Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@18:16:55 GMT

رهایی پلنگ ایرانی از تله دام در میناب/ حال حیوان خوب نیست!(+فیلم)

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۶۹۲۷۶

رهایی پلنگ ایرانی از تله دام در میناب/ حال حیوان خوب نیست!(+فیلم)

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، پلنگ ایرانی گرفتار آمده در تله دام در ارتفاعات منطقه سندرک میناب در شرق هرمزگان، بالاخره پس از درد و رنج فراوان و گذشت 3 روز و با انتقال تیم مخصوصی از بندرعباس به ارتفاعات شمالی میناب هم مرز با بشاگرد، توسط تیر بیهوشی زنده‌گیری شد و حالا به گفته مرزی‌زاده مدیر روابط عمومی محیط زیست هرمزگان به بندرعباس منتقل شده است تا تحت درمان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محیط زیست هرمزگان درباره این پلنگ نادر ایرانی توضیح داده که او ماده با سن حدود 5 سال است و 42 کیلوگرم وزن دارد.

این پلنگ ایرانی که از روز 4شنبه در تله دام قرار گرفته بود، بالاخره عصر 5شنبه رهاسازی شده و به بندرعباس منتقل شده است تا تاندون‌های پای او که بدلیل گرفتار شدن در تله دچار آسیب شده، مورد بررسی و مداوا قرار گیرد.

 

 

تله‌ای که این پلنگ در آن گرفتار شده، به گفته مردم محلی برای مقابله با گرگ و شغال‌ها که مرتبا به گله‌های بز و گوسفند مردم حمله‌ور می‌شدند توسط مردم کار گذاشته شده بوده که متأسفانه این پلنگ ایرانی در آن گرفتار شده است.

همچنین تیمی از استان فارس برای بررسی وضعیت این پلنگ ایرانی به بندرعباس اعزام شده است اما پلنگ ایرانی بدلیل طولانی بودن زمان گرفتاری در تله و فشار روانی، حال مساعدی ندارد.

چندی قبل یک توله خرس نیز که در ارتفاعات بشاگرد دچار آسیب فراوان شده بود، پس از زنده گیری و انتقال به بندرعباس و بهبود حال آن به باغ پرندگان شهرداری بندرعباس سپرده شد که متأسفانه بدلیل شرایط نادرست نگهداری و قراردادن زنجیر در دسترس این توله خرس، جانش را از دست داد.

ارتفاعات شرقی هرمزگان بدلیل شرایط آب و هوایی خاص و همجواری با مناطقی بکر در ارتفاعات جنوبی کرمان، یکی از کانون‌های مشاهده حیوانات نادر ایرانی است که ضرورت آگاهی‌بخشی به مردم محلی برای مدارا با این حیوانات را دوچندان ساخته است.

انتهای پیام/ 88055

 

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: پلنگ ایرانی میناب تله دام هرمزگان پلنگ ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۹۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان  گفت: در راستای مبارزه و مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی و به منظور مقابله و برخورد جدی با قاچاقچیان و همچنین با هدف جلوگیری از خروج و قاچاق سرمایه ملی، مأموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان میناب با همکاری مأموران انتظامی پاسگاه حسنلنگی شهرستان بندرعباس در ۲۴ ساعت گذشته حین کنترل خودرو‌های عبوری و اجرای ایست و بازرسی درسطح حوزه استحفاظی تعداد سه دستگاه کامیون نفتکش حامل سوخت قاچاق را شناسایی و توقیف نمودند.

وی افزود: مأموران جمعا ۸۹ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف و ضبط نموده و ۳ متهم نیز در این راستا دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهمان به مرجع قضائی، ارزش سوخت‌های کشف شده را بنا به نظر کارشناسان مربوطه، ۲۶ میلیارد ریال عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • رئیس قوه قضائیه وارد بندرعباس شد
  • تجلیل از ۴۴ مربی عقیدتی و هادیان سیاسی بسیج در بندرعباس
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس هرمزگان
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • رخ‌نمایی پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • (ویدئو) مشاهدۀ پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان