Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، نقشه و مسیریاب Google Maps در نسخه خودروها و گوشی قابلیت جدیدی را اضافه کرده است که باعث می‌شود کاربران بیشتر از هر زمانی برای استفاده از مسیریاب به سمت آن بیایند. در حال حاضر یکی از بیشترین سیستم عامل‌های مورد استفاده در سیستم خودروها سیستم عامل Android Auto که در بیشتر وسایل نقلیه جدید از آن استفاده می‌شود و به کاربران امکان نصب برنامه‌های اندرویدی را می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 برخی از خودروهای قدیمی نیز از یک سیستم عامل محدود استفاده می‌کنند که شرکت گوگل آن را ارائه کرده است و دسترسی افراد از طریق این سیستم عامل صرفا به پیام‌ها، موسیقی و تماس محدود می‌شود.

حال گوگل اعلام کرده است قابلیت جدیدی به مسیریاب موجود در سیستم عامل اندروید اتو، اندروید و سیستم عامل محدود خودروها اضافه شده که بر پایه دستیار رسمی گوگل ساخته شده است و پس از بروزرسانی گوگل مپ، یک نوار که به قابلیت جدید این نرم افزار مشاهده می‌شود، به خودروهای افراد اضافه خواهد شد.

موارد اضافه شده به نسخه جدید گوگل مپ

پس از بروزرسانی گوگل مپ، کاربر اضافه شدن یک علامت میکروفن در پایین و سمت چپ برنامه را مشاهده خواهد کرد که به وی امکان استفاده از دستیار صوتی شرکت گوگل را می‌دهد و امکان اجرای فرامین به صورت صوتی برای افراد فراهم خواهد شد. در پنل پایین صفحه دو بخش دیگه نیز مشاهده می‌شود که بخش وسطی حالت معمولی نقشه است.

بخش سمت راست اضافه شده به برنامه میانبرهایی است که به کاربر امکان ورود به نرم افزارهای مربوط به موسیقی، تماس و پیام را به کاربران خواهد داد. گفتنی است پس ورود به نسخه جدید گوگل مپ، به طور خودکار حالت Do Not Disturb گوشی یا سیستم عامل گوگل اتو فعال خواهد شد تا از تماس‌های غیرضرروری یا هر چیزی که باعث حواس پرتی در حین رانندگی می‌شود جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید

سرویس جیمیل گوگل از دسترس خارج شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت گوگل شرکت گوگل گوگل مپ سیستم عامل گوگل مپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۹۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد

به‌دنبال انتشار گزارش مالی فصل اول سال ۲۰۲۴ گوگل، ارزش بازار آلفابت در بورس از ۲ تریلیون دلار فراتر رفت.

به گزارش دیجیاتو، گوگل یا در واقع آلفابت در یک سال اخیر با چالش‌های زیادی از جمله ظهور هوش مصنوعی مولد که به‌عنوان رقیب موتور‌های جستجو درنظر گرفته می‌شوند، دست‌وپنجه نرم کرده است. اما رشد این شرکت ادامه داشته و حالا ارزش بازار غول فناوری مستقر در ماونتین ویو از ۲ تریلیون دلار فراتر رفته است.

آلفابت، شرکت والد گوگل، سال گذشته در ماه نوامبر یک بار ارزش بازار ۲ تریلیون دلار را لمس کرده بود، اما حالا به‌صورت کامل این مرز را پشت‌سر گذاشته است. این شرکت اکنون چهارمین شرکت باارزش جهان است و در لحظه نگارش این مقاله با ارزش بازار ۲.۱۴۶ تریلیون دلار پس از مایکروسافت (۳ تریلیون)، اپل (۲.۶ تریلیون) و انویدیا (۲.۲ تریلیون) در جایگاه چهارم قرار دارد. پایین‌تر از آلفابت نام آمازون (۱.۸ تریلیون) و متا (۱.۱ تریلیون) دیده می‌شود.

برخلاف افت سهام متا پس از اظهارنظر «مارک زاکربرگ» درباره این مسئله که رسیدن به درآمد از هوش مصنوعی سال‌ها طول می‌کشد، گوگل اعلام کرده است که همین حالا هم موفق به یافتن روش‌هایی برای فروش فناوری‌های هوش مصنوعی خود شده است. گزارش مالی فصل اول ۲۰۲۴ این شرکت ظاهراً نظر معامله‌گران بازار بورس را جلب کرده و به خرید بیشتر سهام گوگل و در نتیجه افزایش قیمت آن منجر شده است.

غول ماونتین ویو در سه ماه نخست سال جاری میلادی ۲۳.۷ میلیارد دلار سود و ۸۰.۵ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. رقم درآمد این شرکت ۱۵ درصد بیشتر از بازه مشابه سال گذشته و سود آن ۱۴ درصد بیشتر از فصل تعطیلات پایان سال ۲۰۲۳ بوده است.

«ساندار پیچای»، مدیرعامل آلفابت، می‌گوید سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ عملکرد درخشان این شرکت در زمینه سرچ، یوتوب و خدمات ابری را نشان داده است و گوگل در آستانه ورود به عصر جمینای قرار دارد. این شرکت به‌زودی مراسم توسعه‌دهندگان خود را در ۲۵ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌کند تا ضمن رونمایی از نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید، احتمالاً از پیکسل ۸A پرده بردارد.

دیگر خبرها

  • اگر نقشه ایران، نقشه یک ساختمان باشد! (تصویری)
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • سرمربی تایلند: ایران نتوانسته راحت رقبا را شکست دهد
  • سرمربی تایلند: ایران مثل قبل، رقبا را آسان نمی‌برد
  • به‌روزرسانی این گوشی‌ها دیگر در دسترس نخواهد بود!
  • بروزرسانی بزرگ واتس آپ در راه است
  • هشدار/ این دو موبایل دیگر بروزرسانی دریافت نخواهند کرد
  • بروزرسانی بزرگ واتس‌آپ در راه است
  • بروزرسانی های اساسی واتساپ در راه است