Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس رسانه و فضای مجازی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: رسانه‌ها و اصحاب رسانه، مسئولین و مردم به عنوان مخاطبین که تأثیر می‌پذیرند سه ضلع مسائل رسانه در استان و کشور را شکل می‌دهند.

حسین ربیعی با بیان اینکه افزایش هزینه تولید و انتشار یکی از مشکلات مهم رسانه‌های مکتوب و دیجیتال است، ادامه داد: افرایش هزینه‌های تولید و انتشار خبر در رسانه مکتوب و مجازی باعث شده است عمده رسانه‌ها با چالش جدی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نداشتن آینده روشن کاری را مشکل جدی اصحاب رسانه استان همدان دانست و گفت: اصحاب رسانه آینده‌ای روشنی برای خود در کار رسانه متصور نیستند و این باعث شده است افراد توانمند و تأثیر گذار یا ورود نکنند یا اینکه به صورت پاره وقت وارد کار رسانه شوند و زمان اضافه خود را به کار رسانه بپردازند.

کارشناس رسانه سوق یافتن رسانه‌های استان به سمت اخبار غیر تولیدی را یکی دیگر از علل شرایط فعلی دانست و گفت: اخبار رسانه‌ها نیز بیشتر به سمت خبرهای دریافتی رفته است.

ربیعی با بیان اینکه تخصص و آموزش‌های تخصصی باید در رسانه‌های همدان مهم شمرده شود، ادامه داد: اصحاب رسانه باید بصورت تخصصی آموزش دیده شوند یعنی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ما با نبود خبرنگار تخصصی مواجه شده‌ایم و این مشکل با آموزش باید مرتفع شود.

وی با بیان اینکه برخی دستگاه‌های دولتی و نهادها نگاه درستی به رسانه ندارند، ادامه داد: در بخش دستگاه‌های دولتی و عمومی، مسئولین هم انتظار دارند رسانه‌های استان روابط عمومی آنها باشند.

ربیعی گفت: اگر انتقادی بخصوص در شهرستانها صورت گیرد این نقد به مثابه اعلام جنگ توسط مدیران حساب می‌شود و تلاش می‌کنند خبر حذف شود از این نظر مظلوم‌ترین قشر خبرنگاران هستند که هیچ حمایت قوی و قاطعی را ندارند.

کارشناس و تحلیلگر شبکه‌های اجتماعی با اشاره به مراجعه مردم به فضای مجازی و اخبار غیر رسمی، گفت: در ضلع سوم یعنی مردم نیز از سمت رسانه‌های رسمی به سمت فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و اخبار غیر رسمی تمایل پیدا کرده‌اند و اخبار را از طریق مجاری غیر رسمی دنبال کنند.

وی فضای رسانه‌ای استان را غیر مطلوب دانست و افزود: مشکلات حوزه رسانه و نگاه نادرست مسئولین باعث شده است ما در استان فضای رسانه‌ای مطلوبی نداشته باشیم.

ربیعی حمایت از اصحاب رسانه را لازمه رشد رسانه‌ها برشمرد و اظهار کرد: اگر به دنبال رسانه‌های قدرتمند هستیم باید حمایت‌های جدی از اصحاب رسانه و رسانه‌ها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در شرایط کرونا عمده اخبار محدود شده و رسانه‌های استان در سطح هوشیاری پایین قرار گرفته‌اند، اضافه کرد: این وضعیت اصلاً برای رسانه خوب نیست و با این شرایط وضعیت خوبی را در استان شاهد نخواهیم بود.

کارشناس حوزه رسانه شرایط فعلی رسانه در استان را نیازمند بازنگری جدی دانست و تاکید کرد: با اصلاح وضعیت فعلی رسانه‌های استان می‌توانند نقش واقعی خود را در جهت نیل به اهداف و آرمانهای مورد نظر حضرت امام خمینی (ره) و رهبری انقلاب که همان اصلاح وضعیت جامعه است ایفا کنند.

کد خبر 5097984

منبع: مهر

کلیدواژه: اصحاب رسانه رسانه های گروهی رسانه دیجیتال ویروس کرونا شیراز آمار کرونا شب یلدا بوشهر شهرکرد کرمانشاه شیوع کرونا قاسم سلیمانی گرگان بارش برف بارش باران شهرستان کرج عکس استانها رسانه های استان اصحاب رسانه رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۰۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت در نشریات دانشجویی تمرینی برای ورود به عرصه بین‌الملل رسانه است

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی اسماعیلی، وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به سیزدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی اظهار کرد: سیزدهمین جشنوارۀ نشریات دانشجویی «تیتر» که امسال در مشهد مقدس و در کنار مضجع شریف علی‌ابن موسی الرضا(علیه السلام) برگزار می‌شود، فرصت مغتنمی است تا دانشجویان عزیز، مدیران و سردبیران ارجمند این نشریات در کنار کارشناسان محترم نشریات دانشجویی و مدیران کوشا در دو وزارت خانۀ علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تعاملی پویا و هدفمند به تبادل تجربیات گران‌سنگ خود بپردازند و با حقوق و تکالیف خود در عرصۀ تولید آثار دانشجویی بیشتر آشنا شوند‌.

وی افزود: تنوع آثار و گوناگونی موضوعات در رشته‌های این جشنواره حکایت از گستردگی فعالیت نشریات دانشجویی و روند رو به رشد آن دارد.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: در سال‌های اخير، ایجاد تنوع در قالب‌های رسانه‌ای و پیدایش رسانه‌‌های نوین و رشد و پویایی بی وقفۀ پدیده‌هایی نظیر دانشجو خبرنگار که اساساً نگاه سنتی به رسانه را به چالش کشیده است، ایجاب می کند در عرصه‌های مختلف به نوآوری و درک درست از شرایط امروزی رهنمون شویم. علاوه بر این، در دنیای امروز، جنگ، جنگ روایت ها با ابزارهای رسانه ای است که تأثیر و اهمیت آن بیش از ابزارهای جنگی است.

اسماعیلی گفت: از این منظر پیشنهاد می‌شود اسناد و متون حقوقی گذشته با نگاه تازه بازبینی و به روزرسانی شوند؛ اقدامی که در پرتو آن فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی نیز به عنوان عرصه‌های جدید فعالیت رسانه‌ای دانشجویی به رسمیت شناخته خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این مسیر که تدبیر و همراهی دبیرخانۀ شورای عالی انقلاب فرهنگی را طلب می‌کند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه و همیار دو وزارتخانۀ علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد بود.

وزیر فرهنگ ادامه داد: این نکته مهم است که دانشجویان عزیزمان، فعالیت در نشریات دانشجویی و قلم زدن در این عرصۀ نسبتاً محدود را مقدمه و تمرینی برای یادگیری فعالیت رسانه‌ای در آینده و در سطح ملی و بین‌المللی بدانند، این تجربه بی‌شک مسیر رسانه‌نگاری در عرصه‌های بزرگ‌تر را برای آنان تسهیل خواهد کرد.

وی بیان کرد: فرصت را غنیمت می‌شمارم و ضمن تبریک به برندگان این دوره از جشنوارۀ نشریات دانشجویی، از مدیران و دست اندرکاران این رویداد قدردانی و سپاس گزاری می‌کنم.


انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • فعالیت در نشریات دانشجویی تمرینی برای ورود به عرصه ملی و بین‌المللی رسانه است
  • فعالیت در نشریات دانشجویی تمرینی برای ورود به عرصه بین‌الملل رسانه است
  • تور رسانه‌ای شهرداری شهرکرد هم‌زمان با روز شهرکرد برگزار می‌شود
  • شلوغ‌بازی رسانه‌ای برای دروغ‌پراکنی
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه آغاز شد
  • مراسم یادبود «خبرنگاران آسمانی» در قزوین برگزار می‌شود
  • حضور مشروط رسانه برای بازی نساجی و پرسپولیس
  • ساخت 55 کلاس درس در شهرستان اشنویه
  • سالن چند منظوره ورزشی در سنگان اشنویه احداث میشود