Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه جهانی علمای اسلام خواستار مقابله علمای اسلامی با عادی سازی روابط میان حکام سازشکار عرب و رژیم صهیونیستی شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،«احمد الریسونی»، علمای امت را به شکستن حصار ناشی از مبادرت تعدادی از کشورهای عربی به عادی سازی روابط خود با رژیم اشغالگر قدس فرا خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

الریسونی این مطلب را در سخنانی از طریق برنامه زوم  در نشست افتتاحیه چهارمین جلسه مجمع عمومی کمیته علمای فلسطین در خارج بیان کرد، در نشستی که شماری از نخبگان علمای امت و اندیشمندان حضور داشتند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی خاطرنشان کرد که اقدام برخی رژیم های عربی به عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی سبب حذف آرمان فلسطین می شود و یک محاصره جدید را علیه ملت فلسطین ایجاد می کند، ملتی که با وجود اینگونه اقدامات ناجوانمردانه رژیم های عربی همچنان با اراده ای پولادین و استوار به مقاومت و پایداری خود ادامه می دهد.

الریسونی با بیان اینکه اتحادیه جهانی علمای اسلام پیشقراول خیزش امت در زمینه فعالیت های اصلاح گرایانه و تبلیغ به شمار می رود، از علمای امت خواست با تحریم رژیم اسرائیل و عادی سازان روابط  این محاصره را بشکنند.

از سوی دیگر، نواف التکروری رئیس کمیته علمای فلسطین در خارج با ایراد نطقی در این نشست ضمن تمجید از نقش علمای امت در زمینه مسئله فلسطین و حمایت از آن،نسبت به عادی سازی روابط میان برخی کشورهای عربی با رژیم اشغالگر قدس ابراز تاسف کرد.

 وی با بیان اینکه مقابله با عادی سازی روابط جزء عمده ترین تکالیف و وظایف علمای امت به شمار می رود، افزود که ملت های عربی از عادی سازی روابط بیزارند، این ملت ها همواره از آرمان فلسطین حمایت کرده اند.

از سوی دیگر، شیخ عکرمه صبری امام مسجد مبارک الاقصی با ایراد نطقی در این نشست، علما را به تشکیل یک جبهه عظیم و قوی برای یکپارچه سازی جهانیان جهت تحریم تمامی ناقضان مصالح عمومی و ارزش های اخلاقی فرا خواند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فلسطین اسرائیل فلسطین اسرائیل عادی سازی روابط علمای امت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۲۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه

وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با سفیر ترکیه در کابل از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه قدردانی کرد.

به گزارش مشرق، «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با «جنک اونال» سفیر ترکیه در کابل از موضع این کشور در خصوص تحریم تجاری رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه طالبان، دو طرف در این دیدار همچنین در مورد روابط دوجانبه، تحولات مثبت اخیر در افغانستان، سفر هیئت‌های سیاسی و اقتصادی چندین کشور به افغانستان گفتگو کردند.

متقی همچنین در این دیدار بر آغاز تجارت با ترکیه از طریق مسیر لاجورد و افتتاح نمایشگاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان تأکید کرد.

سفیر ترکیه نیز در این دیدار با تأکید بر افزایش تلاش‌های مشترک برای گسترش بیشتر روابط ترکیه و افغانستان گفت در چند روز آینده خطوط هوایی ترکیه پروازهای خود را به کابل از سر می‌گیرند.

«هبت‌الله آخندزاده» رئیس طالبان پیش از این در پیامی گفته بود: «قضیه فلسطین، قضیه تمام امت اسلامی می‌باشد، ما بار دیگر تجاوز و اشغالگری اسرائیل بر غزه را شدیداً محکوم می‌کنیم».

وی تصریح کرده بود: جای تأسف است که مدعیان حقوق بشر جهان، نظاره‌گر ظلم بر فلسطین هستند و تاکنون هیچ جناح بین‌المللی گام عملی در راستای توقف این ظلم‌ها برنداشته و مسئولیت خویش را در قبال این اندوه بزرگ ادا نکرده است.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • ظرفیت اقتصادی جهان اسلام برای پایان اشغالگری در فلسطین
  • حمایت مغربی‌ها از تجمعات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های غربی
  • وعده صادق و جنگ احزاب چه شباهت عجیبی؟! | روایت متفاوت حسین شریعتمداری از حمله ایران به اسرائیل
  • ایده «دو دولتی»؛ نسخه‌ای که به‌جای شفا، کور می‌کند
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • سرطان اسرائیل در روزهای پایانی
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم