Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهالی سینما و دیگر هنرها، درمیدان باستیل پاریس تظاهرات گسترده به راه انداختند.

به گزارش برنا، پیش از این قرار بود موزه‌ها، سینماها، سالن‌های تئاتر و دیگر اماکن فرهنگی و هنری از روز سه‌شنبه در این کشور مجددا باز شوند. اما به دلیل عدم کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا به ۵۰۰۰ نفر در شبانه روز، این محدودیت‌ها سه هفته دیگر تمدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این محدودیت‌ها و قرنطینه‌های سراسری در کشور فرانسه به قوانین منع تردد از ۸ شب تا ۶ صبح روز بعد تغییر یافته است.

در سخنرانی های این گروه ها در میدان باستیل (سمبل آزادی در فرانسه) شدیدا به دولت و سیاست های آن اعتراض کردند که چگونه است که کلیساها اجازه دارند فعال باشند اما به سینماها وسالن های کنسرت و غیره چنین اجازه ای نمی‌دهند!

پخش‌کنندگان و ‌سینماداران اعتراض شدید خود به سیاست های دولت فرانسه را با سر دادن ‌فریاد بروز دادند زیرا که از مدتی پیش تاریخ 15 دسامبر برای بازگشایی سالنها در نظر گرفته شده بود و آنها هزینه های بسیاری برای تبلیغات فیلمها کرده بودند.

معترضین با شعارهایی مثل «سالن‌های تئاتر را باز کنید»، «سینماها را باز کنید»، «لغو قرنطینه فرهنگ» و… در خیابان‌های پاریس تظاهرات کردند. آنها معترض تغییر تصمیم‌های دولت خود درباره شروع مجدد فعالیت اماکن فرهنگی و هنری هستند. همچنین این افراد خواستار اعلام یک سیاست شفاف و علنی برای از سرگیری فعالیت‌های این اماکن و بازگشایی آنها هستند.

بنا به گفته نخست وزیر در بهترین حالت، قرار است از هفتم ژانویه سالنها بازگشایی شوند مشروط بر اینکه شیوع ویروس کرونا تا حد قابل قبول کنترل شود. البته دولت فرانسه از 15 دسامبر، دیروز، قانون جدیدی را به اجرا در آورده که فقط بین ساعت 6 صبح تا 8 بعداز ظهر افراد می‌توانند از خانه خارج شوند و متخلفین جریمه نقدی خواهند شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرانسه کرونا اعتراض هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۳۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمد اصغری مدیر مرکز رصد فرهنگی کشور، با اعلام این خبر گفت: به منظور تدقیق نقطه‌نظرات سیاستی درباره زبان و ادبیات فارسی، جدیدترین گزارش مرکز رصد فرهنگی کشور به تحلیل داده‌ها و گزاره‌های سیاستی در این حوزه اختصاص یافته است.

مدیر مرکز رصد فرهنگی کشور افزود: در گزارش "درآمدی بر سیاست‌گذاری زبان و ادبیات فارسی" به مساله سیاست‌گذاری زبانی در گستره ملی و فراملی پرداخته شده است.

اصغری گفت: این گزارش در تلاش است تا با نگاهی آسیب‌شناسانه به سیاست‌پژوهی در این عرصه بپردازد و ضمن تلاش برای اجتناب از بزرگنمایی و اسطوره‌پردازی، نگاهی واقع‌بینانه به مساله زبان داشته باشد.

وی افزود: داده‌ها نشان می‌دهد که اکثریت ایرانیان ارتباط چندانی با شعر و ادبیات فارسی ندارند و بیش از دو سوم از افراد بالای ۱۸ سال، هیچ برنامه‌ای برای خواندن شعر و ادبیات فارسی ندارند. همچنین چیزی حدود یک سوم از مردم در تعاملات و گفتگو‌های روزمره مجازی از شعر و ضرب‌المثل فارسی استفاده می‌کنند.

مدیر مرکز رصد گفت: بر اساس یافته‌های یک نظرسنجی ملی، بیش از ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند، این درحالی‌ست که تنها ۱۴ درصد از مردم ایران شاهنامه دارند؛ این نشان از جایگاه بالاتر شعر و اندیشه حافظ در فرهنگ عمومی ایرانیان دارد.

اصغری افزود: در این گزارش رصدی، به پیشینه سیاست‌گذاری زبان فارسی در ایران، بازیگران و اسناد سیاستی این حوزه، تجربیات جهانی و سیاست‌گذاری در کشور‌های دیگر، آسیب‌شناسی سیاست‌های زبانی جمهوری اسلامی و در نهایت ارائه سرفصل‌هایی برای ارتقاء و اصلاح سیاست‌های ملی و فراملی در حوزه زبان و ادبیات فارسی پرداخته شده است.

دیگر خبرها

  • درگیری شدید بین تظاهرکنندگان و پلیس در فرانسه+ فیلم
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • دانشجوهای آمریکایی در معرض «سرکوب سازمان‌یافته» هستند
  • تظاهرات برای محرومیت کاروان رژیم صهیونیستی از حضور در المپیک
  • تعلیق بودجه دانشگاه فرانسوی به دلیل حمایت از فلسطین
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • اعتراض دانشجویان حامی فلسطین به دانشگاه «سوربن» رسید