Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی المعی، کارگردان نمایش «زنگیانه» در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره موضوع این نمایش گفت: «زنگیانه» روایت خواننده شیمیایی سر دشتی است که برادرش را گم کرده است. وی برای همین موضوع راهی شهر لندن می‌شود، اما به این شهر نمی‌رسد. هدف نمایش «زنگیانه»  نشان دادن بمباران شیمیایی مردم بی گناه در سردشت  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال‌ها از جنگ می‌گذرد و موضوع آن تکراری شده است. من بزرگ شده جنگ در کرمانشاه هستم و این اتفاق را به خوبی درک کرده ام. سعی کردم  شیوه روایت نمایشم متفاوت از دیگر نمایش‌های مربوط به دفاع مقدس باشد.

وی درباره داستان و شخصیت اصلی نمایش اظهار کرد: ما شخصیت اصلی را خواننده معلول انتخاب کردیم که بحران نبودنش بیشتر حس شود. این شخصیت در نمایش کم بینا است و دارای آبله، سرفه و سایر صدمات حاصل از جنگ شیمیایی است. نمایشنامه به دلیل وجود شخصیت اصلی خواننده جانباز ، دراماتولوژی شده است.

المعی افزود: «زنگیانه» نمایشی مولتی مدیا است؛ به این معنا که شامل کنسرت، تئاتر، سینما و جلوه‌های بصری می‌شود و هدفش رفع درد ناشی از جنگ و مردم بی گناه است.

کارگردان نمایش «زنگیانه» درباره مشکلات اجرای نمایش گفت: از طرف جشنواره تئاتر مقاومت مکانی برای تمرین در نظر گرفته شد که به علت تعدد گروه‌های تئاتری و محدود بودن ساعت تمرین غیر قابل استفاده بود. از طرفی به دلیل تعطیلی تماشاخانه‌ها مکانی برای تمرین نداشتیم. مشکل دیگر این است که با وجود موزیکال بودن نمایش،  در بین داوران، متخصص موسیقی وجود ندارد. نکته مثبت جشنواره کمک هزینه‌ای بود که به گروه‌های تئاتر اهدا شد.

المعی درباره طراحی صحنه نمایش «زنگیانه» گفت:  فرم نمایش مینی مال بود و  با استفاده از نور انجام شد. روز‌های ضبط نمایش همه جا تعطیل بود و برای خرید وسایل صحنه به مشکل خوردیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تئاتر مقاومت هنرهای نمایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۶۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «بیرون پشت در» به نویسندگی محمد ‌رحمانیان‌ثابت و کارگردانی پرهام خاکزاد با تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان، روزهای پایانی اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش در بخش دانشجویی چهل‌ و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور داشت و جایزه ویژه هیات داوران و تندیس بازیگری مرد را دریافت کرد.

«بیرون پشت در» در اولین جشنواره تئاتر «هم‌آغاز» به‌ عنوان بهترین اثر از نگاه مردم و مخاطبان معرفی شد.

خاکزاد پیش از این در نمایش‌های «بک تو بلک»، «تنهایی و تن‌هایی وطن‌هایی»، «هر کسی یا روز میمیرد یا شب، من شبانه روز»، «خواب‌کشی»، «مختلفیم» و… نیز حضور داشته است.

اطلاعات بیشتر و بلیت‌فروشی نمایش «بیرون پشت در» به‌زودی اعلام می‌شود.

عکس از امیرحسین میرزائی است.

کد خبر 6089905 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • علیرضا طلیسچی: وضعیت موسیقی در ایران خوب است
  • نگاهی متفاوت به جنگ در تئاتر/ روایتی به پنج گویش متفاوت از  سرانجام وقایع جنگ
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • روایتی از تشابه ماجرای بابک خرمدین با فیلمی که نامش تغییر کرد
  • حال موسیقی ایران خوب است