استان الحسکه کرده است و شورای امنیت و سازمان ملل متحد باید ترکیه را ملزم به راه‌اندازی مجدد ایستگاه پمپاژ آب «علوک» کنند.

به نوشته این نامه ها، شورای امنیت و سازمان ملل باید با اقدامات غیرانسانی آنکارا که هدف از آن اعمال فشار علیه غیرنظامیان و محروم کردن آن‌ها از زندگی است، مقابله کنند.

پیشتر نیز دمشق اعلام کرده بود که ترکیه و عناصر وابسته به آن با حمایت آمریکا و با کمک تروریست ها، از آب به عنوان سلاح جنگی علیه غیرنظامیان در سوریه از جمله زنان و کودکان و سالخوردگان، برای اهداف سیاسی و غیر انسانی استفاده می‌کنند و در ماه‌های اخیر  آب را بیش از ۱۶ بار از ایستگاه علوک قطع کرده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سوریه اعتراض ترکیه شورای امنیت و سازمان ملل شهر الحسکه قطع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۶۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست الجزایر برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل

منابع دیپلماتیک از درخواست الجزایر برای برگزاری جلسه غیرعلنی شورای امنیت جهت بررسی موضوع گورهای دسته جمعی کشف‌شده در نوار غزه خبر دادند.

به گزارش مشرق، الجزایر اقدام جدیدی را برای حمایت از ملت فلسطین در سازمان ملل صورت داده است.

منابع دیپلماتیک به الجزیره اعلام کردند که الجزایر درخواستی را مبنی بر برگزاری جلسه مشورتی غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت بررسی موضوع گورهای دسته جمعی یافته‌شده در نوار غزه ارایه داده است.

بنا بر این گزارش‌ها الجزایر خواسته است که این جلسه غیرعلنی روز سه‌شنبه پیش‌رو برگزار شود.

پیش‌تر نیز «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنانی گفت: مهم است که تحقیقاتی مستقل در خصوص گورهای جمعی تازه یافته‌شده در غزه صورت بگیرد. جنگ، نظام بهداشتی غزه را ویران کرده است و برخی بیمارستان‌های این باریکه اکنون به گورستان شباهت دارند.

گفتنی است پس از عقب‌نشینی نظامیان ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی از شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه پیکر صدها شهید فلسطینی از گورهای دسته جمعی در اطراف بیمارستان ناصر این شهر بیرون کشیده شد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در سوریه
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • درخواست الجزایر برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد
  • تجمع اعتراضی مردم در پارک لاله علیه زاکانی
  • تجمع اعتراضی مردم در پارک لاله علیه زاکانی / مخالفت مردم با قطع درختان + ویدئو
  • (ویدئو) تجمع اعتراضی مردم در پارک لاله علیه زاکانی؛ مخالفت‌ها با قطع درختان
  • پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است