Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌هات ــ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با بیان اینکه "راه حل مشکلات کشور مذاکره و نگاه به خارج نیست" گفت: باید اقتصاد داخلی تقویت و قدرتمند شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اراک در مصلی بیت‌المقدس این شهرستان با اشاره به بیانات اخیر رهبرمعظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیرشان بر خنثی ساختن تحریم‌ها تاکید فرمودند که این خنثی کردن تحریم تنها با تقویت و قدرتمند ساختن اقتصاد داخلی و تلاش، همت و کار محقق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنابراین استان مرکزی باوجود صنایع بزرگ و تخصصی و ماعدن و بخش تولید فراوان باید در این مسیر و تحقق تدابیر رهبرمعظم انقلاب اسلامی پیشگام باشد.

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: تقویت عزت و اقتدار کشور و وحدت همه جانبه برپایه تعامل مسئولان یکی دیگر از تدابیر رهبر معظم انقلاب بود که به عنوان یک امر مهم واجب در کشور باید در دستور کار مسئولان باشد و آنها برای حل مشکلات اقشار مختلف مردم با وحدت و قدرت کار کرده و از اختلافات و بازی‌های سیاسی دوری کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مقام معظم رهبری همچنین بر لزوم تقویت اقتدار و عزت ملی تاکید کردند و وحدت همه جانبه و تعامل همه مسئولین را نیز خواستار شدند که این یک امر واجب است و امروز همه مسئولین باید برای حل مشکلات مردم دست در دست یکدیگر دهند و از بازی های سیاسی و اختلافات پرهیز کنند.

امام جمعه بوشهر: مسئولان هر چه سریع‌تر به بازسازی مناطق سیل‌زده استان بپردازند امام جمعه زاهدان: تلاش‌ها برای رسیدن به عدالت مطلوب انقلاب اسلامی باید افزایش یابد امام جمعه رشت: برخی مسئولان هنوز چشم امیدشان به کاخ سفید است

وی خاطرنشان کرد: دشمن در 5 سال اخیر تنها در رفع تحریم‌ها بازی درآورد و به بهانه‌های مختلف این بازی را تداوم دادند به طوری که در این مدت نه تنها تحریمی برداشته نشد بلکه تحریم‎هایی بزرگ مانند تحریم دارویی علیه ایران اسلامی و مردم ما تصویب و اجر شدکه باید این رفتار دشمنانه بیگانگان را به عنوان یک تجربه به خاطر داشت.

امام جمعه اراک با اشاره به دشمنی استکبار جهانی با انقلاب اسلامی گفت: جریان‌سازی استکبار علیه اسلام ناب محمدی و انقلاب اسلامی از اقدامات دشمنی است که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون سردشمنی و عناد داشته و امروز این اقدام توسط رژیم نحس صهیونیستی و جبهه استکبار انجام می‌شود که باید دربرابر توطئه و دسیسه دشمن همواره بابصیرت و هوشیار باشیم.

وی ادامه داد در طول تاریخ هرکس که در مکتب ائمه اطهار(ع) و فرهنگ علومی و نبوی و الهی حرکت کرده است به عالی ترین درجات معنوی دست یافته و شهدای انقلاب اسلامی مانند شهید سلیمانی و شهید فخری زاده السابقون در مکتب اهل بیت(ع) هستند که عمر با برکت خود را همواره به دنبال کسب ارزش های الهی و خدمت صادقانه به مردم بودند.

دری نجف آبادی عنوان کرد: جهاد همه جانبه در کشور یک نیاز حیاتی است و امروز با توجه به توطئه های دشمنان در فضای مجازی جهاد در فضای مجازی باید مورد توجه همه قرار گیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سخنان ارزشمند رهبرمعظم انقلاب اسلامی در دیدار با ستاد بزرگداشت سرلشکر شهید سلیمانی ادامه داد: سردار بزرگ اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی مجاهد بزرگ بین المللی و افتخار دنیای اسلام به شمار می‌رود و باید با تمام توان و همت خود برای بزرگداشت این مجاهد الهی و مجاهد ارزشمند و انقلابی تلاش کرد.

دری نجف‌آبادی با اشاره به در پیش بودن شب یلدا گفت: باید همه برای پیشگیری و رسیدن به وضعیت سفید شیوع کرونا تلاش کنیم بنابراین امسال باید از دیدارهای پرخطر که امکان انتقال کرونا دارد پرهیز کنیم و از دورهمی‌ها و مهمانی در این شب خودداری کرد.

وی افزود: پرستاران، پزشکان ، مدافعان سلامت و همه مجاهدان سلامت در طول این یک سال مجاهدت‌های زیادی داشته‌اند که قابل تقدیر بوده و این تلاش و مجاهدت‌ها باید با مشارکت عمومی تا پایان این بیماری تداوم یابد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: دویست و هفده هزار بسته معیشتی در این ایام در استان مرکزی توزیع شده که خوشبختانه نشان دهنده اقدامات درخشان در استان است، بنابراین همه مردم باید در شرایط کرونایی دستورالعمل های بهداشتی را مورد توجه قرار داده و خدمت‌رسانی و کمک مومنانه برای کاهش آسیب‌ها را در دستور کار قرار دهند.

دری نجف آبادی ادامه داد: خیران استان مرکزی 150 میلیارد ریال برای فاز سوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری کمک و مشارکت داشته‌اند که تا تکمیل این مرکز مهم درمانی نیازمند تداوم مشارکت‌ها هستیم.

انتهای پیام/711/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انقلاب اسلامی دری نجف آبادی استان مرکزی حل مشکلات امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۰۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند.

به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از نیجریه، آفریقای جنوبی، غنا، سنگال، کامرون، الجزایر، مصر و عربستان سعودی که هر کدام نماینده مناطق حساس آفریقا و خاورمیانه هستند. اقدامات آنها سؤالاتی را در مورد آینده دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره اصلی جهان ایجاد می‌کند.

نویسندگان مقاله خاطرنشان می‌کنند که اقتصاد راکد آمریکا خود کشور‌ها را به خارج کردن ذخایر طلایشان که در بانک‌های آمریکا هستند، سوق داده است. سایر نگرانی‌ها شامل تورم مداوم، افزایش سطح بدهی و نگرانی در مورد توانایی فدرال رزرو برای حفظ ثبات سیاست پولی آمریکاست.

این کشور‌ها با بازگرداندن ذخایر طلای خود به دنبال محافظت از خود در برابر سرایت مالی احتمالی و حفظ ثروت خود در مرز‌های خود هستند.

یادآور می‌شود: استفاده ابرازی آمریکا از دلار باعث شده عزمی جهانی برای پایین کشیدن این ارز به راه بیافتد. آمریکایی‌ها از واحد پولی خود به عنوان «ابزار فشار سیاسی» بر سایر کشور‌ها استفاده می‌کنند که این امر، ناخواسته یک عزم جهانی برای سرنگونی پادشاهی دلار را به راه انداخته است.

در همین راستا، کشور‌های عضو بریکس نیز اعلام کرده‌اند قصد دارند در آینده از ارز‌های داخلی در معاملات خود استفاده کرده و پس از مدتی یک ارز دیجیتال مشترک را جایگزین دلار کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰۰ مذاکره هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد
  • روح تمدنی انقلاب اسلامی در مباحث علمی جاری شود
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم