Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، محسن محمدی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شازند گفت: ۱۰ هکتار عملیات بانکت بندی به طول ۹ کیلومتر در حوزه آبخیز زالیان شازند امسال آغاز و عملیات اجرایی این طرح در حال انجام است.

او ادامه داد: سه هزار چاله کنی برای کشت درختان سازگار با منطقه شامل انگور، آلو، گیلاس، هلو، بادام و گردو توسط کشاورزان منطقه در این حوزه آبخیز حفر شده و ۲ هزار و ۵۰۰ متر لوله گذاری نیز برای انتقال آب از سد خاکی این منطقه و آبیاری درختان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شازند افزود: زیر ساخت‌های آبخیزداری در این منطقه توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان انجام و کشت درختان و بهره برداری از آن‌ها توسط کشاورزان انجام می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: اجرای طرح آبخیزداری در شهرستان شازند در قالب طرح ۹ در ۹۹ سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور و تحقق رونق تولید و با هدف کاهش فرسایش خاک، جلوگیری از ایجاد رواناب و تقویت سفره‌های زیر زمینی در حال انجام است.

وی مساحت حوزه آبخیز زالیان شهرستان شازند را ۹ هزار و ۱۷۸ هکتار عنوان کرد و گفت: اقدامات آبخیزداری در این حوزه از سال ۹۷ با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال با احداث بند خاکی تراکمی با حجم ۲۵ هزار متر مکعب و عملیات سنگ و ملات به مساحت ۱۲۰ متر مکعب آغاز شده است.

او ادامه داد: ایجاد بند خاکی تراکمی به مساحت ۳۸ هزار و ۵۰۰ متر مکعب و ۱۴ هکتار عملیات بیولوژیک شامل بانکت بندی از دیگر اقدامات اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شازند در حوزه آبخیز زالیان این شهرستان بود که سال گذشته اجرایی شد. 

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی طرح آبخیزداری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شهرستان شازند حوزه آبخیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۷۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است

علی حیدری اناری در نشست با منتخب مردم شهرستان مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح آبرسانی مشگین شهر از سد احمد بیگلو دارای ۱۶ کیلومتر خطوط انتقال، تعداد ۳ باب ایستگاه پمپاژ و ۴ مورد مخزن ۵ هزار متر مکعبی است که فاز اول آن به طول ۶ کیلومتر و احداث مخزن ۵ هزار مترمکعبی آب خام در محل تصفیه‌خانه در حال اتمام بوده و تکمیل و بهره‌برداری کامل این طرح نیازمند مبلغ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

او افزود: شبکه آبیاری و زهکشی سبلان در ۲ ناحیه عمرانی (شمالی و جنوبی) با هدف زیر پوشش قرار دادن اراضی کشاورزی منطقه رضی و مشگین شهر در دست اجرا است که تکمیل آن توسعه زنجیره آبیاری مدرن در مشگین شهر را به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تصریح کرد: برای تکمیل عملیات باقی مانده شبکه آبیاری سبلان، شامل تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ، لاینینگ ۸ کیلومتر کانال اصلی و سایر عملیات عمرانی در ناحیه جنوبی جمعا مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان مورد نیاز می‌باشد.

حیدری اناری عنوان کرد: مرمت و بازسازی سد اینچه نو جهت افزایش ضریب اطمینان پایداری تامین آب شرب شهر مشگین‌شهر و روستا‌های اطراف نیز از دیگر پروژه‌های مهم این شهرستان به شمار می‌رود که با در نظر گرفتن خطوط انتقال نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

او گفت: اصلاح و تغییر مسیر خطوط انتقال آب در منطقه رانش ایلاندو و احداث حوضچه آبگیر در راستای تامین آب شرب پایدار مردم این شهرستان از اقدامات شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در منطقه است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • خسارت ۸۳ میلیارد تومانی سیل به سازه‌های آبخیزداری زیرکوه
  • اجرای ۲۷ سازه آبخیزداری در استان اردبیل
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • کمک ۲۳۰ میلیارد ریالی خیرین برای مدرسه سازی در گناباد
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • اختصاص ۵۹میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام
  • ۵۹ میلیارد تومان برای طرح های آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • ۵۹ میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت