Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری، اطلاع رسانی و ارتقاء آگاهی‌های عمومی-حقوقی با استفاده از ظرفیت صدا و سیما را عاملی مهم در کاهش حجم ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی دانست. خبرگزاری میزان - احمدرضا بهرامی، رییس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت تولید برنامه‌های متنوع فرهنگی و حقوقی در رادیو و تلویزیون اظهار کرد: افزایش اطلاعات حقوقی سبب کاهش پرونده در محاکم قضایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ناآگاهی حقوقی زمینه بسیاری از مشکلات در قراردادها، معاملات، دعاوی خانوادگی و حتی بروز جرایمی مانند کلاهبرداری‌هاست؛ مباحثی که هرکدام به تنهایی زمینه‌ساز تشکیل بسیاری از پرونده‌های حقوقی و کیفری در دستگاه قضایی است.

وی با بیان اینکه بسیاری معتقدند که رسانه‌ها و فضای مجازی، بستر مناسبی برای انتقال مفاهیم و آموزش حقوقی به شهروندان هستند، اظهار کرد: هر چقدر سطح آگاهی‌های حقوقی جامعه افزایش پیدا کند، مشکلات حقوقی و در نتیجه تشکیل پرونده قضایی نیز کاهش می‌یابد.

بهرامی با بیان اینکه طبق بررسی‌ها، اغلب دعاوی مطروحه در محاکم قضایی ناشی از عدم آشنایی با قوانین است، گفت: مردم باید تا حدی با حقوق خود در زمینه‌های مختلف آشنا باشند تا جلوی سوءاستفاده‌گری‌های احتمالی را بگیرند.

رییس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری بر تدوین برنامه‌های افزایش ارتقاء آگاهی‌های عمومی-حقوقی با همکاری تمامی دستگاه‌ها تأکید و اظهار کرد: صدا و سیما می‌تواند جهت آشنایی مردم با قوانین و راهکار‌های پیشگیرانه، برنامه‌های ویژه‌ای با حضور کارشناسان و مسئولان قضایی تدوین و به صورت گزارش‌های خبری و یا مستند در رادیو و تلویزیون پخش کند.   بیشتر بخوانید: افزایش اثر گذاری اقدامات قضایی در گرو ارائه پیوست رسانه‌ای است وی در ادامه با تقدیر از مسئولان و مدیران صداوسیمای مرکز استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: صدا و سیمای این استان طی سالیان گذشته همکاری و تعامل مطلوبی با دستگاه قضایی به ویژه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری داشته است و امیدواریم این همکاری با تهیه برنامه‌های پیشگیرانه و آموزشی و انعکاس اقدامات و عملکرد دستگاه قضایی همچنان تداوم داشته و موجبات رضایتمندی مردم و اعتماد بیش از پیش شهروندان به قوه قضاییه را برای اجرای عدالت در جامعه فراهم آورد.

بهرامی با بیان اینکه ارتقاء آگاهی‌های عمومی-حقوقی یکی از علل مؤثر در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی است، بیان کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان چهارمحال و بختیاری، هر ساله با مشارکت صدا و سیمای مرکز استان چهارمحال و بختیاری، برنامه‌ای گفتگومحور تحت عنوان «صدای قانون» را تولید و پخش می‌کند.

وی افزود: این برنامه با حضور قضات و کارمندان حقوقی برجسته و برتر استان چهارمحال و بختیاری به عنوان کارشناس، پنج شنبه‌ی هرهفته روی آنتن می‌رود و امید است نقش به‌سزایی در ارتقاء آگاهی‌های عمومی و حقوقی آحاد جامعه داشته باشد.

بهرامی با بیان اینکه برنامه رادیویی «صدای قانون» سالیان متمادی است که تهیه و پخش می‌شود، اظهار کرد: در ۹ ماهه‌ی نخست سال ۱۳۹۹، بیش از ۳۰ برنامه ۴۵ دقیقه‌ای صدای قانون از صدای استان چهارمحال و بختیاری در بیش از هزار و ۳۵۰ دقیقه با موضوعات بررسی حقوق شهروندی از منظر آیین دادرسی کیفری جدید، کودک آزاری، مواد مخدر و قوانین مربوط به آن، کرونا، قوانین مربوط به جرایم رایانه‌ای، بررسی قانون صدور چک، جرایم اینترنتی و کلاهبرداری‌های مالی از طریق اینترنت، بررسی قانون کاهش مجازات حبس تعزیری، تشریح نهاد‌های ارفاق‌آمیز در قانون مجازات اسلامی و پابند الکترونیکی، آزادی مشروط و تعویق صدور حکم، تعلیق اجرای مجازات و مرخصی زندانیان، مرخصی زندانیان و عفو، اجرای احکام مدنی، قرار‌های تأمین کیفری، شروط ضمن عقد نکاح، قصاص، حقوق کودکان، ادله اثبات جرم در امور کیفری و ... تولید و پخش شده است.

وی با بیان اینکه این برنامه تا آخر سال ۱۳۹۹ تولید و از صدای جهانبین پخش می‌شود، افزود: امیدواریم برنامه‌ی صدرالذکر، در سال آتی با کیفیت هرچه بهتر و موضوعات کاربردی بیشتر تولید شده و مفید واقع شود.

رییس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری در پایان با تأکید بر رسالت مشترک صدا و سیما و دادگستری برای رفع مشکلات مردم، همکاری گسترده صدا و سیما با دستگاه قضایی استان چهارمحال و بختیاری جهت تولید و پخش برنامه‌های حقوقی و قضایی با هدف فرهنگ سازی و ارتقاء سطح آگاهی شهروندان را مثبت ارزیابی کرد.

انتهای پیام/ برچسب ها: دادگستری چهارمحال و بختیاری اطلاعات حقوقی محاکم قضایی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری چهارمحال و بختیاری اطلاعات حقوقی محاکم قضایی رییس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری دستگاه قضایی محاکم قضایی صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۱۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دادگستری خراسان رضوی اعلام کرد پرونده قضائی برای ضاربان یک آمر به معروف و ناهی از منکر در کاشمر تشکیل و موضوع به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

طبق گزارش دادگستری خراسان رضوی، در پی تذکر یک جوان کاشمری و آمر به معروف و ناهی از منکر به ۲ راکب موتور سیکلت که برای سه دختر نوجوان ایجاد مزاحمت کرده بودند وی از سوی ضاربان با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفت و از ناحیه گردن مجروح شد.

بنا بر این گزارش، پرونده قضائی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کاشمر تشکیل و متهمان با صدور قرار بازداشت موقت تحویل زندان شهرستان شدند.

کد خبر 6094274

دیگر خبرها

  • کاهش سرقت در کشور/ تاکید بر ارتقاء قدرت کشف جرایم و برخورد قاطع با سرقت
  • کاهش سرقت در کشور/ تاکید بر ارتقاء قدرت کشف جرائم و برخورد قاطع با سرقت
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • تعلیق فعالیت یکی از اعضای شورای شهر بندر امام (ره)
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • انهدام باند سارقان احشام در چهارمحال و بختیاری
  • رئیس قوه قضائیه : به افکار عمومی بی‌توجه نیستیم، اما تابع فضاسازی ها تصمیم قضایی نمی‌گیریم