Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@21:44:37 GMT

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۷و۲۸ آذر ایسنا

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۷۰۳۹۱

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۷و۲۸ آذر ایسنا

واکنش نماینده ایران به اظهارات جدید مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی/ ضرورت تصویب FATF در شرایط فعلی/ واردات خودرو در بودجه ۱۴۰۰ به روایت یک نماینده/ دستور روحانی برای یلدا، ایام عزاداری صدیقه کبرا و دهه‌های فاطمیه و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید روزهای ۲۷ و ۲۸ آذر مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برجام مورد مذاکره مجدد قرار نمی‌گیرد

به گزارش ایسنا،‌ واکنش سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین‌المللی در وین به اظهارات جدید مدیرکل آژانس اولین خبر پربازدید امروز بود.

کاظم غریب آبادی در واکنش به اظهارات اخیر مدیرکل آژانس که گفته بود برای تبیین چگونگی برگشت پذیری نقض های ایران در اجرای برجام در صورت احیای آن، نیاز به یک توافق یا تفاهم یا سند جدید است، گفت: برجام مورد مذاکره مجدد قرار نمی‌گیرد و در صورت احیای آن، نیازی به سند جداگانه در مورد آژانس نیز نخواهد بود.

بیانیه وزارت خارجه روسیه درباره نشست کمیسیون مشترک برجام

همچنین وزارت امور خارجه روسیه در پی برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در بیانیه ای نوشت که اعضای شرکت کننده در این نشست از بازگشت به اجرای توافق هسته ای (برجام) در چارچوبی که از اول بر سر آن توافق شده، حمایت کردند. 

واکنش خطیب‌زاده به تصویب قطعنامه ضدایرانی در مجمع عمومی سازمان ملل

سخنگوی وزارت امور خارجه هم در واکنش به تصویب قطعنامه ضدایرانی در مجمع عمومی سازمان ملل که به روال چند سال گذشته به پیشنهاد کانادا و با حمایت کشورهای اروپایی و رژیم صهیونیستی مطرح شد، این قطعنامه را فاقد وجاهت قانونی دانست و رویکرد بانیان قطعنامه در استفاده ابزاری از نهادهای بین‌المللی برای اعمال فشار علیه ایران را تقبیح کرد.

دیگر اخبار مرتبط را در لینک های زیر دنبال کنید.

فرانسه خواهان پایبندی فوری ایران به برجام شد!

برای ایجاد هرگونه تحول، آمریکا باید در سیاست‌های کلانش در قبال ایران تجدید نظر کند

بازگشت به خانه اول در برجام ممکن نیست

محکومیت یک مرد انگلیسی به اتهام دور زدن تحریم‌ها علیه ایران از سوی آمریکا

آمریکا شرکت‌هایش را از دسترسی به بازار ایران دور کرده است

انتقاد ویتنام از تحریم یک شرکت به بهانه انتقال محصولات نفتی از ایران

***

ضرورت تصویب FATF در شرایط فعلی چیست؟

تشریح ضرورت‌ها و شرایط بررسی و تصویب اف‌ای‌تی‌اف در شرایط فعلی کشور توسط یک کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

نوذر شفیعی در این باره گفت: صرف نظر از جبهه گیری سیاسی در صورتی که تصویب شود احتمال انجام مراوادات تجاری  و بازگشت آرامش نسبی بر اقتصاد و زندگی مردم وجود دارد.

اعدام روح الله زم در هفته‌ای که گذشت...

گزارش ایسنا از اخبار مختلف منتشر شده در حوزه حقوق و قضا که مهم ترین آنها اجرای حکم اعدام روح الله زم بود، از دیگر اخبار پربازدید بود.

واردات خودرو در بودجه ۱۴۰۰ به روایت یک نماینده

خبر بعدی،‌ روایت یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ از واردات خودرو در بودجه سال آینده بود.

مجتبی توانگر با بیان اینکه در لایحه بودجه ۱۴۰۰، مبلغ ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای واردات خودرو پیش‌بینی شده، گفت که با توجه به عملکرد گذشته و چشم انداز سال آتی، وصول این ردیف درآمدی بعید و دور از دسترس به نظر می‌رسد.

خبرهای دیگر درباره بودجه را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

نامه قالیباف به روحانی برای اصلاح لایحه بودجه

دولت بودجه را اصلاح کند و به مجلس برگرداند

بررسی جزییات لایحه بودجه در کمیسیون‌های تخصصی مجلس

***

دستور روحانی برای یلدا، ایام عزاداری صدیقه کبرا و دهه‌های فاطمیه

رئیس جمهور در جلسه روسای کمیته های ستاد ملی مبارزه با کرونا  با اشاره به گزارش های ارائه شده در جلسه درباره جایگاه نخست واگیری کرونا در دورهمی ها و تجمعات فامیلی و خانوادگی، از کمیته های بهداشتی و درمانی و اطلاع رسانی و قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا خواست در خصوص مناسبت هایی نظیر شب یلدا و ایام عزاداری صدیقه کبرا(س) و دهه های فاطمیه، اطلاع رسانی و مراقبت های ضروری را انجام دهند.

در این جلسه بر اساس پیشنهاد قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا و بررسی های انجام شده، برای پیشگیری از رفت ها و آمدها و تجمعات شب یلدا مقرر شد روزهای شنبه و یکشنبه  ۲۹ و ۳۰ آذرماه، اصناف از ساعت ۱۸ تعطیل و تردد خودروهای شخصی نیز در این دو روز، از ساعت ۲۰ ممنوع شود.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

برای شکستن تحریم‌ها تاخیر یک‌ساعته هم برای دولت مجاز نیست

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی همچنین در مراسم افتتاح پروژه‌های مدیریت شهری با بیان اینکه وظیفه ما بی اثر کردن و شکستن تحریم هاست، گفت: تاخیر یک ساعته در این مسیر برای دولت مجاز نیست.

گلوله التقاط بر پیکر آیت اللهِ صاحب PH.D فلسفه

گزارش ایسنا به مناسبت ۲۷ آذر، چهل و یکمین سالگرد ترور آیت‌الله شهید دکتر محمد مفتح به دست گروهک فرقان در حیاط خلوت دانشکده الهیات دانشگاه تهران هم از پرمخاطب ها بود.

درخواست تخلیه ملک، با ارائه مستندات از سوی موجر امکانپذیر است

توضیحات رییس شورای حل اختلاف تهران درباره مصوبه ستاد کرونا درباره تمدید قراردادهای اجاره مسکن و استثنائات نیز از دیگر اخبار پرمخاطب بود.

غلامرضا مهدوی گفت: اگر ثابت شود که موجر به مسکن نیاز شخصی دارد یا مستاجر تخلفی در قرارداد اجاره کرده باشد، قاضی مربوطه دستور تخلیه را صادر می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برجام آژانس بين المللي انرژي اتمي بودجه 1400 کروناویروس لایحه بودجه 1400 واردات خودرو لایحه بودجه بودجه ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۰۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سعید آقاخانی دستمزد نجومی گرفته؟ | واکنش تهیه کننده نون خ | او در تیم نویسندگان، کارگردانی و بازیگری است و برای ...

به گزارش همشهری آنلاین، اخیراً بحث درباره ساختِ گران سریال در شبکه نمایش‌خانگی به سمتِ تلویزیون هم آمده است. یکی از تهیه‌کنندگان این‌طور گفته که هر قسمت ۲ میلیارد تومان آب می‌خورد.

او کف برآورد یک سریال رده الف تلویزیون را بین ۲ و ۲.۵ میلیارد تومان می‌داند؛ با وجود اینکه ممکن است برخی از سریال‌ها حتی با برآورد اولیه یک یا ۱.۵ میلیارد تومانی به ازای هر قسمت آغاز شوند، اما سالانه بسیاری از مجموعه‌ها در میانه تصویربرداری به الحاقیه بودجه می‌رسند و در ادامه به ارقام ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومانی به ازای هر قسمت می‌رسند.

حتی یکی از تهیه‌کنندگان سیما پرده از نرخ پایه تولید سریال الف در سال ۱۴۰۲ دقیقه‌ای ۳۰ میلیون تومان برداشت. این گمانه‌زنی‌ها به سمتِ‌سریال‌های زیرخاکی و نون‌خ آمد. حتی برخی این‌طور اعلام کردند که سعید آقاخانی با دستمزد نجومی دوباره به تلویزیون آمده و حواشی‌ای خاص را به جان خریده است.

مهدی فرجی در واکنش به این گمانه‌زنی‌ها، بودجه عجیب و غریب و دستمزد نجومی سعید آقاخانی به خبرنگار تسنیم گفت: واقعاً بودجه این سریال به مانند بودجه‌های دیگر سریال‌های معمولی تلویزیون است. حتی یک ریال از میراث فرهنگی دریافت نکردیم. با بودجه صداوسیما که بسیار بودجه معمولی بود مثل دیگر سریال‌هایش این کار را ساختیم.

وی افزود: می‌گویند سعید آقاخانی دستمزد نجومی گرفته؟ این نکته را از همان «نون‌خ» اول هم می‌گفتند او در تیم نویسندگان، کارگردانی و بازیگری است برای هرکدام یک دستمزد می‌گیرد. اما آن موقع گفتم و الان هم می‌گویم دستمزد سعید آقاخانی مثل دستمزدهایی است که صداوسیما به همه پرداخت می‌کند. او برای «نون‌خ» که از نویسندگی تا مونتاژ حدوداً یک سریال درگیر کار بود رقمی که دریافت کرد حتی به مراتب از سریال «راز بقا» نمایش‌خانگی به مراتب کمتر بود. شاید برخی بپرسند چرا؟ چون آقاخانی به شاد کردن مردم علاقه‌مند است و این باور را دارد صداوسیما همچنان رسانه فراگیری است و مردم آن را می‌بینند.

فرجی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا سعید آقاخانی نسبت به اظهارنظر مجازی که داشته، «نون‌خ‌۵» پایان مجموعه‌های «نون‌خ» است تجدیدنظری خواهد داشت، گفت:‌ نمی‌دانم واقعاً؛ یک مقدار باید جلو برویم و ببینیم ظرفیت‌های داستانی برای «نون‌خ۶» پیدا می‌شود.

فرجی همچنین در خصوص احیای نهضت ساخت سریال‌های دنباله‌دار تلویزیون توسط سیمافیلم، خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع در سریال‌هایی که چند فصله‌اند و به صورت سری ساخته می‌شوند، قصه است. حتماً باید به قصه به طور خاص و ویژه توجه کنیم، زیرا توجه به قصه و فیلمنامه، این ظرفیت را ایجاد می‌کند که مردم آن سریال را دوباره ببینند و دنبالش کنند. به هر حال این نوع سریال‌ها برای مردم یک نوع وابستگی ایجاد کرده که قصه و فیلمنامه خوب می‌تواند این خاطرات خوش و نوستالژی زیبا را برایشان تکرار کند.

او در پاسخ به این سؤال که نظرسنجی‌های تلویزیون را باور دارد که ۷۰ درصدِ مردم تلویزیون می‌بینند، افزود: من گاهی احساس می‌کنم بینندگان ما بیشتر از این آمارها و ارقام‌اند. صداوسیما شاید در این خصوص خیلی سختگیرانه اظهارنظر می‌کند. در ارتباطاتی که با مردم داریم می‌بینیم مخاطبان ما را به واسطه «نون‌خ» می‌شناسند و چقدر این سریال را دنبال کرده‌اند؛ به این باور می‌رسیم شاید بیش از این درصدها مردم مخاطب تلویزیون و سریال‌هایش هستند.

فرجی که گفته می‌شود قرار است یک سریال در نمایش‌خانگی را پیگیری کند به «کندو» احمدرضا درویش اشاره کرد که خیلی جدّی امسال این سریال را دنبال می‌کند که به جایی برسد.

کد خبر 849428 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران فیلم و سریال ایرانی تلویزیون - صدا و سیما

دیگر خبرها

  • واکنش تهیه کننده نون خ به دستمزد نجومی سعید آقاخانی
  • سعید آقاخانی دستمزد نجومی گرفته؟ | واکنش تهیه کننده نون خ | او در تیم نویسندگان، کارگردانی و بازیگری است و برای ...
  • تصویب بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر
  • بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر تصویب شد
  • ماده واحده بودجه ۱۴۰۳ هلال‌احمر تصویب شد
  • تصویب اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی فوق‌العاده کارکنان سلامت
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • پایانی بر حواشی بودجه شهرداری کرمانشاه در شورای شهر