Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اروپایی بعد از گفتگوی تلفنی مجدد با نخست وزیر انگلیس همچنان از اختلافات بزرگ در مذاکرات برگزیت خبر داده و آلمان هم دستیابی به توافق قبل از کریسمس را بعید دانسته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، پیچیدگی ها و مناقشات در مذاکرات برگزیت با وجود تمدید مکرر این مذاکرات و تلاش طرفین برای دستیابی به توافق همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"اور زو لا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپایی شب گذشته بعد از یک گفتگوی تلفنی با "بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس همچنان از اختلافات بزرگ در مذاکرات برای دستیابی به توافقی تجاری سخن گفته است.

وی برطرف کردن این اختلافات را چالش بزرگی دانست.

برگزیت| اولتیماتوم پارلمان اروپا به انگلیس برای دستیابی به توافق تجاری با بروکسلبرگزیت|کمیسیون اروپایی: راه برای توافق بسیار باریک استبرگزیت|"فون در لاین": لندن یا قواعد اروپا را می‌پذیرد یا هزینه آن را می‌دهد/ استقبال آلمان از تمدید مذاکرات

دولت انگلیس هم اعلام کرده که اگر بروکسل موضع خود در مذاکرات را تغیر ندهد بعید است که توافقی حاصل شود.

فون در لاین بعد از مذاکره با جانسون با اشاره به اینکه در برخی موضوعات پیشرفت های چشمگیری وجود داشته در عین حال گفت: اما همچنان اختلافات عمده ای بخصوص در زمینه ماهیگیری وجود دارد. وی در عین حال از ادامه مذاکرات در روز جمعه خبر داد.

به این ترتیب خروجی مذاکرات بین لندن و بروکسل در آستانه پایان دوران گذر انگلیس همچنان مشخص نیست.

فون در لاین و جانسون در روزهای اخیر چندین بار در مذاکرات تلفنی و حضوری تلاش کردند راهی برای خروج از بن بست مذاکرات برگزیت بیایند که تا به حال بی نتیجه بوده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

پارلمان اروپا تا روز یکشنبه به لندن و بروکسل فرصت داده تا به توافقی تجاری برای دوران پسا برگزیت دست یابند تا این نهاد اروپایی هم فرصت بررسی و تصویب توافق احتمالی را داشته باشد.

زمان برای دستیابی به توافق تجاری با انگلیس به‌سرعت در حال گذر و کوتاه است؛ چراکه پارلمان اروپا و احتمالاً پارلمان‌های ملی باید زمان داشته باشند تا قبل از 31 دسامبر سال جاری توافق احتمالی انجام‌شده را تصویب کنند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

لندن و بروکسل پس از خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا در روز 31 ژانویه سال جاری میلادی (11 بهمن 98) گفت‌وگوهای دوجانبه بر سر آینده روابط خود را آغاز کردند؛ اما به‌گفته مقامات هر دو طرف تا به حال چندین دور مذاکرات در این باره برای دستیابی به یک توافق به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

دوران گذار انگلیس با پایان سال جاری میلادی به اتمام می‌رسد و بعد از آن انگلیس باید اتحادیه گمرکی و بازار داخلی اروپا را ترک کند.

اگر تا آن زمانی توافقی حاصل نشود برگزیت سخت به‌وقوع خواهد پیوست که عواقب اقتصادی بسیار بدی برای طرفین خواهد داشت

"جولیا کلوکنر"، وزیر اقتصاد آلمان هم توافق برگزیت بین اروپا و انگلیس قبل از کریسمس را بعید دانسته و در این باره ابراز تردید کرده است.

وی در گفتگویی با یک رسانه آلمانی گفته است: هر توافقی یک توافق خوب نیست و کمیسیون اروپایی هم این مسئله را می داند. وی دسترسی به آب های انگلیس برای ماهیگیران اروپایی بعد از برگزیت را مسئله ای مهم ارزیابی کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مذاکرات برگزیت مذاکرات برگزیت برای دستیابی به توافق کمیسیون اروپایی فون در لاین انگلیس هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۸۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکسیوس: بایدن شخصا در مذاکرات آتش‌بس غزه حضور داشته است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نشریه اکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور شخصاً در تلاش های گسترده برای دستیابی به توافق در مورد اسیران صهیونیست دربند مقاومت و آتش‌بس در نوار غزه شرکت داشته است.

به گفته مقامات آمریکایی، بایدن دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه را در چهار یک راهبرد گسترده‌تر در داخل و خارج ضروری می‌داند.

آنها افزودند که بایدن می خواهد هر کاری که می تواند انجام دهد تا به توافقی دست یابد که معتقد است عملیات نظامی در رفح را متوقف خواهد کرد.

مقامات آمریکایی همچنین گفتند که کاخ سفید بر این باور است که آتش بس در نوار غزه، حملات نیروهای مسلح یمن را به کشتی ها در دریای سرخ متوقف می‌کند و این توافق ممکن است اسرائیل و حزب الله را از آستانه جنگ دور کند.

کد خبر 6094418

دیگر خبرها

  • اکسیوس: بایدن شخصا در مذاکرات آتش‌بس غزه حضور داشته است
  • رایزنی‌های مصر برای حل اختلافات ۲ طرف درباره آتش‌بس در غزه
  • تحولات غزه؛ محور رایزنی تلفنی امیر قطر و رئیس‌جمهور مصر
  • نتانیاهو: در زمان حاضر دستیابی به آتش‌بس بعید به‌نظر می رسد
  • نتانیاهو: در حال حاضر دستیابی به آتش‌بس بعید به نظر می‌رسد
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ درباره تحولات غزه
  • بازگشت هیئت حماس از قاهره برای تکمیل رایزنی‌ها