Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با همکاری سپاه، بسیج، فرمانداری، مرکز بهداشت و دیگر نهادها روند بیماری کرونا در قم نزولی است و طرح شهید سلیمانی سبب بیماریابی هوشمند و سریع‌تر کرونا در استان شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم ، با گذشت حدود 10 ماه از حضور ویروس منحوس کرونا، شرایط کشور و استان وارد فاز جدیدی شده است چراکه مردم اغلب دیگر شرایط موجود برای آن‌ها عادی شده و رفتن به سمت تجمع‌ها خطرناک و انواع دورهمی‌ها برای آن‌ها به امری روزمره تبدیل‌شده که این امر کشور را به سمت وضعیت بحرانی‌تر وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا جایی که در همین استان قم شاهد فوت روزانه  همشهریان خود بودیم و بیمارستان‌ها هم مانند گذشته با روند بستری‌ها مواجه شد، آمار مرگ‌ومیر در کشور هم به بیش از 300 نفر رسید و اغلب شهرهای کشور ازجمله قم قرمز و رو به بحران رفت.

با توجه به این وضعیت ستاد ملی مقابله با کرونا مجبور به اعمال محدودیت‌های شدیدتر شد و با تعطیلی دوهفته‌ای و محدودیت ترددهای بین استانی اندکی وضعیت بهبود یافت.  این درحالی است که از دیگر مصوبات مهم ستاد ملی مقابله با کرونا اجرای طرح محله محور «طرح شهید قاسم سلیمانی» بود که با اجرای آن بیماران و ناقلان ویروس کووید 19 در دل محلات و مناطق مختلف شناسایی و نسبت به درمان و یا قرنطینه آن اقدامات ضروری صورت می‌گیرد.

براساس این طرح در استان قم  که با همکاری فرمانداری، دانشگاه علوم پزشکی، بسیج و سپاه در سطح محلات  انجام می‌شود منطقه به 5 قسمت تقسیم‌شده و براساس دستورالعمل‌های گروه‌ها خدمات رسانی و بیماریابی هوشمند انجام می‌شود.

این درحالی است که از دیگر اهداف این طرح علاوه بر شناسایی بیماران دست‌گیری از خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده خواهد بود که امید است مزین بودن این طرح با نام سردار دل‌ها ریشه این ویروس منحوس را از دل محلات قم ریشه‌کن کند

بیماریابی هوشمند در دل محلات قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: درحالی‌که کشور وارد وضعیت قرمز خطرناکی شد طرح شهید سیلمانی در بعد ملی اجرا شد و در قم نیز از اول آذرماه این طرح آغازشده و در راستای غربالگری و شناسایی بیماران در محلات فعالیت می‌کند .

محمدرضا قدیر افزود: هدف این طرح این بوده که زنجیره انتقال را قطع و ناقلان و بیماران را از دل محلات شناسایی و از انتقال ویروس به جامعه جلوگیری کند که مدیریت و کنترل اپیدمی کووید 19 به شیوه محله محور اصل طرح است.

طرح شهید سلیمانی در استان‌ها‌ ـ 7| 550 گروه حمایتی از بیماران کرونایی در استان خراسان شمالی مراقبت می‌کنند+فیلم ‌طرح شهید سلیمانی در استان‌ها‌ ـ 6| سپاه و بسیج با تمام توان برای قطع زنجیره شیوع کرونا کنار مردم و کادر درمان ایستاده‌اند+ فیلم ‌طرح شهید سلیمانی در استان‌ها‌ ـ 5| عملکرد سپاه و بسیج در غربالگری محلات در مازندران موفقیت‌آمیز بوده است

به گفته وی، براین اساس تلاش می‌شود شناسایی بیماران کرونایی و افراد ناقل زودهنگام صورت گیرد و همچنین قرنطینه خانگی و غیر خانگی به این بیماران به همراه ارائه خدمات بهداشتی و غیربهداشتی بهتر انجام شود.

تقسیم قم به 5 قسمت برای شناسایی هوشمند و قطع زنجیره

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم یادآور شد: فرمانداری، مرکز بهداشت و بسیج در این زمینه فعالیت‌های چشم‌گیری داشته‌اند. بسیج و شهرداری پای کار هستند و قم به 5 قسمت تقسیم‌شده است.

وی با اشاره به اهمیت مراقبت از شیوع بیماری به‌ویژه در شب یلدا ابراز کرد: در حال حاضر بسیج ، دانشجویان و نیروهای جهادی در کنار نیروهای مرکز بهداشت در این طرح خانواده محور و محله محور در حال فعالیت هستند تا برای شب یلدا هم کنترل و تشدید نظارت بیشتری اعمال می‌شود.

قدیر خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح شاهد قطع زنجیره انتقال هستیم چراکه از سرمنشاء می‌توانیم این ویروس و زنجیره را کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه بسیج محلات و حوزه‌های مقاومت بسیج فعالیت مطلوب و قابل‌تقدیری در این طرح داشته‌اند، اظهار داشت: تیم‌های تشکیل‌شده در قالب تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی است تا بتوان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

تست گیری سریع از افراد مشکوک

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: جلوگیری از انتقال ویروس به افراد پرخطر و سالمندان از سیاست‌های مهم این طرح است و در این طرح تشدید نظارت و اعمال قانون داریم.

وی ادامه داد: تست‌های سریع هم در حال انجام است و بیماریابی و شناسایی ناقلان به طور هوشمند و سریع صورت می‌گیرد، هم‌چنین اقناع‌سازی همشهریان و گروه‌های آسیب‌پذیر به همراه برگزاری دوره‌های آموزشی هم در این طرح وجود دارد.

گفتنی است؛ با اجرای این طرح تا 30 درصد از ابتلا به بیماری‌ها  در استان کاهش‌یافته است، هم‌چنین روند تست‌های مثبت هم با کاهش روبرو شده است، چراکه حدود 90 درصد مردم قم ماسک استفاده می‌کنند و این عامل روند بستری‌ها را کاهش داده است.

انتهای پیام/454/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس طرح شهید سلیمانی در استان ها رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیماریابی هوشمند دل محلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۴۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین تجلیل از مروجین فرهنگ و منش پهلوانی در ساری

در آئین نکوداشت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای و روز قشر بسیج ورزشکاران حجت الاسلام یاسر طاهری، رجبی مدیرکل ورزش و جوانان، عباد دلیری رئیس اداره ورزش و جوانان ساری، غفارپور مسئول بسیج ورزشکاران مازندران، طورسوادکوهی و باقری روسای هیات زورخانه‌ای و کبدی استان و ساری، شریفی عضو شورای شهر ساری، نادری مسئول کانون بسیج ورزشکاران و روسای هیات‌های ورزشی ساری و قهرمانان حضور داشتند.

در این برنامه از خانواده شهدای ورزشکار، مهرادعلی بابایی و علی معلم کلایی، تجلیل شد و همچنین شهید شاخص ورزشکار سال ۱۴۰۳ کشور شهید سعید شبان گورچین قلعه معرفی و از تمثال این شهید رونمایی شد.

در پایان این آئین تجلیل از پیشکسوتان، مربیان و قهرمانان مروجین فرهنگ و منش پهلوانی در شهرستان ساری برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ویزیت رایگان بیماران خوی توسط گروه‌های جهادی + تصاویر
  • تدارک ۳۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج
  • لحظه اعلام خبر شناسایی شهید «فیضی زاده» به خانواده اش
  • عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم است
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی
  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • تجلیل از مروجان فرهنگ پهلوانی 
  • آئین تجلیل از مروجین فرهنگ و منش پهلوانی در ساری