Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد تقی زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کامفیروز ضمن تذکر چندین باره به مسئولین، سهل انگاری نسبت به حل مشکل آنتن دهی موبایل کامفیروز و پاسخگو نبودن مسئولین مربوطه را موجب نارضایتی شدید مردم و کوتاهی در حق محرومین منطقه دانست و گفت: بخش کامفیروز یکی از نقاط مهم استان فارس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش اقتصادی قوی استان و همچنین جنوب کشور در تأمین برنج و سایر مایحتاج؛ دانش آموزان و دانشجویان نخبه ای دارد. بنده به کرات عرض کردم این مردم احتیاج مبرم به آنتن دهی موبایل و اینترنت پر سرعت دارند و دلیل این همه بی توجهی مسئولین مشخص نیست. چرا حتماً باید صدای نارضایتی و عصابانیت مردم به پشت میز کار شما برسد تا قدمی را برای آن‌ها بردارید؟

وی با اشاره به اینکه چرا مردم قریب به ۲ ماه از کمترین حقوق خود محرومند ولی هیچ مسئولی قدمی برنمیدارد، گفت: آیا اگر این مشکل در مرکز استان یا مرکز شهرستان بود کمتر از چند ساعت رسیدگی نمی‌کردید؟

امام جمعه کامفیروز در ادامه سخنان خود ضمن محکوم کردن صحبت‌های اخیر اردوغان، ترکیه را اسیر «خلأ هویتی» دانست و گفت: آنچه از گفتار و رفتارهای دردسرساز اردوغان مشاهده می‌کنیم، ناشی از یک تذبذب راهبردی است که برآیند خلاء هویتی است که برآمده از نبودِ اصول فکری و عقلانی اسلامی و فقدان صبر راهبردی برای رسیدن به اهداف است. شعرخوانی اخیر در رژه پیروزی باکو که با مشاوره مشاوران کم‌خرد و حماقت اردوغان انجام شد نشانه همین بی‌هویتی و فقدان صبر راهبردی است.

حجت الاسلام تقی زاده بیان کرد: البته اردوغان هرگز فکر نمی‌کرد با این حجم سنگین از مقابله و مواجهه میهن‌دوستانه مردم و مسئولان ایرانی در سطوح مختلف مواجه شود، لذا در کمتر از ۴۸ ساعت در صدد توجیه و ترمیم خطای بزرگ خود برآمد. این رفتار نیز نشان از ناهوشمندی و کلافگی و درماندگی کسی است که هنوز سراب امپراطوری عثمانی را آب می‌بیند.

وی راز تداوم روابط ایران با ترکیه را در نگاه راهبردی ایران به خنثی‌سازی نیرنگ‌های صهیونیسم برای آینده منطقه عنوان کرد و ادامه داد: گروهی معتقدند این شعرخوانی، در مراسم رژه در شهر باکو، بخشی از جنگ روانی است که اردوغان علیه ایران آغاز کرده و بر آن است تا با این اقدام، روابط بین ایران و آذربایجان را که پس از جنگ اخیر قره باغ و حمایت ایران از تمامیت ارضی آذربایجان، گرم‌تر شده دوباره به سمت سردی و تنش ببرد. شعرخوانی اردوغان، این‌بار بیشتر روابط بین مردم آذربایجان با ایران را هدف قرار گرفته است.

وی گفت: این سناریو مبتنی بر «ماجراجویی فرصت طلبانه» است.

خطیب جمعه کامفیروز افزود: صهیونیسم جهانی درصدد است به هر قیمت ممکن نگذارد این منطقه استراتژیک در جهان روی آرامش ببیند. اساساً ادامه حیات ننگین رژیم صهیونیستی در شعله‌ور بودن آتش اختلافات بین کشورهای منطقه است. همه می‌دانند که سه کشور کلیدی منطقه، ایران، ترکیه و عربستان هستند.

حجت الاسلام تقی زاده بیان کرد: قطعاً سیاست تشدید واگرایی به جای همگرایی راهبرد اصلی استکبار جهانی است. خصوصاً این‌که ایران و ترکیه همسایه یکدیگر هم هستند وعلاوه بر این مشترکات فرهنگی زیادی داشته و دارند. در طول یک قرن اخیر نیز علیرغم تمام تنش‌ها، روابط این دو کشور در سطحی از احترام متقابل مانده است. پس از انقلاب اسلامی نیز با وجود تفاوت روش‌ها و راهبردهای دولت‌های نظامی و سیاسی حاکم برترکیه، این روابط حفظ شده است.

وی افزود: در تمام این سال‌ها روابط دو کشور مبتنی بر رقابت و تعامل بوده است. طبعاً این شرایط باید تداوم یابد تا سناریوهای صهیونیسم بی‌اثر بماند. راز تداوم روابط ایران با ترکیه (علیرغم همه کج‌رفتاری‌های اردوغان) در نگاه راهبردی ایران به خنثی‌سازی نیرنگ‌های صهیونیسم برای آینده منطقه است.

امام جمعه کامفیروز در پایان ضمن گرامیداشت ولادت با سعادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها، این بانو را الگوی متعالی آرامش و یقین برشمرد و افزود: در دنیای امروز، سلامت روان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بشری است. ارائه یک الگوی موفق، باعث ارتقای سلامت روان افراد جامعه می‌شود ازاین رو، در چارچوب جهان بینی اسلامی، حضرت زینب (سی) الگوی موفق معرفی می‌شود که در شرایط بحرانی و حوادث سنگین، بهترین نگرش و تفسیر را ارائه م. کند این امر می‌تواند در حوادث و پیشامدهای زندگی، چراغ راه مؤمنان باشد و با تبعیت از ایشان و نوع تفسیر صحیحشان، خود را از آسیب‌های روانی ناشی از حوادث صیانت کنند.

کد خبر 5098662

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد تقی زاده کامفیروزی آنتن مخابراتی موبایل ویروس کرونا شیراز آمار کرونا شب یلدا کرمانشاه شهرکرد بوشهر شیوع کرونا قاسم سلیمانی گرگان شهرستان کرج هفته پژوهش عکس استانها بارش برف جمعه کامفیروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۸۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی

حسین امیرعبداللهیان ضمن تقدیر از تصمیم اخیر دولت ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی، این اقدام را مهم توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه  جمهوری اسلامی ایران  در ادامه دیدارهای خود در حاشیه اجلاس سران اسلامی در بانجول، با «هاکان فیدان » وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

مذاکرات وزیران  امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه بر روند تحولات منطقه بویژه تحولات غزه، همچنین تبادل نظر در خصوص آخرین تلاش ها و تحرکات برای توسعه و گسترش مناسبات دوجانبه تهران و آنکارا بویژه بر نتایج سفر آیت‌الله رئیسی به آنکارا متمرکز بود.

امیرعبداللهیان در این دیدار  ضمن تقدیر از تصمیم اخیر دولت ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی، این اقدام را مهم توصیف کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، ضرورت ایفای نقش نیرومندتر و فعال تر کشورهای اسلامی به‌ خصوص ایران و ترکیه در حمایت از مساله فلسطین را یادآور شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از این دیدار مواضع کشورمان را در روند عملیات مقتدرانه وعده صادق در چارچوب دفاع مشروع نیروهای مسلح ایران و در  تنبیه رژیم صهیونیستی تبیین کرد.

 امیرعبداللهیان در خصوص دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور در آنکارا تاکید کرد: ارزیابی ما از مذاکرات روسای جمهور ایران و ترکیه و توافقات و پیگیری های صورت گرفته مثبت است، اما باید نتایج کامل توافقات محقق شود.

وزرای امور خارجه ایران و ترکیه همچنین دیدگاه مشترکی در مورد لزوم پیگیری مستمر توافقات سفر ابراهیم  رئیسی به ترکیه داشتند و  بر لزوم فعال تر شدن کمیته‌های مشترک همکاری دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کردند.

هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، سفر موفقیت آمیز ابراهیم  رئیسی رئیس جمهور کشورمان به ترکیه را حائز اهمیت دانست و از نتایج آن ابراز خرسندی کرد 

هاکان فیدان توسعه روابط با ایران در همه زمینه‌ها را از اولویت‌های مهم ترکیه دانست و از تقویت همکاری های دو کشور در مجامع منطقه ای و ببن المللی استقبال کرد .

وزیر خارجه ترکیه با تشریح رویکرد و مواضع کشورش در قبال تحولات منطقه به خصوص اوضاع فلسطین بعنوان مهم ترین مساله جهان اسلام، موضع‌ همتای ایرانی خود مبنی بر ضرورت ایفای نقش فعال و پویاتر کشورهای اسلامی به خصوص ترکیه و ایران در سازمان همکاری اسلامی را مورد تاکید قرار داد.

دو وزیر همچنین در خصوص وضعیت فلسطین و راههای پایان بخشیدن به جنگ و جنایات سبوعانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری تبادل نظر کردند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • استقبال «اردوغان» از امیر کویت در آنکارا
  • ببینید | انتقاد تند نماینده نیروهای شرکتی از دولت روی آنتن تلویزیون!
  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • بانکی پور سند روابط جنسی مردان ترکیه با زنان پُرشمار را منتشر کرد | عدد یاد شده به چه معناست؟ +لینک منبع
  • چرا ترکیه روابط تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد؟ | هدف اردوغان از اقدام دیرهنگام
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • پس لرزه ادعای نماینده تندرو مجلس درباره روابط جنسی در ترکیه /روابط با کشور همسایه به مشکل می خورد؟
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی