Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری شهر تهران از همراهی همیشگی و موثر خبرنگاران در پیگیری و طرح مشکلات پرستارها طی تمام این سالها و به ویژه در دوران شیوع کرونا تقدیر کرد.

آرمین زارعیان  رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار حوزه سلامت گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: طی چند سال اخیر برای تکریم پرستاران و قدردانی از زحمات آن‌ها، به جای آنکه فقط یک روز را با عنوان روز پرستار نامگذاری کنند، یک هفته را با عنوان هفته پرستار نام می‌برند و البته سختی کار پرستاران به ویژه در شرایط فعلی که بیماری کرونا در سطح جامعه شیوع پیدا کرده است نیز چندین برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: هر یک از روزهای هفته پرستار با یک عنوان نامگذاری شده است و به دنبال این نامگذاری در هیئت مدیره نظام پرستاری علی رغم وجود بیماری کرونا، برنامه‌هایی را ویژه پرستاران طراحی و در دست اجرا دارند و متناسب با روز و عنوان آن روز از پرستارها تجلیل و قدردانی خواهد می‌شود.

 رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران خاطرنشان کرد: هفته پرستار هر ساله از بیست و ششم آذر ماه شروع می‌شود و تا دوم دی ماه ادامه خواهد داشت.

زارعیان یادآور شد: محوریت شعار اساسی هر یک از روزهای هفته پرستاری، متفاوت بوده و مبتنی بر جامعه و سلامت، هویت و منزلت، و رفاه و معیشت نامگذاری شده است.

وی همچنین تصریح کرد: شعار روز اول "پرستاری و ولایت" ، روز دوم "پرستاری و رسانه"، روز سوم"پرستاری و تندرستی"، روز چهارم "پرستاری و مسئولین"، روز پنجم "پرستاری و تجلیل از فداکاری"، روز ششم "پرستاری و پژوهش " و شعار روز هفتم "پرستاری و تجلیل از پیشکسوتان" نامگذاری شده است.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران تصریح کرد: به مناسبت هفته پرستار و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت، صبح روز پنجشنبه بیست و هفتم آذر ماه، مزار این شهدا غباروبی و عطر افشانی شد و مسئولان نظام پرستاری با خانواده آن‌ها دیدار و گفتگو کردند.

زارعیان در ادامه تاکید کرد: برنامه‌های تدارک دیده شده برای هفته پرستار در همه بیمارستان‌های شهر تهران اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: خبرنگاران و اهالی رسانه‌ها نه تنها در طی شیوع بیماری کرونا که تا کنون بیش از ۱۰ ماه از شروع آن می‌گذرد، سالیان متمادی است که حرفه پرستاری و مشکلات و معضلات این قشر زحمتکش را به عنوان یکی از دغدغه‌های رسانه‌ای مورد پیگیری و رصد قرار می‌دهند و این امر قابل تقدیر است.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری یادآور شد: بلوغ فکری که همه توقع دارند در حوزه جامعه پزشکی و پرستاری وجود داشته باشند به اندازه‌ای است که خبرنگاران به آن به عنوان یکی از حرفه‌های تاثیر گذار در ارتقاء سطح سلامت جامعه نگاه کنند.

زارعیان تاکید کرد: امروز جمعه بیست و هشتم آذر ماه در راستای توسعه تندرستی به لحاظ مادی و معنوی، مراسم دعای دسته جمعی و همچنین کوهنوردی با رعایت تمام دستورالعملهای بهداشتی برای پرستاران برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: روز شنبه با مسئولان کمیته امداد امام خمینی "ره" و یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران ملاقات خواهیم کرد و همچنین در این روز در رسانه ملی با مردم و مسئولین به طور مستقیم و رو در رو دیدار و گفتگو می‌کنیم.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تاکید کرد: در سایر روزهای هفته پرستار هم به تناوب و در خور شعار هر روز برنامه‌های متنوعی برای پرستاران در بیمارستان‌های کشور اجرا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نظام پرستاری سلامت کرونا نظام پرستاری تهران هفته پرستار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۶۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد

به گزارش «نماینده»، همایون سامه یح در مورد وضعیت ناخوشایند پرستاران، گفت: طی چهار سال گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس چندین مرتبه جلسات مختلفی با مسئولان مربوطه در خصوص وضعیت معیشت پرستاران و مهاجرت آنها برگزار کرد تا بتواند این مسئله را ریشه‌ای پیگیری کند.

نماینده مردم کلیمیان در مجلس یازدهم با انتقاد از تورم حاکم در جامعه، افزود: امروز تنها پرستاران و کادر درمانی گلایه مند وضعیت نامناسب حقوقی خود نیستند، شرایط اقتصادی به گونه‌ای است که کارمندان، کارگران و سایر گروه‌های شغلی دیگر از کوچک شدن سفره‌های خود ناراضی هستند، امیدواریم تیم اقتصادی دولت اقدامی عاجلی برای حل مشکلات اقتصادی کشور داشته باشند تا حقوق دریافتی عموم جامعه کفاف مخارج زندگی آنها را بدهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: زمانی که حقوق کارمند یا کارگری 10 میلیون تومان است و از این مبلغ حدود 9 میلیون آن برای اجاره بهای منزل استیجاری پرداخت می‌کند، چاره‌ای جز انتخاب شغل دوم و سوم و حتی تخلف را ندارد، همه این گزینه‌ها منجربه ایجاد مشکلات متعدد در طولانی مدت خواهد شد.

تناسبی بین حقوق دریافتی و تورم نیست

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر حقوق‌ها متناسب با تورم جامعه نبوده است و همین مسئله مشکلات متعددی را در کشور ایجاد کرده است، یادآور شد: با تمام هشدارهایی که در خصوص عدم تناسب حقوق و تورم در جامعه شاهد هستیم امیدواریم دولت و مسئولان اقتصادی راهکار متناسبی برای این مهم داشته باشند.

افزایش درآمد، رشد صادرات، ورود ارز و رشد نقدینگی بهترین راهکار حل مشکلات اقتصادی است

نجف آبادی با ابزار امیدواری برای برداشته شدن تحریم‌ها خارجی بر علیه ملت ایران که معیشت آنان را تحت تاثیر قرار داده، گفت: بهترین راهکار کاهش مشکلات معیشتی گروه‌های مختلف شغلی افزایش درآمد، رشد صادرات، ورود ارز و رشد نقدینگی است که می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات عنوان شده را هم پوشانی کند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: بر اساس نیاز کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی به خدمات بهداشتی و درمانی به خصوص پرستاری، منجر به مهاجرت و یا پذیرش پرستاران ما می‌شود که آنان با مهاجرت می‌توانند امکانات و درآمد بسیار بهتری برای خود رقم بزنند.

کمبود پرستار در کشور جدی است

وی در خصوص تحلیل کمبود پرستاران با توجه به روند فعلی در کشور، گفت: در واقع ما چندین مرتبه به سازمان نظام پرستاری مراجعه کرده و در مورد کمبود پرستار نسبت نیاز کشور و سوء استفاده از پرستاران در بخش خصوصی به دلیل پایین بودن حقوق آنها تذکر داده‌ایم؛ امروز کادر درمانی در بخش دولتی و خصوصی تحت فشار هستند.

این نماینده مجلس با انتقاد از افزایش پرستاران بیکار در جامعه، یادآورشد: متاسفانه دولت با مشکل تامین بودجه برای حقوق پرستاران مواجه است و طبیعتأ زمانی که در بخش دولتی پرستاران ما با این مشکلات مواجه هستند در بخش خصوصی نیز از آنان سوء استفاده می‌شود.

بودجه‌ای برای افزایش حقوق پرستاران نیست

وی با تاکید بر نبود بودجه برای افزایش حقوق پرستاران، اظهار داشت: دولت، مجلس و نظام پرستاری بر این عقیده هستند که باید حقوق پرستاران افزایش یابد اما زمانی که توان دولت در این حد است چه انتظاری می‌توان داشت.

نجف آبادی در پایان با بیان اینکه مشکلات پرستاران منجر به دلسردی آنان می‌شود و سیستم درمانی کشور را دچار مخاطره می‌کند، خاطرنشان کرد: برخی از پرستاران که شرایط مهاجرت دارند استعفا داده و اقدام به خروج از کشور می‌کنند، اما برخی دیگر که شرایط و توان مهاجرت ندارند و به دلایل مختلف از جمله وابستگی به خانواده، عشق به وطن و یا نداشتن مشکلات مالی درکشور ماندگار می‌شوند، اما چنین شرایطی دلسردی و بی‌انگیزگی را برای آنان رقم می زند، بی تردید بی توجهی به مشکلات کادردرمان به ویژه پرستاران منجر به ایجاد مخاطراتی برای سیستم درمانی کشور خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست
  • ریشه‌های نارضایتی‌ها پرستاران؛ اضافه‌کار اجباری بر خلاف قانون
  • دولت برای تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران اقدام کند
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد
  • اقدامات هیئت امنای با تجربه؛ جهش خوبی برای احیای موقوفات
  • پیشرفت ۶۰ درصدی طرح احداث محل های اسکان پرستاران بیمارستان امام حسین (ع)تربت حیدریه
  • از وضعیت اورژانسی تا مهاجرت‌های اجباری
  • گزینه اصلی مدیرعاملی استقلال مشخص شد