Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@03:36:07 GMT

۱۳۰ راس دام قاچاق در قصرشیرین و سومار کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۶۹۷۵۴

۱۳۰ راس دام قاچاق در قصرشیرین و سومار کشف شد

سردار «یحیی الهی»  روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماموران هنگ مرزی قصرشیرین پس از اطلاع از انتقال یک محموله احشام قاچاق به مرز و اینکه قاچاقچیان قصد انتقال آنها به خارج کشور را دارند، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: مرزبانان با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی کامیون حامل احشام قاچاق شده و پس از هماهنگی با مقام قضایی در فرصت مناسب نسبت به توقیف و بازرسی از آن اقدام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار الهی خاطرنشان کرد: در این بازرسی ۱۱۷ راس گوسفند قاچاق که طبق نظر کارشناسان ارزش آن به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال می رسید کشف شد.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه همچنین از دستگیری ۲ قاچاقچی در این رابطه و معرفی آنها به دستگاه قضایی برای صدور احکام لازم خبر داد.

وی در ادامه به کشف ۱۳ راس دام سنگین (گاو و گوساله) توسط مرزبانان سومار اشاره کرد و گفت: این تعداد دام با هوشیاری آنها و در نقطه صفر مرزی کشف شد.

سردار الهی با بیان اینکه ارزش احشام قاچاق کشف شده در سومار به ۲ میلیارد ریال می رسد، از دستگیری یک نفر در این رابطه خبر داد.

فرمانده مرزبانی کرمانشاه در پایان قاچاق را از مهمترین معضلات اقتصادی برشمرد و گفت: تمام تلاش نیروهای مرزبانی مقابله با این پدیده و برخورد قانونی و قاطعانه با قاچاقچیانی است که امنیت اقتصادی جامعه را هدف گرفته اند.

قصرشیرین و سومار جزو شهرهای غربی استان کرمانشاه هستند که به ترتیب ۱۰۰ و ۸۶ کیلومتر با کشور عراق مرز مشترک دارند.
رییس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمانشاه پیشتر در گفت و گو با ایرنا از رشد ۲۴ درصدی کشفیات دام قاچاق در هفت ماه سپری شده از سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت سه هزار و ۵۷۹ راس دام و طیور از قاچاقچیان کشف شد در حالی که کشفیات مدت مشابه سال گذشته ۲ هزار و ۸۹۴ راس بود.

سرهنگ «جلیل سلطانی» ادامه داد: بیشترین دام های کشف شده در این مدت گوسفند ۲ هزار و ۵۴۲ راس، طیور ۹۳۳ قطعه و گاو ۱۰۱ راس بوده است.

وی همچنین ارزش احشام قاچاق کشف شده را بالغ بر ۶۱ میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: ار نظر ارزش ریالی نیز امسال نسبت به سال گذشته هشت درصد رشد داشته ایم.

برچسب‌ها قصرشیرین دام و طيور سومار قاچاق مرزبانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قصرشیرین دام و طيور سومار قاچاق مرزبانی قصرشیرین دام و طيور سومار قاچاق مرزبانی اخبار کنکور احشام قاچاق کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۹۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله خوراک دامی قاچاق در پاوه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، سرهنگ فضل الله پرنو گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شمشیر هنگام گشتزنی به ۲ دستگاه وانت نیسان مشکوک و از ان‌ها بازرسی کردند.

وی افزود: در بازرسی‌های انجام شده از خودرو‌های توقیفی ۴ تن خوراک دامی قاچاق به ارزش ۲۸۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ پرنو از تشکیل پرونده‌ای در این خصوص و ارسال آن به مراجع قضائی خبر داد.

دیگر خبرها

  • کولر‌های قاچاق در توقیف پلیس رودبار
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز
  • کشف قاچاق سوخت در هندیجان
  • کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • تصویری غم‌انگیز از سقوط ارزش پول ایران!
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز درآذربایجان‌ غربی
  • توقیف محموله خوراک دامی قاچاق در پاوه
  • شناسایی ۲ انبار کالای قاچاق در غرب تهران
  • جریمه قاچاقچی ۱۷۰ رأس گوسفند مولد در تربت حیدریه
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه