Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-اگرچه دولتی‌ها و اصلاح‌طلبان با ذوق‌زدگی القاء می‌کنند که کلید رفع تحریم‌ها را از سخنان رهبر انقلاب به‌دست آورده‌اند امّا آنچه به‌دست آمده، کلید نیست، بلکه توپی است که رهبر انقلاب همانند سال ۹۲ در زمین طرفداران سازش با غرب انداخته‌اند؛ آن روز فرمودند «خوشبین نیستم امّا مذاکره کنید»، امروز می‌فرمایند «حتّی یک ساعت هم در رفع تحریم تعلل نکنید».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه‌هایی که روز ۲۷ دی‌ماه ۱۳۹۴ با تیتر «صبح بدون تحریم»، «فروپاشی تحریم» و «تحریم‌ها رفت» به استقبال اجرای برجام رفتند، روز گذشته با تیتر «یک ساعت هم نباید در رفع تحریم‌ها تأخیر کرد» به استقبال سخنان چهارشنبه رهبر معظّم انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران بزرگداشت سالگرد حاج قاسم سلیمانی رفتند.

این در حالی است که رهبر انقلاب صریحاً بی‌اثر کردن تحریم‌ها را به‌عنوان موضوع اصلی مطرح کردند: «بیش از آنکه به فکر رفع تحریم باشیم بر خنثی کردن آن تمرکز کنیم».

رهبر انقلاب برای راهبرد اصلی خود در ارتباط با تحریم‌ها، استدلال هم مطرح کردند: «رفع تحریم به دست دشمن اما خنثی‌سازی آن به دست خودمان است».

در کنار این نکته اصلی، رهبر انقلاب به نکته‌ای فرعی پرداختند تا راهِ تلاش برای رفع تحریم، مسدود نشده باشد: «البته نمی‌گوییم دنبال رفع تحریم نباشیم، چرا که اگر بتوان تحریم را رفع کرد، حتی یک ساعت هم نباید تأخیر کنیم، اگرچه اکنون ۴ سال است که تأخیر شده و از سال ۹۵ که بنا بود همه تحریم‌ها یک‌باره برداشته شود، تا امروز نه تنها تحریم‌ها برداشته نشد بلکه زیادتر هم شد».

به‌کار بردن لفظ «حتی یک ساعت» از سوی رهبر انقلاب، به سخنان ۲ روز قبل حسن روحانی در نشست خبری اشاره دارد: «عده‌ای می‌خواهند پایان تحریم را به تأخیر بیاندازند. ما یک ساعت و یک دقیقه هم به آن رضایت نخواهیم داد و در برابر آنها خواهیم ایستاد. تحریم باید بشکند؛ این حق مردم است».

رهبر انقلاب برای جلوگیری از ایجاد دوگانه کاذب «موافقان تحریم ـ مخالفان تحریم» عیناً همان عبارتی را به‌کار می‌برند که دلخواه رئیس‌جمهور است (حتی یک ساعت). به‌تعبیری، رهبر

انقلاب این پیام را مخابره می‌کنند که در سطح عالی حاکمیت، نه‌تنها کسی درصدد به تأخیر انداختن رفع تحریم‌ نیست، بلکه اگر توانی برای رفع تحریم وجود دارد و اساساً رفع تحریم از سوی دشمن، عملی است نه صرفاً یک وعده، یکساعت هم نباید در آن تعلل کرد.

از طرفی، لفط «حتی یک ساعت» وقتی معنا می‌یابد که آن را در کنار لفظ «۴ سال» قرار دهیم: «اکنون چهار سال است که تأخیر شده و از سال ۹۵ که بنا بود همه تحریم‌ها یک‌باره برداشته شود، تا امروز نه تنها تحریم‌ها برداشته نشد، بلکه زیادتر هم شد».

شاید بتوان جمله رهبر انقلاب را اینگونه تعبیر کرد که تحریم نه‌تنها یک ساعت، بلکه با صرف ۴ سال مذاکره و انتظار هم رفع نخواهد شد و اساساً اگر تحریم رفع‌شدنی بود، باید همان روزی که روزنامه‌های اصلاحات ــ اعتدال، در روز اجرای برجام تیتر «صبح بدون تحریم» را زدند، رفع می‌شد و امروز رئیس‌ دولت تدبیر و امید به‌جای تمنّای رفع تحریم، از دستاوردهای رفع تحریم می‌گفت و روزنامه‌های حامی دولت نیز، در جستجوی رفع تحریم، صفحات خود را به تیترهای تحریمی نمی‌آراستند!

اگرچه رئیس‌جمهور و رسانه‌های حامی او، ترامپ را عامل به تأخیر افتادن ۴ ساله رفع تحریم معرفی می‌کنند، امّا یادآوریِ «آمریکایِ اوباما» به روحانی از سوی رهبر انقلاب، راه تحریف را می‌بندد: «دیدید که آمریکای ترامپ و آمریکای اوباما با شما چه کرد. دشمنی‌ها فقط مخصوص آمریکای ترامپ نیست که با رفتن آن تمام شود، آمریکای اوباما نیز با شما و ملت ایران بدی کرد».

اشاره به «عدم تأخیر حتی یک ساعته رفع تحریم» از سوی رهبر انقلاب، یک روی دیگر نیز دارد و آن اینکه ترجمانِ جمله معروف ایشان در آغاز مذاکرات هسته‌ای است: «همچنان که گفتم خوشبین نیستم؛ من فکر نمی‌کنم از این مذاکرات آن نتیجه ای که ملت ایران انتظار دارد، به دســت بیاید، لکن تجربه‌ای است و پشتوانه تجربی ملت ایران را افزایش خواهد داد و تقویت خواهد کرد؛ ایرادی ندارد اما لازم است ملت بیدار باشد».

این آن روی سکّه‌ است که رسانه‌ها و چهره‌های اصلاح‌طلب سعی می‌کنند آن را نادیده بگیرند و با برجسته‌سازی یک جمله رهبر انقلاب القاء‌کننده ۲ موضوع باشند؛

نخست اینکه رهبر انقلاب تا کنون مخالف رفع تحریم بوده‌اند و اکنون این مجوز را صادر کرده‌اند!

دوم اینکه رهبر انقلاب دست دولت را باز گذاشته‌اند تا به هر نحو ممکن، دلِ «آمریکایِ بایدن» را به‌دست آورد، ولو به‌قیمت باز کردن پای مسائل فراهسته‌ای به برجام! چرا که حتی یک ساعت هم نباید در رفع تحریم تعلل کرد!

حال اینکه اولاً رهبر انقلاب مجوز تلاش برای رفع تحریم‌ را سال ۹۲ و حتی قبل از آن صادر کرده بودند و اگر این نبود، روحانی و ظریف به صراحت از لغو بالمرّه تحریم‌ها در روز اجرای برجام خبر نمی‌دادند (اتفاقی که البته هیچ‌گاه رخ نداد)!

دوم اینکه سخن رهبر انقلاب مبنی بر عدم تعلل حتی یکساعته در رفع تحریم، دقیقاً در همان چارچوبی است که حسن روحانی خود به صراحت مشخص کرده بود؛ چارچوبی که در آن، خبری از به میان کشیدن خطوط قرمز مرتبط با منافع ملّی کشور نبود، بلکه صرفاً نیازمند امضای یک کاغذ بود: «آن کم‌سوادِ تاجرمسلک، کاغذ را خط خطی کرد و از برجام خارج شد. حالا نفر بعد بیاید یک کاغذ خوب بیاورد و یک امضاء بکند».

بنابراین سخن روز چهارشنبه رهبر انقلاب را می‌توان اینطور قرائت کرد: «اگر صرفاً با امضاء کردن یک کاغذ خوب (بدون به میان کشیدن مسائل مرتبط با موشکی و منطقه و دادن امتیازات گزاف)، تحریم رفع می‌شود، حتّی یک ساعت هم نباید در رفع آن تعلل کرد».

اگرچه دولتی‌ها و اصلاح‌طلبان با ذوق‌زدگی القاء می‌کنند که کلید رفع تحریم‌ها را از سخنان رهبر انقلاب به‌دست آورده‌اند امّا آنچه به‌دست آمده، کلید نیست، بلکه توپی است که رهبر انقلاب همانند سال ۹۲ در زمین طرفداران سازش با غرب  انداخته‌اند؛ آن روز فرمودند «خوشبین نیستم امّا مذاکره کنید»، امروز می‌فرمایند «حتّی یکساعت هم در رفع تحریم تعلل نکنید». نتیجه اقدام آن روز رهبر انقلاب خود را انتخابات مجلس ۹۸ خود را نشان داد و منجر به حذف حامیان سازش با غرب شد، و امروز منجر به تکمیل تجربه تلخ ۸ ساله ملّت ایران در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ خواهد شد.


تاجزاده از چهره‌های تندروی اصلاحات که سابقه حمایت از بیانات رهبر انقلاب را ندارد، با تکیه بر جمله فرعی رهبر انقلاب، از آن استقبال کرد. حال که آنچه او و همفکرانش از سخنان رهبر انقلاب به‌دست آورده‌اند، کلید رفع تحریم‌ها نیست،‌بلکه توپی است که در زمین جناح سازشکار و غربگرا افتاده است.

آنچه این روزها رخ می‌دهد، تکرار گذشته است؛ «می‌شود ــ نمی‌شود» یک بار دیگر در حال تکرار است.

جریان اصلاحات ــ اعتدال در حال سوزاندن آخرین برگ و فرصت خود برای پیشرفت ایران پای میز مذاکره با غرب و آمریکای بدعهد است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد ساعت هم نباید یک ساعت هم نباید رهبر انقلاب رهبر انقلاب رفع تحریم رفع تحریم ها رفع تحریم ی یک ساعت هم یک ساعت نه تنها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۸۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| رهبر معظم انقلاب: حج امسال، حج برائت است

فیلم| رهبر معظم انقلاب: حج امسال، حج برائت است

دیگر خبرها

  • فیلم/ وظیفه حجاج در بیان رهبر انقلاب
  • فیلم| رهبر معظم انقلاب: حج امسال، حج برائت است
  • تصاویر دیدار کارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • فیلم/ جزئیات دیدار کرگزاران حج با رهبر انقلاب
  • (ویدئو) آجرلو: موافق لایحه عفاف و حجاب هستم؛ اگر به صحن می‌آمد بهتر بود
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان
  • تلاش ۴ ساعته نجاتگران هلال احمر برای یافتن مفقودی در دره انبی، روستای انبی ارومیه 
  • تلاش ٢ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به مصدوم دارای عارضه قلبی در ارتفاعات شیوه بیرو اشنویه
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • جریان گاز ساکنان مسکن مهر کهک قطع می‌شود