Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدرس دانشکده قدسیه گفت: کرونا، فضای کسب و کار و تجارت را دگرگون کرد.

به گزارش برنا؛ فائزه امیرخانلو مدرس رشته کامپیوتر در دانشکده قدسیه ساری با اشاره به تغییر سبک زندگی در زمان شیوع کرونا و الزام صاحبان مشاغل و کسب و کارها به ارائه خدمات نوین برای عبور از این بحران به خبرنگار خبرگزاری برنا در مازندران گفت: در سال‌های اخیر فروش محصولات و ارائه خدمات در کشورهای توسعه یافته و حتی کمتر توسعه یافته به سمت بازار آنلاین و فروش اینترنتی تغییر یافته بود که این امر منجر به کاهش هزینه‌ها، صرفه‌جویی در زمان، تنوع محصول، نداشتن محدودیت در انتخاب کالا، عدم نیاز به مراجعه حضوری برای خرید و دریافت خدمات و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

... شد و این تغییر ذائقه در تجارت رفته رفته تبدیل به یک دوران‌گذار و یا رنسانس شده که مقاومت بسیاری از صاحبان عموماً مشاغل خُرد در مقابل این پدیده در طولانی مدت برای کسب و کارشان آسیب‌زا گردید.

او شیوع کرونا و اعمال محدودیت های ناشی از آن در سراسر جهان را به‌رغم مشکلاتی که برای جهانیان داشت یک فرصت مغتنم برای صاحبان کسب و کارها دانست و گفت: آنهایی که توانستند با بهره گیری از این تهدید، فرصت مناسبی مهیا کنند و مشاغل خود را در فضای الکترونیک و اینترنت توسعه دهند به حیات خود ادامه دادند و حتی شاهد افزایش درآمد هم شده‌اند، اما کسب و کارهایی که نتوانستند از این بستر استفاده کنند، به سمت زیان دهی و حتی نابودی پیش رفتند.

امیرخانلو دائمی بودن این تغییرات را مورد تاکید قرار داد و افزود: برخی این سئوال را می‌پرسند که در پساکرونا و عادی شدن شرایط، بسیاری از این تغییرات در رفتار مصرف کننده همچنان پابرجاست یا خیر؟ باید بدانیم، خرید آنلاین و ارائه خدمات از راه دور بعنوان یک هنجار در جامعه جا افتاده است و بنابراین کسانی که همچنان با مدل کسب و کار قدیمی و سُنتی کار می کنند، نباید منتظر روزی باشند که پس از پایان کرونا شاهد خریدهای حضوری و بازگشت فیزیکی مشتری ها باشند. بلکه آن ها هستند که باید خودشان را با مدل کسب و کار مجازی و آنلاین هماهنگ کنند و فروش و ارائه خدمات خود را برمبنای اینترنت پایه ریزی کنند.

این دانش آموخته دانشگاه‌های علم و صنعت و علوم تحقیقات در ادامه با تاکید بر اینکه در همه این سال‌ها باید به لحاظ زیرساختی، فرهنگی و علمی زمینه تغییر نگرش را چه در ارائه خدمت و فروش محصولات و چه در دریافت خدمت و خرید محصولات در جامعه ایجاد می کردیم اظهار داشت: وقتی بسیاری از مردم به روش‌های خرید بر پایه اپلیکیشن‌ها و ساز وکارهای اینترنتی اعتمادی ندارند، دلایل آن را می‌توان در عدم فرهنگ‌سازی در رسانه‌ها و یا عدم ارائه خدمات مناسب و امنیت بالا که در زیرساخت تعریف می شود و یا ضعف در طراحی و تولید نرم افزارهای مرتبط دانست که این بخش به نحوه عملکرد دانشگاه های ما بر می گردد.

او افزود: معتقدم بیش از هر بخشی، دانشگاه ها و مراکز تولید علم باید آمادگی لازم را برای پُر کردن این خلاء داشته باشند و با تربیت متخصصان مورد نیاز مسلط به دانش رایانه و طراحی مُدل های فروش و ارائه خدمت بصورت مجازی که در عموماً در ذیل رشته های مرتبط با کامپیوتر و اقتصاد تعریف می شود سهم خود را از فرصت تغییرات نوین فضای تجارت و کسیب و کار دریافت کنند.

فائزه امیرخانلو در پایان این گفت‌وگو ضمن تاکید بر تغییر نگاه و لزوم بازنگری اساتید و دانشگاه ها در تدریس دروس علوم کامپیوتر اظهار داشت: این مسئله واضح است که کامپیوتر، علمی پویا و دائماً در حال بروزرسانی است و معتقدم با تکیه بر این مسئله و در این شرایط حساس باید دانشجویان علاقه مند را به سمت آموزش های نوین، که طراحی اپلیکیشن های جذاب برای بازار، تجارت و کسب کارها یکی از خروجی های آن است سوق دهیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مازندران کرونا ارائه خدمات دانشگاه ها کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۶۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات الکترونیک « ۷ در ۲۴ » به شهروندان اصفهان + فیلم

یکی از رویکردهای مدیریت شهری در دوره جدید هوشمندسازی و ارائه غیر حضوری خدمات به‌ویژه در حوزه شهرسازی است؛ در این راستا تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است و خدمات الکترونیک در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه‌روز به شهروندان اصفهانی ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، موضوع شهرسازی الکترونیک و نهایی‌سازی فرایندهای قابل انتقال به این سامانه یکی از اهداف معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان بوده که در این راستا اقدامات مهم و قابل توجهی صورت گرفته و بخشی دیگر نیز در حال نهایی‌سازی است.

علاوه بر «اصنو» به‌عنوان سامانه هوشمند توسعه شهری، یکی از خدمات شهری بر بستر اینترنت و از طریق درگاه «اصفهان من» است که روند خدمت‌رسانی شفاف، سریع و غیرحضوری را برای شهروندان فراهم می‌کند و امکان دریافت نقشه هوایی در قسمت شهرسازی آن وجود دارد.

کد خبر 751429

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات الکترونیک « ۷ در ۲۴ » به شهروندان اصفهان + فیلم
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • قصه زندگی با بودنش آغاز می‌شود + فیلم
  • ارائه خدمات امدادی به ۴۱۵ حادثه دیده در چهارمحال و بختیاری
  • هلدینگ خلیج فارس اسیر فضای مجازی نمی‌شود
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی در قصر قند