Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل سیاسی گفت: نوع نگاه آقای روحانی، آقای ظریف و تیم ایشان و بخش زیادی از اصلاح طلبان که با آقای روحانی همراه بودند، بود؛ نگاه این افراد به مسائل بین‌­المللی و مسائل داخلی یک نگاه کهنه و متعلق به عصر قاجار است.

محمدصادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به صحبت­‌های روحانی در نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی در رابطه با ایستادگی با برجام دست و پا شکسته در مقابل ترامپ، گفت: علت اینکه آقای روحانی و دوستانشان اصرار به پذیرش برجام داشتند نوع نگاه آقای روحانی، آقای ظریف و تیم ایشان و بخش زیادی از اصلاح طلبان که با آقای روحانی همراه بودند، بود؛ نگاه این افراد به مسائل بین‌­المللی و مسائل داخلی یک نگاه کهنه و متعلق به عصر قاجار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در نگاه این دوستان دنیا یعنی اروپا و آمریکا؛ و فناوری، پیشرفت و علم و همه چیز یعنی اروپا و آمریکا است و غیر از اروپا و آمریکا کشور­های دیگر، کشور­های ضعیف و بدبخت و عقب مانده هستند که ایران،  از جمله این کشور­های بدبخت و فقیر و عقب مانده است.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه این دوستان با آن نگاه عصر قاجاری خودشان، هنوز از عصر قاجار جلوتر نیامده­اند، بیان کرد: یک راه حل برای مشکلات وجود دارد و آن این است که کاملا زیر چتر پوششی اروپا و آمریکا قرار بگیریم، کاملا مطیع آن­ها باشیم و البته باید متوجه باشیم که هیچ وقت به آن­ها  نخواهیم رسید.

وی تصریح کرد: یعنی آن­ها جهان اولی هستند و ما جهان سومی و باید این حریم را حفظ کرده و هیچ گاه نباید این خیال به ذهنمان برسد که چرا ما جهان اولی نباشیم؟

کوشکی در ادامه با بیان اینکه آن­ها به دنبال این هستند که همیشه زیر سایه آمریکا و اروپا حرکت کنیم تا از خشم آن­ها معصوم بمانیم، گفت: این افراد می­گویند، بد­ترین اتفاق دنیا این است که آن­ها از ما خشمگین بشوند و این فکر که بتوانیم از موقعیت فعلی عبور کنیم و به یک شرایط قدرت و استقلال بیشتر برسیم، خطا است؛ زیرا باعث می­شود آن­ها نسبت به ما خشمگین بشوند و  اگر آنها بر ما خشمگین بشوند، دنیا به آخر می­رسد.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه این دوستان خودشان را دیپلمات و جهان دیده معرفی می­کنند و معتقدند فقط آنها زبان دنیا را بلد هستند، اذعان کرد: این افراد با این نگاه کاملا کهنه عصر قاجاری نسبت به  مسائل بین­الملل و جایگاه ایران، و در عین حال عدم اطلاع این افراد از واقعیت­های ایران، منطقه و جهان و زندگی در یک فضای پر از تخیل و توهم، نه از ایران و توانایی­هایش خبر دارند و نه از جهان و تحولاتش.

وی ادامه داد: به همین خاطر است که آقای ظریف هنوز از بمب اتم آمریکا می­ترسد و اعتقاد دارد آمریکا با یک بمب اتم می­تواند تمام توان دفاعی  ایران را نابود کند.

کوشکی با اشاره به ترس روحانی از تهدید آمریکا به جنگ، عنوان کرد: فقط کافی است رئیس جمهور آمریکا هرکسی که باشد اسم جنگ را بیاورد، ممکن است آقای روحانی از ترس سکته کند؛ ایشان و اطرافیانشان حاضر هستند همه خواسته­­های او را اجرا بکنند و تسلیم محض باشند تا دیگر رئیس جمهور آمریکا اسم جنگ را نیاورد.

