Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ عضو کمیته علمی کرونا گفت: برگزاری هرگونه دورهمی‌های خانوادگی در شب یلدا احتمال بروز شدید کرونا در سالمندان را دوچندان می‌کند.

مینو محرز عضو کمیته علمی کرونا، با اشاره به بروز علائم کرونا در کودکان و جوانان اظهار کرد: در شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا در بین کودکان با علائم خفیف همراه است و فقط در برخی از موارد بیماری بدون علامت در بین کودکان ظاهر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه بسیاری از کودکان و حتی جوانان ناقل بیماری کرونا هستند، افزود: بر اساس آخرین مطالعات انجام گرفته بیماری کرونا در کودکان به شکل خفیف و حتی بدون علامت است، اما آن‌ها ناقل خطرناک ویروس کرونا محسوب می‌شوند و اگر در دورهمی‌های خانوادگی حضور پیدا کنند باعث انتشار بیماری کرونا به دیگران خواهند شد.

عضو کمیته علمی کرونا بیان کرد: امروزه به دلیل سیستم ایمنی بدن کودکان و حتی جوانان بیماری کرونا با علائم شدید در بین آن‌ها بروز پیدا نمی‌کند، اما همین افراد بیماری را به اطرافیان منتقل کرده که در این بین سالمندان و گروه‌های پر خطر اگر به بیماری کرونا مبتلا شوند دچار نوع شدید این عارضه خواهند شد.
بیشتر بخوانید: وزارت بهداشت: تامین واکسن به معنی خداحافظی با کرونا نیستمحرز افزود: به طورکلی علائم بیماری کرونا در بین کودکان با گریه شدید و حتی در برخی از موارد با علائم کاوازاکی بروز پیدا می‌کند و در موارد بستری کودکان به دلیل ابتلا به بیماری کرونا گزارش شده است.
مهمانی‌ها کانون خطرناک انتقال بیماری کرونا

عضو کمیته علمی کرونا تاکید کرد: در حال حاضر دورهمی‌های خانوادگی تبدیل به کانونی خطرناک برای انتقال بیماری کرونا در بین اعضای خانواده و به ویژه سالمندان و گروه‌های پر خطر می‌شود و از همه مردم درخواست می‌کنم که شب یلدای امسال را متفاوت با سال‌های گذشته برگزار کنند.

او ادامه داد: در دورهمی‌های خانوادگی اگر سالمندئان و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای گرفتار بیماری کرونا بشوند شدت بروز این بیماری در بین آن‌ها بیشتر از سایر افراد عادی است؛ به همین دلیل برای پیشگیری از ابتلای سالمندان و گروه‌های پر خطر به بیماری کرونا و شکستن چرخه انتقال از برگزاری مهمانی‌های خانوادگی در چنین شرایطی پرهیز شود. منبع: باشگاه خبرنگاران جوان لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا در ایران ویروس کرونا ویروس کرونا در ایران دورهمی های خانوادگی کمیته علمی کرونا بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۷۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز

آفتاب‌‌نیوز :

بهرام عین‌الهی درباره مسمومیت الکلی اخیر برای جمعی از پزشکان در شیراز گفت: کلا در علم پزشکی مصرف ۲ دو چیز را همه عالمان پزشکی انکار می‌کنند و من هم جدا از مسائل شرعی صحبت می‌کنم. امروزه می‌گویند بسیاری از بیماری‌ها ناشی از مصرف سیگار است و می‌گویند تقریبا تمام اعضای بدن می‌تواند از مصرف سیگار دچار عارضه شود و متاسفانه می‌بینیم بعضی‌ها سیگار می‌کشند و بعضی‌ها خودشان ممکن است جزو پزشکان باشند، الکل هم همین طور است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: الکل هم جدا از مسائل شرعی از نظر پزشکی یکی از عواملی است که بسیاری از بیماری‌ها را ایجاد می‌کند، به خصوص می‌تواند در کبد عوارض بسیار زیادی داشته باشد. در رشته خود ما که چشم پزشکی هستیم؛ الکل‌هایی که استاندارد نیستند و ناخالص هستند باعث کوری می‌شوند که به آن الکل متانول می‌گویند در واقع الکل چوب این کار را انجام می‌دهد.

وی با بیان این که ما انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد کنند، عنوان کرد: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است؛ بنابراین نه تنها در مورد جامعه پزشکی بلکه درباره مردم هم استفاده از الکل می‌تواند عوارض بسیار زیادی ایجاد کند، عمر افراد را کوتاه می‌کند و می‌تواند بیماری‌هایی را در درازمدت داشته باشد، به خصوص بیماری کبدی را می‌تواند به وجود بیاورد که آینده بدی را رقم بزند.

عین‌الهی با اشاره به این که وزارت بهداشت وظیفه‌اش این است که اطلاع‌رسانی کند، گفت: وزارت بهداشت می‌تواند بگوید این عوارض وجود دارد، ولی حالا اگر کسی سیگار می‌کشد ما عوارضش را می‌گوییم، انتخاب خودش است، الکل هم همین است و ما حتما می‌گوییم مردم عزیزمان استفاده نکنند برای این‌که عوارض درازمدتی دارد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • مداخله به‌هنگام، راه کنترل نشانه‌های اوتیسم
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • مصرف بیش از حد ویتامین D این عوارض را دارد
  • بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ / همه چیز درباره سندرم «درِس»
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد
  • علائم فشار خون بالا