Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرزاد سردارزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه طرح ویژه نظارت بر بازار شب یلدا از ۲۲ تا ۳۰ آذر اجرا  می‌شود، اظهار داشت: ۱۰ اکیپ مشترک شامل کارشناسان سازمان صمت، تعزیرات، دانشگاه علوم پزشکی استان و اتحادیه بر بازار شب یلدا در استان نظارت می‌کنند.

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: علاوه بر این تعداد اکیپ مشترک، ۶ گروه از کارشناسان سازمان صمت هم  ناظر بر وضعیت بازار به ویژه عرضه کالاهای اساسی در مرکز استان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردارزاده گفت: شیرینی، میوه و سبزیجات، آجیل و خشکبار در اولویت نخست و گوشت و فرآورده های پروتئینی هم در اولویت دوم ناظران بر عرضه این اقلام در سطح استان است.

وی با اشاره به اینکه تقاضا برای خرید آجیل و خشکبار نسبت به سنوات گذشته کاهش پیدا کرده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه بادام هندی جزو آجیل و خشکبار وارداتی و قیمت آن بالاتر است بر نرخ نهایی آجیل و خشکبار تاثیرگذاشته است.

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: طی پنج روزی که طرح نظارت ویژه بر بازار شب یلدا در استان آغاز شده تاکنون مورد تخلفی شامل احتکار و گرانفروشی مشاهده نشده است.

سردارزاده یادآور شد: هر گونه تخلفی که در بازار احراز شود در مرحله نخست پرونده آن تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال می شود سپس در این فاز برای این واحد جریمه نقدی تعیین می شود.

وی اظهار داشت: پلمب واحدهای متخلف در موضوعاتی که خیلی حاد و یا چندین مرتبه تکرار شده باشد، انجام خواهد شد.

سامانه تلفنی ۱۲۴ بطور شبانه روزی برای دریافت شکایت، انتقادات، پیشنهادات و نظارت مردمی فعال است و مردم می‌توانند هر گونه تخلف اقتصادی و صنفی در راستای عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، تقلب، گرانفروشی و کم فروشی را از این طریق اعلام کنند.

۷۰ هزار و ۷۹۲ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد و از این تعداد بیش از ۳۰ هزار واحد در مرکز استان مستقر هستند که سه درصد از این واحدهای صنفی را فروشگاه های متوسط  و زنجیره ای تشکیل داده است.

برچسب‌ها کردستان بازار محصولات شب یلدا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان بازار محصولات شب یلدا کردستان بازار محصولات شب یلدا اخبار کنکور بر بازار شب یلدا آجیل و خشکبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۸۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح نظارت از تاکسی‌های سطح شهرکرد

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد گفت: اجرای طرح گشت مشترک این سازمان با اداره تعزیرات حکومتی شهرستان شهرکرد از تاکسی‌های سطح شهر انجام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی شهرداری شهرکرد، مهرداد میرزائیان اظهار کرد: به درخواست اداره کل تعزیرات حکومتی استان نسبت به اجرای طرح گشت مشترک با سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد، امروز اولین بازدید طرح فوق انجام شد.

وی افزود: در این بازدید که توسط اکیپ گشت اداره تعزیرات حکومتی شهرستان شهرکرد و بازرسان سازمان صورت پذیرفت، بازدید و سرکشی از تعدادی از تاکسی‌های گردشی سطح شهر، تاکسی‌های خط میدان دانش- چالشتر و تاکسی‌های مستقر در ترمینال سامان بازرسی به عمل آمد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد بیان کرد: این طرح به صورت مستمر و طی بازرسی از نحوه اخذ کرایه‌ها به استناد مصوبه نرخ کرایه اجرایی در سال ۱۴۰۳ و الزام نصب برچسب نرخ‌نامه در تاکسی‌ها و الزام وجود دستگاه کارت‌خوان در تاکسی, به‌صورت مشترک بین دستگاه‌های مذکور در ماه‌های آتی انجام می‌گیرد.

کد خبر 749752

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه همکاری کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و ۷ کشور خارجی
  • رصد و پایش بازار لاستیک خودرو در یاسوج
  • تأییدیه سازمان سینمایی؛ شرط پخش فیلم خارجی از پلتفرم‌ها
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • آثار سینمایی خارجی پلتفرم‌ها تحت نظارت سازمان سینمایی قرار گرفت
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • اجرای طرح نظارت از تاکسی‌های سطح شهرکرد
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است