این کارشناس سیاسی با اشاره تاکید به بی­­خبری این دوستان از واقعیت­ها و تحولات سال­های اخیر، اظهار کرد: این افراد برای خودشان دنیای تخیلی ساخته­اند و در تصورات زندگی می­کنند و به همین خاطر است که آن­ها هیچ راهی به جز تسلیم شدن در برابر اروپا و آمریکا نمی­شناسند.

وی تصریح کرد: این دوستان راهی را از اول تجویز کردند و آن، بستن با کد خدا بود و همین راه را هم طی می­کنند.

کوشکی همچنین به مدار معیوب ذهنی این افراد اشاره کرد و گفت: اگر از دولت آقای روحانی یک روز مانده باشد، آن یک روز را تلاش خواهد کرد برای حفظ برجام، برای بدست آوردن دل اروپا و آمریکا، برای پذیرش FATF  و معاهده پالرمو، برای بیشتر شدن بازرسی ­های آژانس از تاسیسات هسته­ای ایران و تلاش خواهد کرد برای پذیرش برجام 2 و 3.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه این مدار معیوب مغزی خودش را به جامعه نشانت داده، بیان کرد:  به همین خاطر برجام در گفتار آنها یه روز باغ گلابی است و باید منتظر سیب و گلابی آن بود، یک روز آفتاب درخشان است، یک روز دست و پا شکسته است، یک روز مسئولیت برجام را با افتخار خودشان می­پذیرند و یک روز هم آن را به رهبری نسبت می­دهند.

وی با اشاره به ریشه­­های این مدار معیوب، گفت: با اشاره به همان ریشه­هایی که گفتم، امروز باعث شده است که یک حرف محکم راجع به برجام نمی­زنند و پای آن نمی­ایستندایستندایستند؛ یک روز می­گویند مسئولیتش با رئیس جمهور بود، روز بعد می­گویند مسئولیتش با رئیس جمهور نبود و مثلا بر گردن نظام و رهبری بود.

کوشکی با نگاه به هفت سال گذشته این دولت، اظهار کرد: این مشکلات است که باعث می­شود این افراد در هفت سال گذشته عبرت نگیرند و باز هم در پی این باشند که مشکلات کشور را با مذاکره با اروپا و آمریکا حل کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمدصادق کوشکی روحانی ظریف کارشناس سیاسی اروپا و آمریکا آقای روحانی رئیس جمهور یک روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۱۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه حسن روحانی به جنجال ساختن مسجد در پارک قیطریه/ مگر در انقلاب کسی را به زور باحجاب کردیم؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم که دیروز برگزار شد، خواستار حفظ کرامت مردم در عرصه اجتماعی در کنار حل مشکلات معیشتی آن‌ها شد و گفت: دو نمونه اصلی حکومت اسلامی، حکومت پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) و مولا امیرالمؤمنین(ع) است؛ باید ببینیم در امر به معروف و نهی از منکر سیره آن بزرگان چه بود؟ قرآن در بحث حجاب از نگاه افراد شروع می‌کند. امیرالمؤمنین نه تنها زن بی‌حجابی که از کنار جمع یارانش عبور کرد را تنبیه نکرد بلکه به دیگران گفت چرا به او نگاه می‌کنند؟

وی گفت: باید بررسی کرد که دستگاه‌های فرهنگی و صداوسیما در طول ۴۵ سال گذشته توانستند دین‌داری مردم را بیشتر کنند؟ واقعاً کار پلیس این‌گونه نهی از منکر است و تعلیم این کار را دیده‌اند؟ امروز سر ساخت مسجد دعوا می‌کنند درحالیکه اول باید نمازخوان تربیت کرد، اگر نمازخوان بیشتر شد، آن‌ها خودشان مسجد درست می‌کنند. در مقولات اجتماعی کرامت و حیثیت مردم را باید حفظ کنیم. مگر در انقلاب کسی را به زور باحجاب کردیم؟ وقتی انقلاب شد بسیاری از زنان باحجاب شدند و حتی چادر به سر کردند.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901507

دیگر خبرها

  • کنایه حسن روحانی به جنجال ساختن مسجد در پارک قیطریه/ مگر در انقلاب کسی را به زور باحجاب کردیم؟
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم
  • از سکته گوش چه می‌دانید؟
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین