Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@16:02:26 GMT

عادت به گناه باعث می شود که زشتی آن احساس نشود

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۶۹۰۳۷

عادت به گناه باعث می شود که زشتی آن احساس نشود

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه عادت به گناه باعث می شود که زشتی آن احساس نشود، گفت: گاهی انسان به کارهای زشت عادت می کند به همین خاطر دیگر زشتی آن را احساس نمی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، حجت الاسلام «محمد حسین مدبر»، امروز (جمعه ۲۸ آذر)، در برنامه «سخن جمعه» این هفته با اشاره به آیه هشتم سوره مبارکه فاطر  «أَفَمَنْ زُيِّنَ لَهُ سُوءُ عَمَلِهِ فَرَآهُ حَسَنًا»، گفت: خداوند متعال می فرماید که آیا آن کسی که اعمال زشت خودش را نیک قلمداد می کند با آن کسی که در پرتو ایمان و تقوا اگر گناهی کرده است می‌داند که گناه است؛ اگر کار خیر انجام داده می داند که کار خیر است یکی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه جهرم افزود: بعضی از ما انسان ها دچار این بلیه و مصیبت می شویم که کارهای بد خودمان را خوب می بینیم به همین خاطر هیچگاه درصدد توبه و انابه و اصلاح برنمی‌آییم و از خداوند توقع پاداش نیک و بهشت درروز قیامت هم داریم اما در آن روز به یکباره متوجه می‌شویم که در قعر جهنم هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه این حقیقت تلخی است و هشدار بسیار جدی است که انسان فکر کند که در صراط مستقیم است اما یک عمری به بیراهه رفته باشد و دفاع کند از کارهایی که حقیقتاً کارهای بد و زشت و باطل بوده است، بیان کرد: گاهی انسان به کارهای زشت عادت می کند به همین خاطر دیگر زشتی آن را احساس نمی کند مانند کسی که آنقدر در یک فضای آلوده و محیط بد بو تنفس کرده  که بدی آن هوا را احساس نمی کند؛ یا مانند کسانی که منزل مسکونی شان کنار ریل قطار است به مرور سر و صداهای قطار را احساس نمی‌کنند.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه این عادت به گناه باعث می شود که زشتی آن احساس نشود، خاطرنشان کرد: گاهی هم برای این‌که روحمان از عذاب وجدان رهایی پیدا کند کارهای خود را توجیه می کنیم و یک لباس نیک به آن می پوشانیم؛ به عنوان مثال در پایان جنگ جهانی دوم، 2 شهر هیروشیما و ناکازاکی توسط آمریکایی‌ها بمباران شد و قریب به ۲۰۰ هزار انسان جزغاله شدند و نسل های فراوانی تبعات آن را تا همین الان تحمل می کنند.

 

وی ادامه داد: این جنایت هولناک توسط آمریکایی ها این گونه توجیه شد که ما اگر این کار را نمی کردیم با ادامه جنگ انسان های بیشتری کشته می شدند بنابراین کار ما درست بوده است؛ غافل از اینکه راه دیگری هم وجود دارد و آن اینکه مستکبرین و ستمگران عالم دست از تجاوزگری بردارند. 

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه در منطق به این بلیه‌ای که انسان را دچار خطای در دید می‌ کند و بدی را خوبی می بیند اصطلاحاً جهل مرکب می گویند، عنوان کرد: گاهی انسان چیزی را نمی‌داند اما می داند که جاهل است؛ این جهل بسیط است و یک جهل بیشتر وجود ندارد؛ نمی داند اما به این عیب خودش آگاه است و تلاش می‌کند که این نقیصه را رفع کند و جهلش را تبدیل به علم دانش و معرفت می کند.  

 

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: یکشنبه هفته آینده مصادف با شب یلدا است؛ جهادگران عرصه سلامت و ستاد ملی مقابله با کرونا یک دغدغه بزرگ دارند که مردم این رسم خوب و زیبای دیرین را بر سلامت خود و بزرگترهاشان ترجیح دهند.

 

حجت الاسلام مدبر ادامه داد: البته با توجه به شناختی که از معرفت و اخلاق و شخصیت مردم داریم قطعا این کار را نخواهند کرد به آن کسانی هم که درصددند دور بزرگترهاشان جمع شوند می خواهیم که این رسم را کنار بگذارند و سفیر مرگ برای والدین خود نباشند و از طریق تلفن و فضای مجازی با آنها ارتباط برقرار کنند.

 

امام جمعه جهرم همچنین با اشاره به اینکه روز یکشنبه سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار را خدمت مردم، محبان و ارادتمندان این بزرگ بانو و به ویژه جهادگران عرصه سلامت تبریک می گوییم، گفت: از خداوند متعال می خواهیم به واسطه تلاش و فداکاری پرستاران در مقابله با کرونا بهترین ها را در دنیا و آخرت برایشان مقدر فرماید.

 

پایان پیام/691

منبع: شبستان

کلیدواژه: دوری از گناه استغفار از گناه گناه نکردن گناه حجت الاسلام زشتی آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۹۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترفندی برای خوشمزه‌تر شدن خورش بادمجان که هر کسی نمی‌داند

خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده یکی دیگر از انواع روش‌های پخت برای خورش بادمجان است. در ادامه این مطلب با دستور تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده آشنا خواهید شد.

به گزارش همشهری آنلاین، برای تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده بدون لپه به مواد غذایی زیر احتیاج داریم.

گوجه فرنگی: دو عدد

بادمجان سرخ شده: ۳ عدد

سیب زمینی: یک عدد

گوشت چرخ کرده: ۲۵۰ گرم

پیاز: دو عدد

رب گوجه فرنگی: دو قاشق غذاخوری

پودر لیمو عمانی و پودر سیر: ۱/۲ قاشق غذاخوری

فلفل: به مقدار لازم

نمک: به مقدار لازم

زردچوبه: به مقدار لازم

طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده

برای پخت خورش بادمجان ابتدا بادمجان‌ها را ورقه ورقه کنید سپس آن‌ها را سرخ نمایید و روغن اضافی بادمجان‌ها را بگیرید. در مرحله بعدی دستور تهیه خورش بادمجان، گوجه‌ها را حلقه حلقه کنید و روی آن‌ها مقداری نمک بریزید.

پوست سیب زمینی‌ها را بگیرید و آن‌ها را به صورت حلقه‌ای خرد کنید و سیب زمینی‌ها را درون مقداری روغن سرخ کنید. پیاز را تفت دهید سپس گوشت و پیاز و نمک و فلفل و زردچوبه را درون ظرفی مناسب بریزید و گوشت را ورز دهید و کوفته ریزه درست کنید سپس کوفته‌های قلقلی را درون روغن سرخ کنید.

درون قابلمه‌ای مناسب پیاز رنده شده را تفت دهید سپس مقداری رب و پودر سیر و پودر لیمو عمانی و نمک و فلفل و زردچوبه و یک لیوان آب به پیاز اضافه کنید و بعد از اینکه سس مقداری غلیظ شد به ترتیب سیب زمینی‌ها و بادمجان سرخ شده و گوجه حلقه‌ای خرد شده و کوفته‌ها را درون قابلمه بریزید و اجازه دهید این غذای خوشمزه به خوبی جا بیفتد.

دیگر خبرها

  • کامیابی‌نیا: بازیکن استقلال حرکت زشتی کرد/ چشمی سه بار باید اخراج می‌شد+فیلم
  • ۴ عادت مخرب که به‌تدریج جان شما را می‌گیرد
  • رازهای لاغری که هر کسی نمی‌داند (فیلم)
  • ترفندی برای خوشمزه‌تر شدن خورش بادمجان که هر کسی نمی‌داند
  • (ویدئو) خدا می‌داند آن چیز‌هایی که در رزمایش‌ها نشان می‌دهیم چیز‌هایی نیست که در زمان جنگ به میدان می‌آوریم
  • عادت‌های رایج که مغزتان را نابود می‌کند
  • رکوردشکنی عجیب و غریب سریال گناه فرشته!
  • تکرار گناه فرصت‌ تعالی را از انسان می‌گیرد
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • عادت های روزمره ای که نمی دانستید دلیل ترش کردن معده هستند