Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سی سخت، برگزیدگان سی و دومین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شدند.

    به گزارش فارس، برگزیدگان سی و دومین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شدند که قرقره با آهنگ نقاره" و "ویولون زن پشت بام" به جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافتند.

فرهاد ناصری رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی دنا در گفت‌وگو با فارس گفت: آیین اختتامیه سی و دومین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مدیرکل امور اجتماعی استانداری و تعداد محدودی از هنرمندان استان در سالن سینما هنر  فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت مجازی برگزار شد که در پایان دو اثر نمایشی «قرقره با آهنگ نقاره»  به کارگردانی محسن فتحی و «ویلون زن پشت بام» به کارگردانی وحید محمدخانی به جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصری افزود: نمایشنامه ویلون زن پشت بام از شهرستان دنا که به جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافته است  نوشته رضا زنگی آبادی به کارگردانی وحید محمدخانی می باشد که  بر اساس یک  داستان قبل از تحویل سال است.

رئیس فرهنگ و ارشاد دنا گفت:  وحید محمدخانی تحصیل کرده رشته تئاتر است که کارگردانی این اثر را بر عهده دارد و در این نمایش بازیگرانی همچون سعید صداقت، حمیدرضا نظری و مونا چابکی ایفای نقش می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد در این آیین که به صورت آنلاین در فضای مجازی برگزار  شد گفت: امسال برگزاری سی و دومین جشنواره تئاتر استان را در شرایط شیوع ویروس کرونا داشتیم تا این چراغ روشن نگه داشته شود.

محمدعلی پیر سبزی با بیان اینکه جشنواره سی و دوم تئاتر استان کهگیلویه وبویراحمد از 25 تا 27 آذرماه بصورت غیر متمرکز  در شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران و سی سخت برگزار بدون حضور تماشاگر با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد گفت: اجراهای این جشنواره به صورت آنلاین و در فضای مجازی پخش شدند.

وی  افزود: 12  اثر در جشنواره امسال شرکت کردند که از این تعداد 7 اثر پذیرفته شدند که با نظر هیات داوران دو اثر از استان کهگیلویه وبویراحمد به جشنواره کشوری تئاتر فجر راه یافتند.

مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه جشنواره تئاتر استانی یکی از مهمترین برنامه های توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان است  افزود: باید همه تلاش خود را بکار گیریم تا شرایط کرونایی و محدودیت ها موجب پایین آوردن کیفیت جشنوارها نشود که خوشبختانه این جشنواره با همت وتلاش هنرمندان تئاتر به خوبی برگزار شد.

دبیر سی دومین جشنواره تئاتر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کرونا شرایط را برای اهالی هنر سخت و پبچیده کرده است گفت: در دل این پیچیدگی ها خلاقیت است که هنرمند به مدد آن می تواند به کشف های تازه ای در این حوزه برسد و با زبان هنر تبسم را بر لبان مردم بنشاند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این  آیین ، هنر تئاتر را زبان گویایی برای بیان مشکلات و دردهای جامعه دانست وگفت: لاز است هنرمندان با دانش وآگاهی از معضلات اجتماعی برای بیان آنها در قالب اثر هنر بکوشند.

حجت الاسلام  سید علی‌فتح میر محمدی  با تقدیر  از اقدامات مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی که در این مدت به خوبی و با کیفیت رویدادهای هنری وفرهنگی را در استان علی رغم محدودیهای کرونایی و کمبود اعتبارات مدیریت کردند گفت: هنرمندان  نیز در این شرایط سخت کرونایی با رعایت پروتکل های بهداشتی و برای تشویق مردم برای در خانه  ماندن، فعالیت های خوبی در کنار تیم سلامت استان کهگیلویه وبویراحمد داشتند که شایسته تقدیر است. 

وی به هنرمندان بنام استان کهگیلویه وبویراحمد از قبیل حسین پناهی اشاره کرد وگفت: استعدادهای هنری بسیار خوبی در اقصی نقاط استان وجود دارد که در عرصه ملی وبین المللی حرفهای مهمی برای گفتن دارند و می توانند در معرفی استان به خوبی نقش آفرینی نمایند.

در پایان این آیین بر اساس بیانیه هیات داوران منتخبین سی دومین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه وبویراحمد قرائت و اسامی نفرات برگزیده اعلام و دو اثر از استان به جشنواره بین المللی تئاتر فجر  راه یافت.

در بخش طراحی لباس

هیئت داوران در این بخش  لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 800 هزار تومان را مشترکا به آقایان کیوان پورصمد بازیگر نمایش " قرقره با آهنگ نقاره"  و محمد خماس پور بازیگر نمایش "زل زدن به گاوی که لیکه می زد" اهداء نمود.

در تقدیر از طراحی صحنه

هیئت داوران در این بخش  لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 400 هزار تومان را مشترکا به آقایان ثارالله آذریتون و هوشنگ نریمانی طراحان صحنه نمایش "در اتاق باد می وزد" و داوود پارسا طراحی صحنه نمایش "زل زدن به گاوی که لیکه می زد" اهداء نمود.

طراحی صحنه برگزیده

هیئت داوران در این بخش دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ 800 تومان را به آقای وحید محمدخانی طراح صحنه نمایش "ویولون زن پشت بام" اهداء نمود.

در بخش بازیگری زن

هیئت داوران در این بخش ضمن تقدیر از خانم ها زینب نارکی بازیگر نمایش "زل زدن به چشم گاوی که لیکه می زد و "مریم دانشی" بازیگر نمایش "قرقره با آهنگ نقاره"   لوح تقدیر و جایزه نقدی هر کدام به مبلغ 300 هزار تومان اعداء نمود.

بازیگری سوم

هیئت داوران در این بخش لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 500 هزار تومان را به خانم معصومه صلاحی بازیگر نمایش "ساعت به عقب بر نمی گردد" اهداء نمود.

بازیگری دوم

هیئت داوران در این بخش  لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 800 هزار تومان  را به خانم مونا چابکی بازیگر نمایش "ویولون زن پشت بام"اهداء نمود.

بازیگری اول

هیئت داوران در این بخش دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون تومان را به خانم طیبه ربانی بازیگر نمایش "قرقره با آهنگ نقاره"اهداء نمود.

دربخش بازیگری مرد

بازیگری سوم

هیئت داوران در این بخش  لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 500 هزار تومان را مشترکا به آقایان بابک جمشیدی بازیگر نمایش "کشیده"  و عباسعلی روشنک بازیگر نمایش "درد دور دست مصائب نزدیک" اهداء نمود.

بازیگری دوم

هیئت داوران در این بخش  لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 800 هزار تومان را مشترکا به آقایان کیوان پورصمد بازیگر نمایش " قرقره با آهنگ نقاره"  و محمد خماس پور بازیگر نمایش "زل زدن به گاوی که لیکه می زد" اهداء نمود.

بازیگری اول

هیئت داوران در این بخش هیچ انتخابی نداشت.

نمایشنامه نویسی سوم

هیئت داوران در این بخش  لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 500 هزار تومان را  به آقای اردوان زینی سوق نویسنده نمایش "قرقره با آهنگ نقاره" اهداء نمود. 

 نمایشنامه نویسی دوم

هیئت داوران در این بخش با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 800 هزار تومان  به آقای وحید محمدخانی نویسنده نمایش "ویولون زن پشت بام"   

کارگردانی سوم

هیئت داوران در این بخش لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 500 هزار تومان را مشترکا به آقای محسن فتحی کارگردان نمایش "قرقره با آهنگ نقاره" و داوود پارسا کارگردان نمایش "زل زدن به گاوی که لیکه می زد" اهداء نمود.

کارگردانی دوم

هیئت داوران در این بخش  لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 800 هزار تومان را به آقای وحید محمدخانی کارگردان نمایش "ویولون زن پشت بام"اهداء نمود.

انتهای پیام/82009

 

منبع: فارس

کلیدواژه: جشنواره بین المللی تئاتر فجر جشنواره هیأت داوران اهالی هنر هنرمندان وحید محمد خانی دومین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه جشنواره بین المللی تئاتر فجر سی و دومین جشنواره تئاتر استان دوم هیئت داوران در این بخش سوم هیئت داوران در این بخش استان کهگیلویه وبویراحمد فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل فرهنگ تئاتر فجر راه بازیگر نمایش سی و دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۷۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر آئین ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: نمایش ۱۹۴۸ به نویسندگی و کارگردانی «یاسر خالقی» از شهرستان لنده، تولید حوزه هنری استان به پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد راه یافت.

وی بیان داشت: این نمایش با زبانی طنز به اشغال فلسطین توسط اسرائیل غاصب می‌پردازد و از کمدی تازه‌ای در بیان درام خود استفاده می‌کند که برای مخاطب جذابیت ویژه‌ای دارد.

آئین تصریح کرد: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

وی افزود: پس از بازبینی آثار تولید شده از استان‌های مختلف کشور، ۱۴ گروه نمایشی توانستند برای حضور در پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد امتیاز لازم را کسب کنند.

کد خبر 6095107

دیگر خبرها

  • تکلیف جایزه بزرگ جشنواره شهرنما چه شد؟
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • ۱۰ هنرمند فعال نمایش عروسکی تقدیر می‌شوند
  • الهام چرخنده به تئاتر برگشت
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»
  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند