Web Analytics Made Easy - Statcounter

در مراسم اختتامیۀ رویداد بوت کمپ و مسابقات هوشمندسازی و اینترنت اشیاء دانش‌آموزی کشور طرح‌ها و ابداعات برگزیدۀ دانش‌آموزان مدارس مختلف معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش ایسنا، مراسم اختتامیۀ رویداد بوت کمپ و مسابقات هوشمندسازی و اینترنت اشیاء دانش‌آموزی کشور، هم‌زمان با پایان هفتۀ پژوهش با حضور دانش‌آموزان برگزیدۀ جشنواره و جمعی از مسئولان آموزشی کشور در ساختمان صندوق فناوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حامد ابراهیمی، معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در این مراسم با بیان این‌که سالانه چندین هزار مقاله و پایان‌نامه در کشور تولید می‌شود و دیده نمی‌شود، بیان کرد: رویکرد و هدف این جشنواره بر این است که دانش‌آموزان را به تالیف پایان‌نامه‌هایی که قابلیت تجاری‌شدن داشته باشند، سوق دهد. بدین‌گونه که فناوری برنامه‌ریزی‌شده در داخل برنامه‌ریزی و ساخته شود و به تولید داخلی کمک کند، در بازارها به فروش برسد و در نهایت، مشکلات کشور را رفع کند.

 ابراهیمی افزود: حسن برگزاری این جشنواره به این است که روند پیشرفت و ورود دانش‌آموزان به عرصۀ تولید و فناوری را تسریع می‌بخشد و به‌جای گذراندن سال‌های متعدد در صفوف دانشگاه و تحصیلات، آن‌ها را از نوجوانی به اختراع و تولید نزدیک می‌کند.

رامبد دانش‌پژوه مدیرعامل و دبیر اجرایی یکی از شبکه های فعال در آموزش حوزه های جدید تکنولوژی، دربارۀ مسئولیت اجتماعی مسئولان آموزشی کشور بیان کرد: ما در برابر این دانش‌آموزان مسئولیت داریم. دنیا به‌سرعت در حال تغییر است و این را از سیر تکامل علم می‌توان فهمید. هر روز تکنولوژی‌های جدیدی وارد زندگی ما می‌شوند و تا چند سال آینده، کل روش‌های زندگی تغییر خواهد کرد؛ گرچه همین حالا هم خیلی از والدین نمی‌توانند نوجوانان‌شان را درک کنند. فناوری‌ها و تکنولوژی‌های نو به زندگی ما وارد می‌شوند و سبک زندگی ما را دچار تغییرات اساسی می‌کنند. اگر ما با این دنیای جدید آشنا نباشیم، نمی‌توانیم این دانش‌آموزان را هدایت و مسئولیت اجتماعی‌مان را در مقابل آیندگان اَدا کنیم.

دانش‌پژوه در ادامه با اشاره به گسترش روزبه‌روز فناوری‌های اینترنت در دنیا، افزود: اگر ما نتوانیم این فعالیت‌ها را با عنوان «آموزشی» و «پژوهشی» به دانش‌آموزان آموزش دهیم، دنیای آینده مخاطرات بسیاری برای آن‌ها خواهد داشت. کشور را باید برای ورود تکنولوژی‌ها آماده کرد. بارها شنیده‌ایم که افراد می‌گویند فلان تکنولوژی به کشور وارد شده اما فرهنگش، نه. فرهنگ چیزی‌ست که به ما کمک می‌کند پنج سال آینده‌مان را ارزیابی کنیم، پیش‌بینی کنیم و آموزش دهیم. 

در ادامه سعید الحسینی، معاون وزیر آموزش و پرورش و مسئول شبکۀ آموزشی دانش‌آموزی «شاد» دربارۀ وضعیت جامعه اطلاعاتی امروز گفت: فناوری اینترنت زندگی بشر را دگرگون کرد. زندگی مدرن برخلاف عقیدۀ بسیاری که آن را شوم و نامبارک یا نعمت الهی می‌دانند، با قدرت به پیش می‌رود. در حال حاضر بسیاری از خدمات اداری، اجتماعی، پزشکی، صنعتی و کشاورزی در این بستر تعریف شده‌اند. امروزه دولت‌های الکرونیک شکل گرفته‌اند. تمام زیرساخت‌های این تکنولوژی مخلوق انسان جدید و دنیای جدید است. با آموزش مجازی، می‌توان آموزش همگانی و همه جایی را گسترش داد.

در انتهای برنامه، طرح‌های ویژۀ برترین‌های خانه و شهر هوشمند، برترین‌های ماشین هوشمند، طرح‌های ویژه و برگزیدۀ خلاقیت، برترین‌های محتوای هوشمند و برترین‌های بوت کمپ و حامیان جشنواره مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانش آموزان بوت کمپ هوشمندسازی دانش آموزان دانش آموزی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۷۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه دست سازه‌های دانش آموزی در هنرستان فنی و حرفه‌ای ابوذر آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ مدیر هنرستان فنی و حرفه‌ای ابوذر غفاری آبادان گفت: برگزاری نمایشگاه دست سازه‌ها در راستای تعالی اهداف آموزشی دانش آموزان است و اینکه زحمت یک سال دانش آموزان در یکسال تحصیلی در معرض دید قرار گیرد تا مربیانِ دانش آموزان، اولیاء و مسئولان از حاصل تلاش و کوشش این دانش آموزان بازدید کنند و از توانایی‌های آنها مطلع می‌شوند.
حسین غلامی افزود: گل سر سبد این نمایشگاه تیم دانش آموزی شهید فخری زاده است که از خودرو ساخت خود رونمایی کردند.
وی هدف کار‌های دانش آموزان فنی و حرفه‌ای را به تولید رساندن این سازه ها دانست و گفت: اگر مسئولان حمایت کنند این تولیدات به تولید انبوه هم می‌رسد، زیرا این دانش آموزان یک استاد کار و یک سرمایه نهفته برای آینده هستند.

دیگر خبرها

  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • نمایشگاه دست سازه‌های دانش آموزی در هنرستان فنی و حرفه‌ای ابوذر آبادان
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری