Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر: به نقل از آسوشیتدپرس، «جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد که «دِب هالند» نماینده دموکرات و بومی ایالت نیومکزیکو گزینه موردنظر وی برای تصدی پست وزارت کشور آمریکا است.

با این انتخاب بایدن، دب هالند نخستین زن بومی آمریکا خواهد بود که سکان هدایت یک نهاد قدرتمند فدرال را که نسل‌ها بر قبایل بومی این کشور اعمال نفوذ می‌کرد، در دست می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبران و فعالان قبایل بومی آمریکا در سرتاسر این کشور به همراه شماری از شخصیت‌های دموکرات که هفته‌ها بایدن را به انتخاب هالند ترغیب می‌کردند، از این تصمیم بایدن ابراز خرسندی کردند.

با نامزدی هالند، اکنون بومیان آمریکا برای نخستین بار شاهد ریاست یک فرد بومی در یک مسند مهم و تعیین کننده هستند.

گفتنی است که هالند در صورت عهده دار شدن سمت وزیر کشور آمریکا علاوه بر نظارت بر ۶۰۰ قبیله بومی که از سوی دولت فدرال به رسمیت شناخته شده‌اند، مسئولیت اداره و نظارت بر بخش وسیعی از زمین‌های دولتی، آبراهه‌ها، حیات وحش، بوستان‌های ملی و همچنین ذخایر معدنی را برعهده می‌گیرد.

جو بایدن قرار است هالند را روز شنبه در مراسمی در شهر ویلمینگتون ایالت دلاور معرفی کند.

شایان ذکر است که انتخاب هالند به این سمت سابقه ۲۴۵ ساله انتصاب مدیران غیر بومی و عمدتاً مذکر در این مقام عالی فدرال را شکست. در واقع، دولت فدرال آمریکا اغلب کوشیده تا از بومیان آمریکا بر زمین‌هایشان سلب مالکیت کرده و آنان را در فرهنگ سفیدپوستان ادغام کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: بایدن سرخپوست بومی آمریکا کابینه بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۷۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: با مصر و قطر درباره آتش بس غزه همکاری می‌کنیم

کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با امیر قطر درباره توافق پیشنهادی برای آزادی گروگان‌ها(تبادل اسرا) و آتش‌بس در غزه گفت‌وگو کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا  در گفت‌وگو با امیر قطر تاکید کرد که واشنگتن با مصر و قطر برای تضمین اجرای مفاد توافقنامه آزادی گروگان‌ها و آتش بس در غزه همکاری خواهد کرد.

این بیانیه افزود: دو طرف‌ آمریکایی و قطری در مورد ابتکارهای جاری برای افزایش ارسال کمک‌ها به غزه گفت‌وگو کردند.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، بایدن از تلاش‌های امیر قطر و مقامات دوحه برای آزادی همه گروگان‌ها(اسرا) تشکر و قدردانی کرد.

این بیانیه تاکید کرد که بایدن و امیر قطر بر ادامه هماهنگی مستقیم و نیز از طریق تیم‌های مربوطه طی روزهای آینده توافق کردند.

فشار آمریکا و اسرائیل به قطر برای تحت فشار قرار دادن حماسدیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزهحماس: تسلیم هیچ فشار آمریکایی در مذاکرات نمی‌شویمرسانه عبری طرح جدید پیشنهادی به حماس را رسانه‌ای کرد

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • انتخاب آلفونسو دیویس بین ام باپه و هالند / فیلم
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • صفر تا صد تأیید سوابق تحصیلی و ترمیم نمرات داوطلبان کنکور
  • ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت
  • بایدن: با مصر و قطر درباره آتش بس غزه همکاری می‌کنیم
  • تداوم سرکوب دانشجویان در آمریکا؛ ده‌ها دانشجو در دانشگاه ویرجینیا دستگیر شدند