Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی برزگر، از تجلیل ۴۸ مخترع و مبتکر در جشنواره مجازی جهادگران علم و فناوری خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار علم‌وفناوری صبح قزوین، درباره برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش در استان اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا برنامه‌های این هفته به صورت مجازی برگزار می‌شود؛ لذا با برنامه‌ریزی انجام شده برای امسال اجرای دو برنامه مجازی تدارک دیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سنوات گذشته به صورت حقیقی نمایشگاه‌هایی از دستاوردهای مخترعین، مبتکرین و پژوهشگران بسیجی در نمایشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، پارک علم و فناوری یا دیگر دانشگاه‌های استان برگزار و مورد بازدید عموم بویژه دانش‌آموزان، دانشجویان، علاقه‌مندان و مسئولین قرار می‌گرفت.

معاون علمی و پژوهشی سپاه استان قزوین تصریح کرد: طی جلسه مشترک با ریاست پارک علم و فناوری استان و با امضای تفاهم نامه‌ای بنا شد در جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برنامه‌های هفته پژ‌وهش را به صورت مجازی برگزار کنیم.

سهم سازمان بسیج علمی در نمایشگاه ۵۵دستاورد است

وی بیان کرد: بر این اساس نمایشگاه دستاوردهای مخترعین، مبتکرین، پژوهشگران و شرکت‌های فناورانه و دانش بنیان با آدرس مجازی fair99.qstp.ir از 20 آذرماه برپا شده و تا 15دی ماه ادامه دارد.

برزگر با بیان اینکه سهم سازمان بسیج علمی و پژوهشی در نمایشگاه مجازی 55 دستاورد است، ابراز کرد: شرکت‌های پارک علم و فناوری، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، مراکز رشد و سازمان بسیج علمی و پژوهشی نیز غرفه‌هایی ایجاد کردند که تجاری سازی شده یا به شرکت فناور تبدیل و کارآفرینی کرده که به صورت مجازی 24 ساعته قابل بازدید علاقه‌مندان است.

وی عنوان کرد: در غرفه‌های مجازی نام محصول، مخترع و شماره تماس آن بارگذاری شده تا افراد و خبرنگاران علاوه بر قابلیت بازدید از دستاوردها بتوانند گزارش تهیه کرده یا سفارش محصول داشته باشند یا در حوزه تجاری‌سازی و سرمایه‌گذاری راحت‌تر بتوانند ارتباط برقرار کنند.

برگزاری جشنواره مجازی جهادگران علم و فناوری

معاون علمی و پژوهشی سپاه استان قزوین ادامه داد: محصولات پارک علم و فناوری در نمایشگاه مجازی قیمت‌گذاری شده‌اند؛ اما سازمان بسیج علمی و پژوهشی این امر را بر عهده خود مخترعین گذاشته تا اگر شخصی درخواست سفارش یا سرمایه‌گذاری داشت با خود شخص به تفاهم برسد؛ ضمن اینکه قیمت‌ها بسیار کمتر از قیمت‌های بازار و با نگاه بسیجی و جهادی است.

وی عنوان کرد: بخش پایانی نمایشگاه که همان جشنواره جهادگران علم و فناوری است، سال گذشته 16 بهمن ماه در پارک علم و فناوری برگزار شد که از 78 نفر از مخترعین و مبتکرین، پژوهشگران و شرکت‌های برتر فناور استان تجلیل شدند؛ اما امسال این برنامه نیز در قالب فضای مجازی برگزار می‌شود.

برزگر ادامه داد: جشنواره مجازی جهادگران علم و فناوری به صورت برنامه مشترک توسط پارک علم و فناوری و بسیج علمی و پژوهشی استان روز یکشنبه(30 آذرماه) از ساعت 10 تا 11و نیم قبل‌ازظهر با هدف گرامیداشت هفته پژوهش و یاد و خاطره شهید دانشمند ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشور شهید فخری‌زاده برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: جشنواره مجازی جهادگران علم و فناوری با سخنرانی دکتر طالبیان معاون علمی ریاست جمهوری، معاون اجرایی و معاون علمی سپاه و رئیس پارک علم و فناوری همراه است.

معاون علمی و پژوهشی سپاه استان بیان کرد: در بخش پایانی جشنواره علاوه بر تجلیل از صاحبان ایده‌های برتر، "مسابقه فرصت 99" برگزار می‌شود که متولی آن پارک علم و فناوری است و از مخترعین، مبتکرین، پژوهشگران برتر بسیجی و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برتر که در سال 99 توانستند اختراعاتشان را به ثبت برسانند یا حائز رتبه برتر شده یا در حوزه کارآفرینی ورود داشتند، تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی با اشاره به تجلیل از 48 مخترع و مبتکر در جشنواره مجازی اظهار کرد: در بحث ایده‌های برتر از حدود 18 نفر، بخش بزرگسالان 9 نفر و بخش دانش‌آموزی نیز 9 نفر توسط پارک علم و فناوری تجلیل می‌شود.

دانش‌آموزان دارای ایده برتر تجلیل می‌شوند

برزگر عنوان کرد: همچنین سازمان بسیج علمی و پژوهشی از 30 نفر شامل نمایندگانی از بسیج اساتید، طلاب، دانش‌آموزی، دانشجویی، مهندسین، کارگری، کشاورزی، حقوقدانان، جامعه زنان و مرکز رشد و مرکز تحقیقات بسیج علمی تجلیل به عمل می‌آورد.

وی تصریح کرد: برنامه‌های هفته پژوهش از طریق بیلبوردها در سطح شهر جهت اطلاع‌رسانی عمومی و ارسال دعوت‌نامه پیامکی و ارسال لینک برنامه مجازی به شماره تماس‌های مخترعین، مبتکرین، شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور انجام شده که روز یکشنبه هفته آینده از طریق لینک وارد برنامه شده و به صورت مجازی برنامه را دنبال کنند.

معاون علمی و پژوهشی سپاه استان قزوین ادامه داد: همچنین برنامه‌ریزی کردیم که دو روز قبل از برگزاری جشنواره؛ این برنامه از طریق زیرنویس صداوسیما اطلاع‌رسانی عمومی شود؛ ضمن اینکه چون غرفه‌های از دستاوردهای دانش‌آموزان پیش‌بینی شده از دانش‌آموزانی که صاحب ایده برتر هستند هم تجلیل می‌شوند.

وی بیان کرد: با هماهنگی آموزش‌وپرورش بنا شده لینک برنامه از طریق شبکه شاد هم اطلاع‌رسانی شود تا دانش‌آموزان بتوانند جشنواره مجازی جهادگران علم و فناوری را دنبال کنند.

برزگر تصریح کرد: اگرچه برگزاری این برنامه‌ها ممکن است شور و نشاط فضای حقیقی را نداشته باشد؛ چراکه در فضای حقیقی دستاوردها مورد بازدید مسئولین، دانشجوها و مخترعین دیگر و عموم مردم قرار می‌گرفت و آنها می‌توانستند به صورت مستقیم، از سلیقه کاری و تجربیات هم و اثرات انگیزشی و روانی آن استفاده کنند و این عوامل موجب دلگرمی بیشتر مخترع و مبتکر می‌شد.

وی بیان کرد: امسال برنامه طوری هماهنگ شده که آمار بازدیدکنندگان قابل مشاهده باشد. در فاز اول اطلاع رسانی عمومی بین شرکت‌های دانش بنیان و فناور، مخترعین، مبتکرین و پژوهشگران انجام شد؛ اما با توجه به افزایش حجم علاقه‌مندان سعی کردیم به صورت مختصر گلچینی از ایده‌های جدیدی که تاکنون در معرض نمایش قرار نگرفته را معرفی کنیم.

نمایش 60 درصد دستاوردهای مخترعین در فضای مجازی

معاون علمی و پژوهشی سپاه استان اضافه کرد: حدود 95 مخترع برای این برنامه اعلام آمادگی کردند که در این حوزه ورود و محصولاتشان را به نمایش بگذارند، اما با توجه به عدم وجود زیرساخت لازم تنها حدود 60 درصد از این دستاوردها به نمایش گذاشته می‌شود.

وی بیان کرد: حدود 55 اثر از بسیج علمی و پژوهشی سپاه، 50 اثر پارک علم و فناوری و آثاری از جهاد کشاورزی، دانش‌آموزی و مراکز رشد دانشگاه‌های علوم پزشکی، بین المللی امام خمینی(ره)، آزاد و پارک علم و فناوری در معرض نمایش گذاشته می‌شود.

برزگر ابراز کرد: آثار زیاد و متنوعی برای شرکت در نمایشگاه ارائه شده اما اگر می‌خواستیم طبق اطلاع‌رسانی کلی تمام دستاوردهای مخترعین داوطلب را بارگذاری کنیم آمار محصولات افزایش می‌یافت و از طرفی از حوصله بازدید‌کننده خارج می‌شد و ممکن بود تمام محصولات مورد بازدید قرار نگیرند.

وی تصریح کرد: چون فضای مجازی جذابیت فضای حقیقی را ندارد لذا آثار محدودی را گلچین کردیم تا خارج از حوصله بازدیدکننده نباشد و حداقل غرفه‌ها به صورت تیتروار مورد بازدید قرار گیرد.

این مقام مسئول در پایان گفت: سازمان بسیج علمی و پژوهشی سپاه این آمادگی را دارد که ضمن تجلیل از نفرات برتر غرفه‌داران و کسانی که صاحب ایده جدیدی هستند که مشابه داخلی نداشته و در رقابت با مشابه خارجی از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد و تاکنون مورد حمایت دستگاه‌ها و ارگان‌ها قرار نگرفتند، حمایت مادی و معنوی بویژه کسر از خدمت سربازی از یک تا 12 ماه ویژه برادران را داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جشنواره مجازی جهادگران علم و فناوری سازمان بسیج علمی و پژوهشی دستاوردهای مخترعین پارک علم و فناوری برگزار می شود صورت مجازی مخترع و مبتکر دانش آموزان مورد بازدید اطلاع رسانی دانش بنیان برنامه ها غرفه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۰۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور

 صبح امروز محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد و مورد استقبال استاندار کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت.   وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در یاسوج با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم برای حمایت از نخبگان، گفت: این دولت برنامه های مطلوبی برای نخبگان تدوین کرده است به گونه ای که نگران آینده شغلی خود نبوده و در کشور بمانند.   محمدعلی زلفی‌گل افزود: در دولت مردمی سیزدهم در خصوص جذب نخبگان کارهای متعددی انجام شده است.   وی ادامه اداد: با همکاری بنیاد ملی نخبگان ذیل معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری آئین نامه جذب نخبگان را به عنوان اعضای هیات علمی بازنگری کرده ایم و از این به بعد نخبگانی را که بنیاد ملی نخبگان معرفی می کند نیاز به شرکت در فراخوان های جذب هیات علمی ندارند.   وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این افراد به طور مستقیم به دانشگاه ها معرفی می شوند و با توافق نامه منعقد شده با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال گذشته هزار و ۳۸۰ نفر از افراد با رتبه های برتر کنکور بورسیه شدند.   زلفی‌گل عنوان کرد: افرادی که در المپیادها شرکت کرده اند و دارای مدال المپیاد هستند اگر در رشته های مرتبط درس بخوانند در آینده به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه ها استخدام می شوند.   وی تاکید کرد که بورسیه صنعت برای اولین بار در دولت سیزدهم طراحی شده است و از سال گذشته در دفترچه کنکور آمده است، با اتاق بازرگانی هم نشست هایی برگزار کردیم و تلاش می کنیم که از صنایع مختلف برای بورس کردن دانشجویان رتبه های برتر و جذب نخبگان استفاده کنیم تا نگران آینده شغلی شان نباشند و در کشور بمانند.   زلفی‌گل تاکید کرد: تلاش می کنیم دانشگاه فنی و حرفه ای یک ائتلاف و یا کنسرسیوم اشتغال با صنایع مختلف شکل داده و تکنسین برای آن ها تربیت بکند.   وی گفت: دانشگاه علمی کاربردی هم با رایزنی که با صنایع مختلف داشته است چند هزار نفر را با تضمین اشتغال بر اساس نیاز صنایع مختلف آموزش می دهد.   محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز شنبه (هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.   حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازدید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴ و نشست با اعضای هیات رئیسه دانشگاه یاسوج از برنامه های این سفر است‌.   همچنین نشست آمایش آموزش عالی با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه ها ، نشست با اعضای هیات علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است.   باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • معرفی نیروی مستعدجویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران هلث
  • معرفی نیروی مستعد جویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران‌هلث‌
  • ویدیو/ دستاوردهای هوافضای کشور در ۱۴۰۲ را بشناسید
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • برپایی پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی ویتنام ۲۰۲۴
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی
  • مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو بر گردن مخترع ایرانی
  • مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو ۲۰۲۴ را کسب کرد
  • تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی