Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@18:12:08 GMT

آمریکا ۸۰ شرکت دیگر چینی را تحریم می کند

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۶۸۶۰۶

آمریکا ۸۰ شرکت دیگر چینی را تحریم می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، آمریکا در نظر دارد دهها شرکت چینی دیگر از جمله شرکت SMIC، بزرگترین سازنده تراشه های رایانه ای چین را نیز به لیست سیاه خود اضافه کند.  

بر اساس این گزارش، مجموعاََ ۸۰ شرکت چینی از جمله «شرکت بین‌المللی تولید نیمه‌رسانا» موسوم به SMIC  امروز جمعه به دستور دولت ترامپ در لیست سیاه آمریکا قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهانه آمریکا برای تحریم این شرکت‌ها، ارتباط آنها با ارتش و نهادهای نظامی چین است و ادعا می‌شود که برخی از آنها در حال کمک به ساخت جزیره مصنوعی در دریای جنوبی چین و تجهیز نظامی آن هستند.

دولت ترامپ از زمان روی کار آمدن تاکنون ۲۷۵ کمپانی چینی و شرکت‌های تابعه آنها، از جمله دو شرکت فناوری بزرگ «هوآوی» و «ZTE» را تحریم کرده است.

کد خبر 5098624 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا چین تحریم اقتصادی ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق دونالد ترامپ فلسطین جو بایدن عربستان سعودی عادی سازی روابط با اسرائیل ایران روسیه ترکیه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 ویروس کرونا سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۸۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترجیح می‌دهیم فیلترمان کنند تا اینکه پلتفرم خود را بفروشیم

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از گیزموچاینا، بایت دنس در بیانیه‌ای اعلام است که «هیچ برنامه‌ای برای فروش تیک تاک ندارد.»

تیک تاک سهم کمی از کل درآمد و کاربران فعال روزانه شرکت بایت دنس را به خود اختصاص می‌دهد، بنابراین شرکت چینی ترجیح می‌دهد در بدترین سناریو، شبکه اجتماعی آن در ایالات متحده تعطیل شود تا اینکه آن را به یک خریدار بالقوه آمریکایی بفروشد.

بدین ترتیب به نظر می‌رسد که شبکه اجتماعی اشتراک ویدئوی کوتاه تیک تاک در آمریکا غیرقانونی شده و فیلتر شود.

بیشتر بخوانید:

درخواست رفع فیلتر این اپلیکیشن در کمیته فیلترینگ بررسی می‌شود

پیش‌تر مقامات دولت آمریکا خواهان واگذاری نمایندگی این پلتفرم چینی به فرد یا شرکتی آمریکایی شده بودند و لایحه ای را نیز در این خصوص به تصویب رساندند.

کد خبر 847209 برچسب‌ها شبکه‌ اجتماعی بایدن چین و آمریکا چین ایالات متحده آمریکا اینترنت

دیگر خبرها

  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • بایدن از تحریم گردان‌های نظامی رژیم صهیونیستی صرفنظر کرد
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم یگان نظامی رژیم صهیونیستی
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • ترجیح می‌دهیم فیلترمان کنند تا اینکه پلتفرم خود را بفروشیم