Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@19:13:47 GMT

نجات جان ۵ کوهنورد گم شده در ارتفاعات اشترانکوه

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۷۱۳۶۶

نجات جان ۵ کوهنورد گم شده در ارتفاعات اشترانکوه

ایسنا/لرستان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان از نجات جان ۵ کوهنورد گم شده در ارتفاعات اشترانکوه خبر داد.

صارم رضایی امروز ۲۸ آذرماه، اظهار کرد: پس از تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان دال بر مفقود شدن پنج نفر کوهنورد در ارتفاعات اشترانکوه بلافاصله جمعیت هلال احمر دورود با هماهنگی هیأت کوهنوردی آن شهرستان تشکیل یک تیم امدادی مجهز به تجهیزات امداد و نجات کوهستان کرد و پس از بررسی شرایط جوی به منطقه مورد نظر حرکت کردند و پس از پنج ساعت جستجو موفق شدند افراد گم شده را پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: تیم امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر دورود در شرایط جوی نامساعد و با اجرای تکنیک‌های جستجو و نجات کوهستان رد افراد گم شده را پیدا و از مسیر ارتفاعات اشترانکوه مشرف به روستای درب آستانه افراد مفقود شده را به پایین دست هدایت کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان ضمن تشکر از رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دورود و هیات کوهنوردی آن شهرستان بابت سرعت عمل و درایت تیم امدادی از مردم شریف و علاقمند ودوستار طبیعت استان، افزود: مردم از صعودهایی زمستانه به مناطق کوهستانی بدون هماهنگی با هیات کوهنوردی استان پرهیز و تا سر حد امکان مجهز به تجهیزات مناسب کوهستان باشند و در صورت بروز هرگونه حوادث احتمالی به‌صورت ٢۴ ساعته با تلفن مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی جمعیت هلال احمر لرستان کوهنوردان ارتفاعات اشترانکوه جمعیت هلال احمر گم شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۱۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوهنوردان گمشده در ارتفاعات داورزن نجات یافتند

آفتاب‌‌نیوز :

 رییس جمعیت هلال احمر سبزوار گفت: ۲ کوهنورد که به دنبال بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در ارتفاعات منطقه «شملق» در شهرستان داورزن گم شده بودند، با تلاش امدادگران نجات یافتند.

ابوالفضل رفیعی اظهار کرد: در پی وقوع سیل در ارتفاعات موسوم به شملق مفقودی این ۲ نفر گزارش شده بود که نجاتگران هلال احمر پس از حدود ۲ ساعت تلاش و جست و جو، آنان را پیدا کرده و نجات دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر سبزوار افزود: مأموران این جمعیت همچنین پس از رسیدن به صحنه حادثه و مشاهده انسداد جاده روستای ساروق داورزن بر اثر سیلاب و ورود گل و لای، به ۲ خودرو که در مسیر گرفتار شده بودند، امدادرسانی کرده و آنان را از مسیر سیلاب بیرون کشیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، وی اظهار کرد: پس از این حادثه و به دنبال بارش‌های شدید ساعات گذشته که منجر به وقوع سیل و ورود گل و لای به منازل روستای سلیمانیه در شرق سبزوار شد، تیم‌های امدادی بلافاصله به این منطقه اعزام شده و به یاری مردم گرفتار شده در سیلاب شتافتند.

رفیعی گفت: تیم‌های امداد و نجات همچنان در حال امدادرسانی به مردم روستای سلیمانیه هستند و با توجه به گزارش‌های دریافتی حدود ۱۰ منزل مسکونی درگیر سیلاب شده‌اند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • نجات ۲ کوهنورد گرفتار در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی
  • نجات ۲ کوهنورد گم شده در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی
  • نجات کوهنورد ۲۶ ساله در ارتفاعات سبلان
  • نجات خانواده ۱۱ نفره گرفتار در ارتفاعات اکوزداغی هریس
  • کوهنوردان گمشده در ارتفاعات داورزن نجات یافتند
  • مفقود شدن دو کوهنورد در ارتفاعات قله نظرگاه داورزن
  • ۴ کوهنورد گمشده درارتفاعات بام ایران، تلفنی نجات یافتند
  • نجات کوهنوردان مفقود شده در ارتفاعات بام و صفی آباد
  • ۲ کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات خراسان شمالی پیدا شدند
  • دو مفقودی ارتفاعات کوه «شاه‌حسن» بام و صفی‌آباد نجات پیدا کردند