Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:40:50 GMT

۳۴۴ دانش‌آموز ربوده شده نیجریه‌ای آزاد شدند

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۶۶۵۳۱

۳۴۴ دانش‌آموز ربوده شده نیجریه‌ای آزاد شدند

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، بیلو مساری فرماندار ایالت کاتسینا واقع در شمال غرب نیجریه اعلام کرد: دانش آموزان ربوده شده در جنگلی در ایالت زمفرا که در همسایگی ایالت کاتسینا قرار دارد، آزاد شدند.

وی افزود: ما توانسته ایم اغلب دانش آموزان ربوده شده و نه همه آن ها را آزاد کنیم.

پیش تر تصاویری منتسب به گروه تروریستی بوکوحرام منتشر شده بود که نشان می داد شماری از کودکان ربوده شده در اختیار این گروه تروریستی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز چهارشنبه «گامبو عیسی» سخنگوی پلیس ایالت کاتسینا اعلام کرد که مدرسه مقطع متوسطه در «کانکارا» از سوی گروه بزرگی از راهزنان مسلح مورد حمله قرار گرفت و حدود ۴۰۰ دانش‌آموز گم شده‌اند.

دو هفته پیش، در حمله گروه تروریستی بوکوحرام به کارگران مزارع در شمال شرق نیجریه دستکم ۱۱۰ نفر کشته شدند؛ این حمله در روستای «کوشوبه» در نزدیکی شهر «مایدوگوری» در شمال شرق این کشور رخ داد و کشته شدگان کارگران مزارع برنج بودند.

از سال ۲۰۰۹ میلادی تاکنون دستکم ۳۶ هزار نفر در نیجریه در پی حملات شبه نظامیان کشته شده و حدود ۲ میلیون نفر نیز آواره شده‌اند.

سال ۲۰۱۴ نیز گروه تروریستی بوکوحرام با حمله به مدرسه ای در شهرک شیبوک واقع در شمال شرق نیجریه بیش از ۲۷۰ دانش آموز دختر را ربودند.

این اقدام گروه تروریستی بوکوحرام موجی از خشم جهانی را برانگیخته است.

برچسب‌ها بوکوحرام خبرگزاری رویترز نیجریه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوکوحرام خبرگزاری رویترز نیجریه بوکوحرام خبرگزاری رویترز نیجریه اخبار کنکور گروه تروریستی بوکوحرام ربوده شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۶۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت حمله رژیم رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، وزرای دفاع کشور عضو سازمان همکاری های های شانگهای در بیست و یکمین اجلاس خود در آستانه پایتخت قزاقستان ضمن اعلام استقبال از حضور وزیر دفاع کشورمان به عنوان عضو اصلی این سازمان، به صورت یکپارچه  و اجماعی حملات تروریستی اخیر در روسیه ،سوریه، پاکستان و همچنین حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را در بیانیه پایانی  محکوم و با خانواده قربانیان این حملات تروریستی ابراز همدردی کردند.

وزاری  دفاع سازمان همکاری های شانگهای همچنین نسبت به رشد تروریسم بین المللی و تهدیدات جدید آن اعلام نگرانی کردند و بر تقویت روابط دفاعی کشورهای عضو شانگهای تاکید نمودند.

دیگر خبرها

  • محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • محکومیت حمله رژیم رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • حمله تروریستی به المپیک خنثی شد
  • بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • هشدار جدی مدیر اف.بی.آی درباره حمله احتمالی تروریستی در خاک آمریکا
  • پوتین: روش های تروریست ها روز به روز پیچیده تر و وحشیانه تر می شود
  • دیدار استاندار با خانواده آخرین شهید حادثه تروریستی کرمان