Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فرماندار شهرستان سپیدان گفت: در روستاها متولی نظارت بر قبرستان‌ها دهیاری‌ها هستند و دهیاری روستای سنگر سپیدان پس از مشاهده ساخت فضای مسقف بدون رعایت ضوابط فنی و اخذ مجوز نسبت به تخریب یک دیوار ساخته‌شده در محل اقدام کرد.

جواد جوادی شایعه‌های مطرح‌شده درباره تخریب سنگ قبر متوفیان در این محل را تکذیب کرد و افزود: تخریب در حد یک دیوار بود و دیوار غیرمجازی که در کنار محل دفن نوید افکاری ساخته شده بود، به ارتفاع ۱۶۰ و عرض ۴۰ سانتیمتر تخریب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بنا بر شواهد، افرادی در حال ساختن مقبره بدون رعایت استانداردهای فنی مهندسی و بدون گرفتن مجوز از مراجع کارشناسی فنی در محل بودند که دهیاری به عنوان متولی نظارت بر ساخت و سازها در روستاها، دیوار را تخریب و از ادامه کار جلوگیری کرد.

فرماندار شهرستان سپیدان تاکید کرد: دهیاری روستای سنگر درباره لزوم پرهیز از ساخت و ساز در قبرستان به اهالی روستا اطلاع‌رسانی لازم را کرده بود. برخی اهالی روستای سنگر به دلیل اینکه احداث بنا در قبرستان با توجه به شرایط محیطی باعث سرازیر شدن آب به مزار بستگانشان می‌شد به این موضوع اعتراض داشتند.

نوید افکاری که دو سال پیش یک کارمند سازمان آب منطقه‌ای استان فارس را با ضربه چاقو به قتل رسانده‌ بود، بامداد شنبه ۲۲ شهریورماه با اصرار و پافشاری اولیای دم قصاص شد.

شهرستان سپیدان به مرکزیت اردکان در فاصله ۸۰ کیلومتری غرب شیراز واقع است.

کد خبر 573628 برچسب‌ها استان‌ فارس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۰۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز ۷۱۲ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این‌همایش که در تالار شهدای ارتش برگزار شد حجت‌الاسلام قاسم‌خانی امام جمعه خوی اصلی‌ترین وظیفه شورا‌ها را خدمت به مردم دانست و‌گفت:این فرصتی که خدای متعال برای اعضای شورا‌ها فراهم کرده، باید چنان استفاده شود که شورا‌ها بتوانند در پیشگاه خدا پاسخگو باشند.
حجت الاسلام حجت قاسم خانی افزود: از این مسوولیتی که بر عهده شما گذاشته شده تا می‌توانید برای گره گشایی از مشکلات حوزه مسوولیت خود استفاده کنید و هرچه در توان دارید در این راستا به کار ببرید.
پاشایی مدیرکل امور شورا‌های اسلامی استاندار‌ی آذربایجان غربی در این همایش گفت: در سال گذشته در مجموع ۷۱۲ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به حساب دهیاری‌های استان واریز شد‌که نسبت به دوسال قبل افزایش ۴ برابربیشتر بوده است .
وی افزود:در این‌مدت ۸۰ میلیارد تومان به دهیاری‌های شهرستان پرداخت شده است.
پاشایی افزود: در روستا‌های استان ۶ هزار۵۰۰ نفر عضو نهاد‌های مردمی شورا‌ها هستند.
علی نژاد فرماندار شهرستان خوی هم در این همایش گفت: شورا از ارکان مردم سالاری دینی و نماد خدمت به مردم است.
صادق نژاد رئیس شورای اسلامی شهر ستان خوی هم در این همایش از عضویت بیش از ۲۶۰ نفر در شورا‌های اسلامی شهر و روستای شهرستان خوی خبر داد وگفت: تشکیل کمیته ویژه سرمایه‌گذاری با هدف حمایت از توسعه زیر ساخت‌های شهرستان در حوزه‌های مختلف در اولویت برنامه‌های شورای اسلامی شهرستان قرار دارد.
در پایان این همایش با اهدای لوح از ۵۹ نفر از سور‌های اسلامی موفق و‌فعال شهرستان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • کشف قبرستان باستانی در محل ساخت نیروگاه
  • واریز ۷۱۲ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان
  • برخورد با بدحجاب باید همراه با کار فرهنگی و امر به معروف باشد
  • علاقه عجیب شهید زین‌الدین به یک شهید
  • بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم
  • وضعیت وحشتناک تخریب دیوار خانه‌های مردم در زاهدان پس از طوفان | فیلم
  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان
  • نیشکر هفت تپه؛ از سرخط اعتصابات کارگری به پیشتازی سنگر تولید
  • تخریب پروژه گازرسانی بر اثر بارش باران در روستای دوسیران + فیلم
  • تخریب بند خاکی دوازده امام روستای نوده