Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بارش برف پائیزی در روزهای پایانی این فصل از بامداد امروز در بسیاری از نقاط استان اردبیل آغاز شده و باعث لغزندگی و تردد سخت در جاده‌های مواصلاتی استان اردبیل شده است.

اما بارش زیبای برف علاوه بر ایجاد برخی مشکلات در تردد جاده‌ای، باعث خوشحالی کشاورزان شده و این بارش‌ها نوید دهنده روزهای خوب برای کشاورزی استان و پرآبی در فصول گرم سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اطلاعیه مرکز مدیریت راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل، در بسیاری از راه‌های مواصلاتی استان شاهد بارش برف و لغزندگی جاده‌ها هستیم ولی با توجه به حضور راهداران در این مناطق، کلیه جاده‌های مواصلاتی باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.

بر این اساس، استفاده از زنجیر چرخ برای تردد در جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر استان ضروری بوده و رانندگان باید وسایل زمستانی به همراه داشته باشند.

با توجه به اطلاعیه مرکز مدیریت راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل، محور خلخال به پونل در حوزه استان گیلان به دلیل بارش برف و نبود ایمنی کافی تا اطلاع ثانوی مسدود است.

براساس اطلاعیه سازمان هواشناسی و بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی، جوی ناپایدار طی امروز در غالب مناطق استان حاکم خواهد بود.

 لغرندگی و یخبندان جاده‌ها، رخداد کولاک برف در گردنه‌های برف‌گیر استان و اختلال در عملیات پرواز فرودگاه اردبیل دور از انتظار نیست و آمادگی برای برف‌روبی و محلول پاشی در سطح شهرها و جاده‌های مواصلاتی استان، احتیاط در تردد جاده‌ای، مجهز نمودن خودروها به تجهیزات زمستانی به‌ویژه زنجیر چرخ و بازدید ضد یخ خودروها توصیه می‌شود.

فرهاد عبدالعلی‌پور، مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل نیز با استناد به اطلاعیه سطح نارنجی هواشناسی، از ساکنان استان خواست طی دو سه روز آینده از سفرهای غیرضروری پرهیز و در صورت ضرورت، خودرو خود را به زنجیر چرخ و تجهیزات کامل زمستانی مجهز کنند.

وی به مصرف بهینه سوخت و به‌ویژه گاز شهری، بازبینی دمای مکان‌های حساس به سرما و ریختن ضد یخ به خودروهای سبک و ماشین آلات سنگین و آماده باش شهرداری‌ها برای نمک پاشی و برف‌روبی گذرگاه‌ها تاکید کرد.

گفتنی است؛ بارش برف در فصل پائیز و ادامه این بارش‌ها در فصل زمستان در سطح استان اردبیل نشان دهنده روزهای پرآب و در نتیجه کشاورزی پر محصول است.

انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی بارش برف جاده زنجیر چرخ هشدار نارنجی تردد در جاده ها استان اردبیل زنجیر چرخ بارش برف جاده ای جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۸۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، کارشناس هواشناسی گفت: با ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار در جو استان تا فرداشب گاهی وزش باد شدید، وقوع رگبار و رعد برق و با توجه به ماهیت بارش‌ها در این فصل و حجم آن‌ها همچنان وقوع رواناب و ابگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها به خصوص زیرکوه، خوسف، بیرجند،برخی نقاط طبس و سرایان قابل پیش بینی است.

لطفی افزود:خسارات قنوات و تاسیسات زیربنایی نیز بر اثر بارش‌ها محتمل است و برای مناطق مستعد بارش تگرگ برخورد صاعقه پیش بینی شده است

وی گفت:روند کاهشی دمای هوا تا صبح فردا ادامه دارد و در مناطق مرتفع وجاده‌های کوهستانی تشکیل مه باعث کاهش دید افقی می‌شود.


پرهیر از سفر‌های غیر ضرور،احتیاط در تردد، خودداری از اسکان و چرای دام، تردد عشایر در بستر و حاشیه رودخانه، پرهیز از صعود و مناطق مرتفع از جمله توصیه های هواشناسی استان است. 

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام
  • ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان
  • تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد
  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده های مازندران
  • پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی استان البرز
  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده‌های مازندران
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی البرز