Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا در این بیانیه که روز شنبه منتشر شد آمده است: امسال هم روز پرستار از راه رسید و مثل هر سال همه دست‌ اندرکاران و متولیان مراقبت از سلامت مردم آن را جشن خواهند گرفت و از تلاش‌های شبانه‌روزی جامعه پرستاری و همکاران پرستار خود تجلیل خواهند کرد و به آنان تبریک خواهند گفت.

ولی روز پرستار امسال بسیار متفاوت از سال‌های قبل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجربه طاقت‌فرسای یازده ماه مواجهه با تاخت و تاز ویروس کرونا و همه‌گیری بیماری کووید ۱۹، همه مردم ما را به نقش بی‌بدیل کادر بهداشت و درمان و به ویژه جامعه سرفراز پرستاری واقف نمود.

تصویر زندگی همکاران عزیز پرستار در یازده ماه گذشته با ساعات طولانی حضور در محل کار و مواجهه با مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ از یک سو و ایفای نقش بی‌بدیل خود در خانواده با شرایط محافظت‌های ضروری ایام کرونا از سوی دیگر،‌ اوج ایثار و گذشت همکاران عزیز را می‌نمایاند.

بی‌تردید، تمایل قلبی مردم شریف استان یزد هم عرض تبریک روز پرستار و تقدیر و تجلیل از خدمات جامعه پرستاری است، خصوصا اگر بدانند که در مدت همه‌گیری بیماری کووید ۱۹، بالغ بر ۷۶۰ نفر از کادر پرستاری استان یزد، در مسیر انجام مراقبت‌های پرستاری برای بیماران، خود مبتلا به این بیماری مهلک شدند.

بدیهی است در این مدت همه مردم دریافته‌اند که تنها راه مقابله با همه‌گیری و ابتلا به این بیماری استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و از همه مهم‌تر پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی است.

پس  باشد که این همراهی و مراقبت در آخرین یلدای قرن حاضر، نخستین یلدای قرن پیشِ رو را، با سرور و شادمانی، برایمان به ارمغان بیاورد.

جامعه پزشکی استان یزد، فرصت را مغتنم شمرده،‌ ضمن تبریک روز پرستار، به هیئت مدیره محترم نظام پرستاری یزد خدمات ارزنده همکاران عزیز و ارجمند، پرستاران گرامی و بزرگوار را ارج می‌نهد.

 

برچسب‌ها یزد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یزد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور روز پرستار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۴۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود بیش از ۳۰۰۰۰ کمک‌پرستار در کشور

مدیرکل توانمندسازی و بهبود سرمایه‌های انسانی معاونت پرستاری وزارت بهداشت از کمبود بیش از ۳۰ هزار کمک‌پرستار در کشور خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عباس عباس‌زاده در دومین روز از هشتاد و دومین اجلاس مدیران پرستاری کشور در مشهد مقدس اظهار کرد: رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی با شاخص‌هایی ارزیابی می‌شوند که شاخص‌های حوزه پرستاری سه مورد است که اگر ارتقا یابد رتبه دانشگاه افزایش می‌یابد. این سه شاخص شامل نسبت پرستار به تخت، آموزش و پیگیری و نسبت کمک پرستار به تخت است. 

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم خدمات بیمارستانی ارتقا یابد باید خدمات کمک پرستاری را ارتقا دهیم، گفت: به ازای هر 4 نفر یا 3 نفر پرستار باید یک کمک پرستار در بخش داشته باشیم. با توجه به جمعیت 230 هزار نفری پرستاران بنابراین 47 هزار تا 57 هزار نفر پرستار نیاز داریم اما الان در حالت خوشبینانه 30 هزار نفر کمک‌پرستار کم داریم که نتیجه مستقیم آن فرسودگی شغلی پرستاران و کاهش کیفیت خدمات است.

مدیرکل توانمندسازی و بهبود سرمایه‌های انسانی معاونت پرستاری وزارت بهداشت از درخواست برای جذب کمک‌پرستار در دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و افزود: درخواست کرده‌ایم که دانشگاه‌ها افراد واجد شرایط کمک‌پرستاری را شناسایی و معرفی کنند؛ همه مؤسساتی که در مرکز ملی آموزش مهارتی ثبت شده و مجوز دارند می‌توانند کمک‌پرستاری را آموزش دهند. این کمک‌پرستارها طی یک‌سال می‌توانند به سیستم درمان وارد شوند.

فعالیت 230000 پرستار در ایران/ 75 درصد پرستاران زن هستند

وی خاطرنشان کرد: بخشی از ارزش‌یابی دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌ها در معاونت پرستاری وزارت بهداشت انجام می‌پذیرد و دانشگاه‌هایی که بیشترین اعتراضات و بهترین عملکرد را داشته‌اند تحت رصد قرار می‌گیرند.

وی خطاب به مدیران پرستاری بیان کرد: برای ساماندهی وضعیت کمک‌پرستاری در نظام سلامت، گواهی‌های آموزشی کمک‌پرستارها را استعلام کنید تا زمینه تقلب در صدور مدارک کمک پرستاری ایجاد نشود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۳۰ هزار پرستار در ایران / سهم سلامت از تولید ناخالص ملی۳ تا ۴ درصد است
  • در برخی از حوزه‌های پرستاری پیوست عدالت وجود ندارد
  • پرستاران بیشترین نقش را در زمینه سلامت جامعه دارند
  • کمبود بیش از ۳۰۰۰۰ کمک‌پرستار در کشور
  • فعالیت ۲۳۰۰۰۰ پرستار در ایران/ ۷۵ درصد پرستاران زن هستند
  • پرستاران ۳۰ درصد از جمعیت نظام سلامت هستند
  • مشکل کمبود پرستار با جذب نبرو حل نمی‌شود/ معیشت بزرگ‌ترین دلیل مهاجرت پرستاران
  • درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است